اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۷۷

بررسی کاهش پلکانی نرخ سود در مجلس

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با بیان اینکه نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک شبه اتفاق بیفتد، گفت: روند نزولی سود بانکی در مجلس توسط نمایندگان بررسی می‌شود.  به گزارش مهر، سیدحسن حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بانک‌های دولتی درخصوص بررسی نرخ سود و تسهیلات بانک‌ها برگزار خواهد شد، افزود: هدف از این نشست توافق بر سر راهکارهای کاهش نرخ سود سپرده‌گذاری است.  وی افزود: نرخ سود بانکی باید کاهش یابد اما این کاهش نباید یک شبه اتفاق بیفتد بلکه باید به صورت پلکانی و تدریجی باشد. نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی درباره سود بالای تسهیلات داده شده به صنایع کشور گفت: در جایی که نرخ تورم کمتر از ۱۰درصد است، منطقی نیست که نرخ سود سپرده‌گذاری ۲۰درصد و نرخ سود تسهیلات ۲۵تا ۳۰درصد باشد.  حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه در جلسه مذکور با مدیران بانک‌ها علاوه بر مسائل مربوط به کاهش نرخ سود، مشکلات جاری و پیشنهادهای آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در این جلسه جزییات طرح بانک مرکزی که قرار بود لایحه آن از سوی دولت ارائه شود با مدیران بانک‌ها به بحث گذاشته خواهد شد.

قدردانی وزیر صنعت و معدن از مدیرعامل بانک رفاه

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اهدای لوح سپاس از محمدعلی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه به دلیل حضور فعال در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید قدردانی کرد. در جلسه‌یی که به همین منظور نهم مردادماه سال جاری و با حضور تنی چند از مسوولان عالی‌رتبه وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، ضمن اهدای لوح سپاس وزیر به سهمانی، از حضور و حمایت بانک رفاه در عرصه اشتغال و تولید قدردانی و اظهار امیدواری شد حمایت‌ها و اقدامات فعال بانک برای کمک به تولید و توسعه اشتغال در سال جاری نیز در سراسر کشور و در همه استان‌ها تداوم یابد.  در این جلسه مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با قدردانی از نگاه حمایتی مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و ارکان اعتباری بانک رفاه در بخش صنعت و تولیدی اظهار داشتند: بانک رفاه به عنوان یکی از بانک‌های فعال در عرصه اقتصادی، نقش پررنگ و تاثیر‌گذاری در تحقق شعار سال جاری ایفا کرده است.  بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل، بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تامین اجتماعی، بررسی و ارائه راهکار در خصوص اختلافات یا مشکلات اجتماعی نیروی کار، بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی از جمله سازمان امور مالیاتی و ارائه راهکارهای مناسب از جمله وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

امکان پرداخت دسته‌ای از طریق سامانه «کیلید»

بانک آینده، به‌منظور تامین رضایت بیشتر هموطنان، امکان پرداخت دسته‌یی قبوض، حقوق، سود سهام و... را فراهم کرد.

بانک آینده با هدف پاسخگویی به نیاز مشتریان حقوقی و مشترک و نیز صرفه‌جویی در وقت و هزینه آنها، قابلیت پرداخت دسته‌یی به حساب‌های کارکنان یا ذی‌نفعان مشتریان را از طریق سامانه «کیلید» فعال کرد.  بر این اساس مشتریان سامانه «کیلید» قادر خواهند بود؛ بدون مراجعه به شعب بانک و از طریق نسخه «وب‌کیلید» نسبت به پرداخت حقوق، پاداش، سود سهام و... به حساب ذی‌‌نفعان در بانک آینده یا سایر بانک‌ها اقدام کنند.  بدین‌منظور لازم است؛ مشتری سامانه کیلید، ضمن فعال کردن «گذر واژه وب»، به نشانی: (key. ba24.ir) (محیط وب‌ سامانه) وارد شده و نسبت به بارگذاری فایل دسته‌یی به فرمت اکسل یا «CSV»، اقدام کند. بدین‌ترتیب دستور برداشت از حساب مبدا ایجاد و مشابه دستور پرداخت‌های انفرادی، به کارتابل امضادار/ امضاداران ارسال شده و پس از تایید ایشان، مبلغ مورد نظر به ‌صورت برخط (آنلاین) به حساب‌های مقصد (حساب بانک آینده یا سایر بانک‌ها) واریز خواهد دشد.  از دیگر ویژگی‌های مهم این سامانه می‌توان به امکان واریز به حساب مشتری با بارگذاری فایلی شامل: یکی از اقلام اطلاعاتی «شماره حساب بانک آینده»، «شماره کارت بانک آینده» و «شماره شبای سایر بانک‌ها» به ‌صورت ترکیبی در یک فایل اشاره کرد.

اهدای جوایز برندگان طرح سپرده نوروزی آینده

جایزه500 میلیون ریالی و سایر جوایز برندگان طرح سپرده نوروزی آینده (جشنواره سنا) بانک آینده اهدا شد. به مناسبت ولادت حضرت امام رضا (ع)، جوایز برندگان طرح سپرده نوروزی آینده (جشنواره سنا) بانک آینده اهدا شد.  مراسم اهدای جوایز برندگان روز پنج‌شنبه مورخ 12/05/1396 با حضور تعدادی از مشتریان، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، سایر مدیران و روسای شعب مربوط در بانک آینده در سالن همایش‌های بین‌المللی کتابخانه ملی ایران برگزار شد.  برندگان طرح سپرده نوروزی آینده (جشنواره سنا)، طی مراسم قرعه‌‌کشی که روز یک‌شنبه، مورخ21/03/1396 در محل سالن همایش ساختمان مرکزی بانک آینده برگزار شد، در حضور گروه نظارت مشخص شدند.

شایان ذکر است؛ برنده جایزه ویژه این جشنواره، سرکار خانم فاطمه نوروزمازندرانی، مشتری شعبه فرخی‌یزدی بانک آینده (کد۰۲۵۰) به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال است. لازم به‌ذکر است؛ سپرده نوروزی آینده (سنا)، یک سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بوده که مشتریان گرامی می‌توانستند؛ در بازه زمانی01/12/1395 لغایت 31/02/1396، نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده و به شرط نگهداری تنها 2میلیون ریال در یک روز در قرعه‌کشی پایان جشنواره شرکت کنند.  اضافه می‌کند؛ اسامی برندگان این جشنواره در تارگاه بانک آینده قابل مشاهده است.

 

ارسال نظر