اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۵۳

بانک صنعت در مسیر حمایت از صنایع کوچک

 محسن بیگلری، نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که بانک صنعت و معدن طرح رونق تولید - یعنی حمایت از صنایع کوچک و متوسط - را در اولویت فعالیت‌های خود قرار می‌دهد این امر به معنای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است. وی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن افزود: در دوره مدیریت جدید با درایت و مدیریت قوی مسائل و مشکلاتی که در روابط خارجی وجود داشت در حوزه بانکی و به خصوص بانک صنعت و معدن به خوبی رسیدگی و حل شد.  عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درحال حاضر بانک صنعت و معدن یکی از بهترین بانک‌های کشور است که توانسته در چند سال اخیر مشکلاتی که در صنعت، تولید و ارتباط آنها با نظام پولی و بانکی وجود داشت را برطرف و در این حوزه بسیار موفق عمل کند ضمن اینکه بنده نیز از عملکرد بانک به عنوان عضو هیات رییسه کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بسیار راضی هستم. نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در حوزه تولید و صنعت کشور موانع و مشکلاتی داریم و در این میان نباید تمام مسوولیت‌های رفع موانع تولید را بر دوش بانک صنعت و معدن قرار دهیم بلکه اگر بانک‌های دیگر نیز به اندازه بانک صنعت و معدن به فعالیت‌های سازنده درخصوص اعطای تسهیلات به صنعت کشور بپردازند به طور قطع بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

درخواست بانک عراقی برای ایجاد شعبه در ایران

 سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق با بیان اینکه 5 بانک ایرانی در عراق شعبه دارند، گفت: بانک رشید عراق نیز درخواست ایجاد شعبه خود را در ایران داده است که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.  به گزارش ایبِنا به نقل از شاتا، تفاهمنامه همکاری ایران و عراق با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و محمد شیاع السودانی سرپرست وزارت صنایع و معادن و وزیر کار و امور اجتماعی عراق روز یک‌شنبه پس از دیداری دوجانبه امضا شد.  وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار بازسازی، نوسازی و راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در عراق با استفاده از دانش فنی تخصصی ایران را به عنوان دو پیشنهاد خود مطرح کرد و گفت: برقراری روابط بین بانکی به صورت طبیعی بین دو کشور برای گسترش مبادلات تجاری ضروری است.  نعمت‌زاده آمادگی ایران را برای همکاری در بخش‌های زیربنایی به صورت گسترده با کشور عراق اعلام کرد و افزود: ایران برای توسعه مناسبات و گسترش تبادلات تجاری و اقتصادی با کشور دوست و برادر عراق تصمیم جدی دارد.  همچنین سرپرست وزارت صنایع و معادن عراق در این دیدار خواستار ایجاد 5 شهرک صنعتی توسط ایران در مناطق مرزی بین دو کشور شد.

تقدیر رییس کمیته امداد از مدیرعامل بانک پارسیان

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با ارسال تقدیرنامه‌یی به بانک پارسیان، مراتب تشکر و قدردانی خود را از مدیرعامل و کارکنان بانک پارسیان در راستای حمایت از مددجویان این کمیته اعلام کرد.  به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان؛ در این تقدیرنامه پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از مشارکت، همکاری و مساعدت مدیران وکارکنان بانک پارسیان در حمایت از مددجویان کمیته امداد قدردانی کرد و همچنین نقش‌آفرینی بانک پارسیان در گسترش اشتغال پایدار، تحقق سیاست‌های اقتصادمقاومتی و عدالت اجتماعی در کشور را ستود.

کاهش نرخ ارز و افزایش قیمت طلا

صرافی‌های پایتخت هر دلار امریکا را با یک تومان کاهش ۳هزار و ۷۸۱ تومان فروختند. همچنین هر یورو با یک تومان افت به ۴هزار و ۳۹۷تومان رسید و هر پوند انگلیس نیز با ۲۳تومان کاهش قیمت، ۴هزار و ۹۲۴تومان معامله شد. از سوی دیگر نرخ مبادله‌یی دلار 3262.4 تومان، پوند 4265.6 تومان و یورو 3736.7 تومان اعلام شد. به گزارش «تعادل» در بازار طلا اونس جهانی به 1228دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸عیار با ۴۶۲تومان افت نسبت به روز شنبه ۱۱۳هزار و ۷۳۶تومان ارزش‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز یک‌شنبه در بازار آزاد با ۳۵۰ تومان رشد نسبت به روز شنبه، یک میلیون و ۲۰۹هزار و ۲۰۰تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۳ هزار تومان افت، یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان قیمت خورد. هر قطعه نیم سکه بهار آزادی امروز با ۶ هزار تومان کاهش، ۶۳۱هزار و ۵۰۰تومان در بازار آزاد فروش رفت. همچنین هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با هزار تومان کاهش به ۳۶۸هزار و ۵۰۰تومان رسید و هر قطعه سکه گرمی نیز با هزار تومان کاهش، ۲۴۹هزار تومان است.

 

 

ارسال نظر