50 درصد گردش مالی بیمه عمر در اختیار 4 کشور

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۸۰
50 درصد گردش مالی بیمه عمر در اختیار 4 کشور

گروه بانک و بیمه   احسان شمشیری

ارزش تقریبی تولید حق بیمه عمر جهان به 2.66تریلیون دلار رسید، پیشی گرفتن چینی‌ها از شرکت‌های پیشرو جهان در تولید بیمه عمر امریکا به تنهایی 20.8درصد، ژاپن 13درصد، بریتانیا 8 درصد و چین 7.9درصد از گردش مالی کل بیمه‌های عمر جهان را به خود اختصاص داده‌اند و این 4 کشور امریکا، ژاپن، بریتانیا و چین روی هم معادل 50 درصد گردش مالی کل بیمه عمر جهان را در اختیار دارند

   

آمار ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه در سراسر جهان طی سال 2017 نشان می‌دهد، شرکت‌های چینی با پیشی گرفتن از امریکا، فرانسه و هنگ کنگ در رتبه‌های اول فروش بیمه عمر در جهان قرار گرفته‌اند.

به گزارش«تعادل» شرکت بیمه عمر چین با سرمایه‌گذاری به میزان 95.71میلیارد دلار بزرگ‌ترین تولید‌کننده بیمه زندگی در سراسر جهان است همچنین دیگر شرکت‌های پیشرو جهان در بیمه عمر شرکت پینگ چین با 93.48میلیارد دلار، گروه AIA از هنگ کنگ با 68.02 میلیارد دلار و AXA از فرانسه با 62.13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بازار هستند.  امروزه بیمه زندگی جزو مهمی از برنامه‌ریزی مالی است که به عنوان یک نوع حفاظت در مقابل از دست دادن درآمد ناشی از مرگ یک فرد بیمه شده، عمل می‌کند. فردی که به عنوان ذی‌نفع مرحوم نامیده می‌شود، درآمد دریافت می‌کند و از این رو در برابر هر گونه تاثیر مالی که ممکن است از مرگ به وجود ‌آید، محافظت شود.انواع مختلفی از بیمه عمر ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه زندگی وجود دارد. برخی از سیاست‌های بیمه‌های زندگی پوشش را در پرداخت‌های ثابت برای زمان فراهم می‌کنند که آن را زمانی تعریف می‌کند که در ابتدای قرارداد بیمه قید می‌شود. پس از انقضای دوره ثابت، نرخ قبلی حق بیمه دیگر نمی‌تواند به بیمه تضمین شود و آنها ملزم هستند تا پوشش خود را رد کنند یا شرایط متفاوت را بپذیرند. این نوع بیمه‌نامه به عنوان بیمه مدت‌دار شناخته می‌شود. از سوی دیگر بیمه عمر یا کل زندگی یک فرم است که بیمه را با پوشش طول عمر فراهم می‌کند. اما بیمه دوره‌یی ارزان‌تر از بیمه عمر است زیرا در تمام موارد آن را برای پرداخت هزینه طراحی نکرده‌اند و بسیاری از مردم به دلیل کم هزینه بودن بیمه عمر مدت‌دار را انتخاب می‌کنند.

آخرین آمار استخراج شده از صنعت بیمه در جهان نشان می‌دهد که در سال 2014 میزان حق بیمه‌های زندگی تولید شده به ارزش تقریبی 2.66تریلیون دلار رسیده و ایالات متحده طی سال‌های متمادی به عنوان نخستین کشور در فروش بیمه‌های عمر با بالاترین ارزش حق بیمه‌های زندگی در جهان بوده است به طوری که در سال 2015 با حق بیمه بالغ بر 552.51 میلیارد دلار امریکا از سایر کشورهای جهان پیشرو‌تر بوده و ژاپن با 343.82میلیارد دلار، بریتانیا با 214.49میلیارد دلار و چین با 210.76میلیارد دلار از نظر ارزش حق بیمه‌های زندگی، رتبه‌های اول را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس روشن است که امریکا به تنهایی 20.8درصد، ژاپن 13درصد، بریتانیا 8 درصد و چین 7.9درصد از گردش مالی کل بیمه‌های عمر جهان را به خود اختصاص داده‌اند و این 4 کشور امریکا، ژاپن، بریتانیا و چین روی هم معادل 50 درصد گردش مالی کل بیمه عمر جهان را در اختیار دارند.  رتبه‌بندی بیمه‌گران عمر در ایالات متحده با بزرگ‌ترین بازار در سال 2016 نشان می‌دهد که بالاترین رتبه به مت لایف با 49.22دلار امریکا سرمایه‌گذاری در بازار تعلق دارد و پس از آن شرکت‌های احتیاطی مالی با 31.03میلیارد دلار، افلاک با 24.73میلیارد دلار و لینکلن مالی با 9.77میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بازار هستند. کل دارایی‌های مت لایف 607.59 میلیارد دلار است و به دنبال آن حسابرسان مالی 541.27 میلیارد دلار و  نیویورک زندگی 287.76میلیارد دلار بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه زندگی در ایالات متحده در سال 2016 بودند.

 بیمه‌گران پیشرو در ایالات متحده

شرکت Metlife مستقر در نیویورک رتبه‌بندی بیمه‌گران امریکایی در سال 2017 را به عهده دارد و دارایی‌های کل آن به حدود 898.8 میلیارد دلار می‌رسد.

به‌طور کلی ایالات متحده تا حدی دارای بزرگ‌ترین صنعت بیمه در جهان است به طوری که در سال 2015 حق بیمه به ارزش 1.32تریلیون دلار در این کشور تولید شده و کشور ژاپن دومین بازار بزرگ بیمه بوده که ارزش آن 449میلیارد دلار برآورد شده است.

 

ارسال نظر