اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۱۳

تعیین‌تکلیف 3موسسه غیرمجاز نهایی شد

رییس کل بانک مرکزی از نهایی شدن تعیین‌تکلیف آخرین موسسات غیرمجاز خبر داد و گفت: با تفاهم‌های انجام شده بانک‌های «تجارت»، «آینده» و «موسسه اعتباری ملل» مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات «البرز ایرانیان»، «افضل توس» و «وحدت (آرمان) » را عهده‌دار شدند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف از قطعی شدن تعیین‌تکلیف آخرین موسسات غیرمجاز خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های بانک مرکزی تعیین‌تکلیف آخرین موسسات غیرمجاز به سرانجام رسیده است. بر اساس تفاهم انجام شده، مسوولیت مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های موسسات «البرز ایرانیان» به بانک تجارت، «افضل توس» به بانک آینده و «وحدت (آرمان) » به موسسه اعتباری ملل پس از هماهنگی با مرجع قضایی آغاز می‌شود.

رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه مسوولیت تامین هرگونه کسری متوجه موسسان و مدیران موسسات غیرمجاز است، عنوان کرد: در حال حاضر بررسی و ارزیابی میزان دارایی‌ها و بدهی‌های این موسسات در دست انجام است و در صورت احراز هرگونه کسری مسوولیت تامین آن بر عهده موسسان و مدیران موسسات مورد اشاره خواهد بود و از طرفی مرجع قضایی نیز نسبت به استیفای حقوق ذی‌نفعان اقدام خواهد کرد.

تعمیق نظارت مالی در صنعت بیمه

عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی ایران در گزارش خود به مجمع عمومی سالانه بیمه مرکزی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای مجمع برگزار شد از آرامش و ثبات حاکم بر صنعت بیمه خبر داد و از همکاری و همراهی مدیران شرکت‌های بیمه با بیمه مرکزی در پیشبرد اهداف استراتژیک رشد صنعت بیمه قدردانی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، رییس کل بیمه مرکزی ضمن اعلام رشد ۲۲.۵ درصدی حق ‌بیمه‌ها در سال ۱۳۹۵ رشد حق ‎بیمه‌ها در 4ماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ را حدود ۱۸درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد با این روند ضریب نفوذ بیمه که نسبت حق‌ بیمه به تولید ناخالص داخلی است از میزان 2.2درصد سال ۱۳۹۵ عبور خواهد کرد.

دکتر همتی رشد ۴۰درصدی بیمه‌های زندگی در طول سال ۱۳۹۵ و 4ماهه اول سال ۱۳۹۶ را نوید رشد سهم بازاری این رشته در مجموع رشته‌های بیمه‌یی دانست و ابراز امیدواری کرد، امسال سهم بازاری آن از ۱۵درصد فراتر رود و صنعت بیمه در این زمینه زودتر از پایان برنامه ششم توسعه به هدف اعلام شده در برنامه نایل شود.

رییس شورای عالی بیمه، کاهش تدریجی ضریب خسارت به ‎رغم وضع ذخایر لازم برای خسارت‎های معوق بیمه شخص ثالث را نشانه بهبود تدریجی وضع مالی شرکت‎های بیمه دانست و گفت: ضریب خسارت که نسبت خسارت‎های واقع‎ شده به حق ‎بیمه عاید شده، می‎باشد از ۸۹ درصد در سال ۱۳۹۲ به حدود ۷۸درصد در سال ۱۳۹۵ رسیده است. رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد؛ در یک سال گذشته متاسفانه حوادث منجر به فوت و زیان مالی در کشورمان بسیار زیاد بوده و صنعت بیمه کشور در پرداخت به موقع خسارت این حوادث نظیر حادثه ساختمان پلاسکو، پتروشیمی بوعلی، معدن یورت، قطار سمنان و ده‎ها هزار خسارت دیگر سربلند بود و در کوتاه‎ترین زمان ممکن خسارت‎ها را پرداخت کرد. دکتر همتی رشد

۵۰ درصدی حق بیمه‎های آتش‎سوزی در 3‎ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه در سال ۱۳۹۵ را حاکی از بالا رفتن توجه هموطنان به این‎گونه حوادث و اعتماد بیشتر به پشتیبانی بیمه در این زمینه دانست. رییس شورای‎ عالی بیمه به تصویب آیین‎نامه مهم حاکمیت شرکتی در شورای ‎عالی بیمه اشاره کرد و افزود: شرکت‎های بیمه در بازه زمانی که به آنها فرصت داده شده به تدریج درحال اجرای آن هستند و امیدوارم با اجرای کامل آن حقوق تمام ذی‎نفعان به خصوص بیمه‎گذاران و سهامداران جزء شرکت‎های بیمه بیش از پیش مراعات شود.

نوسان در بازار ارز و سکه

بازار آزاد دیروز شاهد کاهش قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و دلار همچنین افزایش نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم همچنین یورو بود.

به گزارش«تعادل» هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز و در بازار آزاد با ۳هزار و ۶۵۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته یک میلیون و ۲۲۰هزار و ۹۰۰تومان داد و ستد شد. با این حال قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نسبت به روز سه‌شنبه افزایشی ۵ هزار و ۶۰۰ تومانی داشت و یک میلیون و ۱۸۹هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می‌شد. نیم سکه بهار آزادی با یک هزار و ۸۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۶۳۶ هزار و ۸۰۰ و هر قطعه سکه ربع بهار آزادی با ۴۰۰تومان افزایش ۳۷۸هزار و ۹۰۰تومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین قیمت سکه گرمی با ۴هزار و ۱۰۰تومان افزایش ۲۵۳هزار و ۱۰۰تومان تعیین شده بود. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۳۴تومان کاهش ۱۱۷هزار و ۶۸۴ تومان ارزش‌گذاری شده بود.

صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار آمریکا را با ۳تومان کاهش نسبت به روز سه‌شنبه ۳هزار و ۸۱۷ تومان فروختند. نرخ هر یورو توسط صرافی‌ها با ۱۷تومان افزایش ۴هزار و ۵۷۲ تومان تعیین شده بود و هر پوند انگلیس نیز با ۷تومان کاهش ۵ هزار و ۲تومان فروخته می‌شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره علت افزایش قیمت طلا و سکه گفت: افزایش نرخ ارز باعث صعودی شدن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: در دو هفته گذشته قیمت جهانی طلا رو به افزایش بود و تاثیر آن در بازار داخلی خیلی کم بود. وی ادامه داد: علت اینکه این تاثیرگذاری کم بود دو موضوع است؛ یکی کاهش تقاضا و دیگری از بین رفتن تفاوتی که در بازار طی ماه‌های گذشته روی قیمت طلا و سکه ایجاد شده بود. رییس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در چند روز گذشته درحالی که قیمت جهانی طلا چند دلاری کاهش قیمت پیدا کرده، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه درحال افزایش است. این افزایش ناشی از افزایش قیمت ارز است. طبیعتا در سال‌های گذشته هم این اتفاق رخ می‌داد که با خروج حجاج ایرانی و تقاضایی که برای خرید ارز ایجاد می‌شود، قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند.

کشتی‌آرای تصریح کرد: طبیعتا تاثیر مستقیم افزایش قیمت ارز روی طلا و سکه است. از سوی دیگر وضعیت تقاضا عادی است و شاهد افزایش تقاضا برای طلا و سکه نیستیم و افزایش تقاضا برای ارز ایجاد شده است.

 

ارسال نظر