اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۵۸

بخشودگی سود تسهیلات تا ۴۰ میلیون تومان

 بخشودگی سود تسهیلات پرونده‌های با مانده اصل بدهی حداکثر ۴۰۰میلیون ریال به بانک‌های عامل ابلاغ شد. در مراحل قبلی اجرای این طرح ۳۸۰‌هزار و ۴۴۳ پرونده تعیین تکلیف شده‌اند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بخشودگی صرفاً مشمول بدهکاران بانک‌های ملی ایران، سپه، کشاورزی، تجارت، صادرات ایران، ملت و رفاه کارگران است. بخشودگی سود تسهیلات پرونده‌های با مانده اصل بدهی حداکثر 400میلیون ریال، صرفا برای «مانده مطالبات تسهیلات اعطایی یارانه‌یی مورد حمایت دولت، حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی» و «مانده مطالبات امهال شده آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه مشمول بندهای (د) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و بند (و) تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ (اعم از سررسید شده قبل از سال ۱۳۹۵ و طی سال ۱۳۹۵)» به بانک‌های عامل ابلاغ شده و بر این اساس، این بانک‌ها باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ اقدام کنند. پس از پایان مهلت تعیین شده و ارزیابی عملکرد بانک‌ها در مورد اجرای مفاد ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور و با توجه به امکان تامین منابع، در مرحله بعدی نسبت به تغییر اولویت‌ها در زمینه بخشش سود تسهیلات تصمیم‌گیری خواهد شد.

شبکه فروش؛ موتور توسعه صنعت بیمه کشور

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر حمایت از شبکه فروش صنعت بیمه گفت: درباره سرنوشت شبکه فروش بی‌تفاوت نیستیم. عبدالناصر همتی شبکه فروش صنعت بیمه را موتور توسعه صنعت بیمه دانست و گفت: شبکه فروش با فناوری‌های نوین همچنان موتور توسعه و مورد حمایت خواهد بود. رییس شورای عالی بیمه افزود: مقام ناظر نسبت به سرنوشت آنها (شبکه فروش بیمه) بی‌تفاوت نخواهد بود. رییس کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به پرداخت 3 میلیارد دلار خسارت از سوی شرکت‌های بیمه بابت حوادث رانندگی در سال 95، با بیش از 300 هزار مجروح و معلول و کشته شدن 16 هزار نفر، حل آن را منوط و نیازمند یک «عزم ملی» دانسته است. دکتر همتی، با توجه به اختصاص 2 درصد منابع صندوق به بخش تبلیغات گفته است، انتظار می‌رود صندوق تامین خسارت‌های بدنی در این حوزه با برنامه‌ریزی نسبت به تحقیق درباره علل تصادفات و اطلاع‌رسانی راهکارهایی برای کاهش تصادفات رانندگی و اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت ایمنی با همکاری صدا و سیما و بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی اقدام کند.

زنگ خطر برای بیمه مسوولیت حرفه‌ای پزشکان

پس از اعلام آمار افزایش میزان پرونده‌های قصور پزشکی توسط رییس سازمان پزشکی قانونی، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با تایید این موضوع آن را ناشی از عدم نظارت کافی بر حوزه سلامت کشور دانست. پس از اعلام آمار افزایش میزان پرونده‌های قصور پزشکی توسط رییس سازمان پزشکی قانونی، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با تایید این موضوع آن را ناشی از عدم نظارت کافی بر حوزه سلامت کشور دانست. به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران، براساس اعلام احمدشجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در سال 95 تعداد پرونده‌های قصورپزشکی نسبت به سال قبل 27درصد رشد داشته است که در 44درصد پرونده‌ها، کادر درمانی قصور داشته و مقصر شناخته شده‌اند.

اجرای پرداخت وام از حساب یارانه در بانک‌ها

مدیر اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی گفت: تمامی بانک‌ها غیر از بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت امکان پرداخت وام از حساب یارانه را دارند. حمیدرضا غنی‌آبادی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره وضعیت اجرای طرح یاراکات اعتباری با گذشت دو ماه از ابلاغ این طرح و در واکنش به اینکه هیچ کدام از بانک‌ها جز بانک کشاورزی یاراکارت اعتباری صادر نمی‌کنند، افزود: ابلاغیه یاراکارت اعتباری به همه بانک‌ها ابلاغ شده و اگر شعب از این طرح مطلع نیستند، به دلیل کم کاری خود بانک‌ها است. وی اظهار داشت: در حالی که بخشنامه‌های بانک مرکزی به صورت یکسان به کل سیستم بانکی ابلاغ می‌شود و بانک‌ها موظف هستند طی ۵ روز کاری بخشنامه ابلاغی از سوی این بانک را بدون دخل و تصرف به زیرمجموعه خود ابلاغ کنند اما برخی بانک‌ها به متقاضیان دریافت یاراکارت اعتباری اعلام می‌کنند که تاکنون ابلاغیه این طرح از سوی بانک مرکزی به آنها ابلاغ نشده است.

کاهش نرخ دلار و یورو

قیمت انواع سکه در بازار تهران با افت مواجه شد ونرخ دلار، یورو و پوند نیز کاهش یافت. به گزارش «تعادل»، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز دوشنبه در بازار آزاد با یک‌هزار و ۸۰۰ تومان افت نسبت به روز یک‌شنبه، یک میلیون و ۲۰۷‌هزار و ۴۰۰ تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با یک‌هزار تومان افت، یک میلیون و ۱۷۴‌هزار تومان قیمت خورد. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دیروز با سه‌هزار تومان کاهش، ۶۲۸‌هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد فروش رفت. همچنین هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با دو‌هزار تومان کاهش به ۳۶۶‌هزار و ۵۰۰ تومان رسید و هر قطعه سکه گرمی نیز با یک‌هزار تومان کاهش، ۲۴۸‌هزار تومان بود. دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۹ تومان افت نسبت به روز یک‌شنبه ۱۱۳‌هزار و ۶۶۷ تومان ارزش‌گذاری شد. صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با سه تومان کاهش قیمت ۳‌هزار و ۷۷۸ تومان فروختند. همچنین هر یورو با ۱۰ تومان افت به ۴‌هزار و ۳۸۷ تومان رسید و هر پوند انگلیس نیز با ۵ تومان کاهش قیمت، ۴‌هزار و ۹۱۹ تومان معامله شد.

 

 

ارسال نظر