اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۰۸

افتتاح «مهان مد میمه کیش» با تسهیلات بانک صنعت و معدن

 شرکت مهان مد میمه کیش با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن و طی مراسمی با حضور جهانگیری معاون اول ریاست‌جمهوری کشورمان و مقامات ارشد استانی در کیش افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن شرکت یاد شده که با تسهیلات حدود 21میلیون یورو سرمایه ثابت و 4میلیارد تومان سرمایه درگردش این بانک در زمینی به مساحت 32هزار مترمربع احداث شده، برای 219نفر اشتغال مستقیم و 500 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند. شرکت مهان مد میمه کیش با تولید سالانه حدود 6 میلیون عدد انواع محصولات مربوط به انجام عمل صافی دیالیز (فیبر مجوف، صافی دیالیز، ست دیالیز و سوزن فیستولا)، مبلغ60میلیون دلار از واردات این کالا جلوگیری کرده که 60میلیون دلار صادرات خواهد داشت و محصولاتش حدود 30‌درصد از مشابه اروپایی ارزان‌تر است.

مجوز افزایش سرمایه بانک آینده را صادر شد

بانک آینده در راستای ماموریت اصلی خود با ایفای نقش برای افزایش رفاه جامعه، تقویت تولید، ایجاد پایداری در توسعه اقتصادی کشور، ارتقای سلامت عملکرد و استحکام مالی بانک، فرآیند افزایش سرمایه برای دستیابی به سرمایه 3هزار میلیارد تومانی را از دو سال گذشته آغاز کرده است. در این ارتباط، پس از موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، مراحل اجرایی افزایش سرمایه از مبلغ 8 هزار میلیارد ریال به مبلغ 16هزار میلیارد ریال آغاز و آگهی پذیره‌نویسی افزایش سرمایه در تاریخ 5 اسفند 1394 از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع عموم رسید. در نهایت پس از تصدیق کلیه مراحل قانونی صورت گرفته توسط بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، مرحله اول افزایش سرمایه در تاریخ 11 بهمن ماه 1395 محقق شده و در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت قانونی رسید. در اجرای مرحله دوم، بانک مرکزی مجوز افزایش سرمایه بانک آینده از مبلغ 16هزار میلیارد ریال به مبلغ 30هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران را صادر و انجام آن با رعایت قوانین و مقررات را ابلاغ کرد.

جایزه ملی سرآمدان اقتصاد ایران برای بانک آینده

در شانزدهمین اجلاس سرآمدان اقتصاد ایران که روز دوشنبه، مورخ 26 تیر 96 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، بانک آینده موفق به دریافت چهار جایزه و نشان برتر شد.

در این همایش که با حضور مقامات، مسوولان، نمایندگان مجلس، برخی مدیران بانک‌های کشور و شرکت‌های برتر تولیدی خدماتی برگزار شد، لوح «ملی سرآمدان اقتصاد ایران در صنعت بانکداری»، «لوح قابل اعتمادترین و پربازده‌ترین بانک ایران»، نشان «برترین اعتماد، صداقت و امانتداری در صنعت بانکداری» و همچنین «گواهینامه برترین خدمات الکترونیکی» از موسسه ICS آلمان که این گواهینامه فقط به سازمان‌های قابل اعتماد و دارای استاندارد بالا در خدمات نوین الکترونیکی از سوی اتحادیه اروپا اعطا می‌شود، به بانک آینده تعلق گرفت. چندی پیش بانک آینده در مسیر تعالی خود از سوی موسسه معتبر یورومانی به عنوان برترین بانک تحول‌ساز خاورمیانه شناخته شد و تندیس مربوط را دریافت کرد.

ورود یورو به کانال ۴۴۰۰تومان

صرافی‌های پایتخت دیروز هر دلار امریکا را با یک تومان رشد قیمت، ۳هزار و ۷۷۹تومان فروختند. همچنین هر یورو با ۱۳تومان افزایش به ۴هزار و ۴۰۰تومان رسید و هر پوند انگلیس نیز با ۵ تومان افزایش قیمت ۴ هزار و ۹۲۴ تومان معامله شد.

به گزارش «تعادل» بانک مرکزی روز سه‌شنبه ارزش برابری 39 ارز عمده را اعلام کرد که بر مبنای آن قیمت 30واحد پولی همچون دلار امریکا، پوند انگلیس و یورو افزایش یافت؛ 7 ارز افت ارزش داشتند و 2 ارز دیگر ثابت ماندند. هر دلار امریکا با 11 ریال افزایش 32,638ریال، هر پوند انگلیس با رشد یک ریالی 42,759ریال و هر یورو با 238ریال افزایش قیمت 37,414 ریال ارزش‌گذاری شد. در بازار طلا نیز هر اونس جهانی به 1237دلار افزایش یافت و هر گرم طلای ۱۸عیار با ۲۵۴تومان رشد نسبت به روز دوشنبه، ۱۱۳هزار و ۹۲۱تومان ارزش‌گذاری شد.  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه در بازار آزاد با ۲هزار و ۳۰۰تومان افت نسبت به روز قبل، یک‌میلیون و ۲۰۵هزار و ۱۰۰ تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر، یک‌میلیون و ۱۷۴هزار تومان است و هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز با 3هزار تومان کاهش، ۶۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد فروش رفت.

افزایش تعامل بیمه‌های ایرانی با کشورهای منطقه

معاون وزیر اقتصاد تامین مالی و پوشش ریسک را دو بال مهم فعالیت صنعت بیمه در اقتصاد عنوان کرد و گفت: تعاملات شرکت‌های بیمه ایرانی باید با کشورهای منطقه افزایش پیدا کند.

به گزارش«تعادل» حسین قضاوی که به اتفاق مدیرکل بانک و بیمه وزارت اقتصاد و هیات همراه از شرکت بیمه اتکایی امین بازدید می‌کرد، گفت: با توجه به نقش مهم صنعت بیمه در اقتصاد باید در این زمینه تلاش شود تا جایگاه این صنعت بیش از پیش مشخص شود.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: با بهبود شاخص‌های اقتصاد کلان در ۴سال گذشته شاهد وضعیت بهتری در بخش‌های اقتصادی بوده‌ایم و در نقطه اوج آن در سال ۹۵ بود که رشد اقتصادی به صورت قابل ملاحظه افزایش یافت و نرخ تورم به کمترین حد خود رسید. ضروری است، شرکت‌های بیمه مستقیم با توجه به میزان قبولی ریسک و ساختار مالی خود اقدام به اخذ پوشش اتکایی کنند و امیدواریم شرکت‌های بیمه در این مسیر پیش بروند تا بیمه‌های اتکایی مانند بیمه اتکایی امین بتوانند خدمات بیشتری ارائه کنند.

معاون وزیر اقتصاد درباره اهمیت توزیع ریسک گفت: صنعت بیمه باید به طور متناسب نسبت به توزیع ریسک اقدام کند و تمام ریسک‌ها را داخل کشور متمرکز نکند و اگر بخشی از ریسک را به خارج واگذار می‌کند، ریسک‌هایی هم از خارج قبول کند.

 

ارسال نظر