اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۸۶۸

منابع مالی بخشش جریمه دیرکرد وام‌ها کافی است

اولویت‌بندی‌هایی صورت گرفته تا مرحله به مرحله و با مشخص شدن یک سقف مشخص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌ها در بانک‌های دولتی اعمال شود.  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منابع مالی لازم برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌های کمتر از ۱۰۰میلیون تومان در نظر گرفته شده و دلیلی برای عدم اجرای مصوبه قانونی مجلس وجود ندارد.  به گزارش تسنیم، رحیم زارع درخصوص وضعیت بخشودگی سود و جرایم وام‌های زیر100میلیون تومان گفت: منابع مالی لازم حاصل از درآمد تسعیر ارز برای اجرای تبصره 35 قانون بودجه که در رابطه با بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌های کمتر از 100میلیون تومان است در نظر گرفته شده و دلیلی برای عدم اجرای مصوبه قانونی مجلس وجود ندارد. نماینده آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه از سوی نمایندگان مجلس تاکید شده، تمامی بانک‌ها موظف به بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌های بانکی کمتر از 100میلیون تومان هستند اما در این مرحله تنها به بانک‌های دولتی بخشنامه شده و این بانک‌ها موظف به انجام این کار هستند. این نماینده مجلس دهم افزود: اولویت‌بندی‌هایی صورت گرفته تا مرحله به مرحله و با مشخص شدن یک سقف مشخص، بخشش سود و جرایم دیرکرد وام‌ها در بانک‌های دولتی اعمال شود.

هشدار برای مدیریت ریسک

رییس کل بیمه مرکزی در توییتی، پرداخت بزرگ‌ترین خسارت ارزی پتروشیمی به مبلغ 94میلیون یورو را نماد پشتیبانی صنعت بیمه از سرمایه‌های ملی دانست.  عبدالناصر همتی گفت: این پرداخت؛ هشداری برای مدیریت بهتر ریسک در کشور دانست. حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی درحالی نخستین سالگرد خود را پشت سر گذاشت که تمام خسارت ناشی از این حادثه به ارزش بیش از 94میلیون یورو توسط کنسرسیوم شرکت‌های بیمه‌یی به راهبری بیمه ایران پرداخت شد. 16تیر پارسال پتروشیمی بوعلی سینا واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در استان خوزستان دچار آتش‌سوزی شد. امور بیمه شرکت‌های پتروشیمی با راهبری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و در قالب کنسرسیوم بیمه‌گران داخلی شامل بیمه ایران با سهم 55.7 درصد و شرکت‌های بیمه آسیا، البرز، دانا، کارآفرین، ملت، پارسیان، سامان، ایران‌معین، میهن و دی جمعا 44.3درصد انجام می‌شود.

فروش محصولات بلندمدت راهکار توسعه صنعت بیمه

فروش بیمه‌های بلندمدت مانند بیمه‌های عمر می‌تواند کمک بزرگی به توسعه بازارهای مالی کند.

 رییس کل بیمه مرکزی محافظت از اموال و دارایی‌ها و تزریق منابع مالی عظیم از طریق فروش بیمه‌های بلندمدت را دو ویژگی مهم و متمایز صنعت بیمه با سایر بازار‌های مالی عنوان کرد.   به‌گزارش بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی در تشریح دو ویژگی مهم که صنعت بیمه را از سایر بازارهای مالی متمایز می‌کند، گفت: محافظت از اموال و دارایی‌ها و مدیریت ریسک با پوشش بیمه‌های اتکایی که در نهایت منجر به تامین آرامش و اطمینان برای فعالان اقتصادی می‌شود ویژگی مهم اول صنعت بیمه با سایر بازارهای مالی است.  رییس شورای عالی صنعت بیمه افزود: جمع‌آوری و تزریق منابع مالی عظیم از طریق فروش بیمه‌های بلندمدت مانند بیمه‌های عمر می‌تواند کمک بزرگی به توسعه بازارهای مالی کند و این ویژگی مهم متمایز‌کننده صنعت بیمه از سایر بازارهای مالی است.

«اپرو» ارزان‌ترین سفر‌ها را در کل کشور تدارک دیده است

سامانه آنلاین خدمات گردشگری (اپرو) ارزان‌ترین سفر‌ها را برای گردشگران تدارک دیده است.  به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری؛ اپرو در مقایسه با تمام شرکت‌های مسافرتی ارزان‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد و در قبال ارائه سفر با قیمت ارزان کیفیت خدمات خود را نیز حفظ کرده است.  این گزارش حاکیست: گسترش و تعالی فرهنگ سفر راحت و ارزان برای همه هموطنان در هر نقطه از ایران از اهداف اپرو در بدو راه‌اندازی بوده و این شرکت در تمام شرایط سعی کرده است تا با ارائه خدمات ارزان، سفر را برای تمام اقشار جامعه ممکن سازد. براین اساس گردشگران می‌توانند با یک بررسی کوتاه قیمت ارزان خدمات گردشگری اپرو را با سایر شرکت‌های مسافرتی مقایسه کنند. لازم به ذکر است سامانه اپرو به آدرس

www.apro.ir تحت نظارت بانک گردشگری فعالیت می‌کند و ارائه سفر راحت و ارزان به صورت آنلاین از اهداف این شرکت به‌شمار می‌رود.

واریز خودکار علی‌الحساب برای سپرده‌گذاران

در تازه‌ترین تصمیم برای رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران فرشتگان به طور خودکار برای سپرده‌گذاران حساب‌هایی نزد موسسه کاسپین گشایش یافته و مبلغی به صورت علی‌الحساب در حساب آنها واریز می‌شود.

به گزارش ایسنا، از حدود دو ماه پیش که تعیین ‌تکلیف حساب سپرده‌گذاران فرشتگان طی مرحله‌یی در دستور کار قرار گرفت، قرار بر این بود بعد از بررسی و مانده‌گیری حساب‌ها مبلغی به صورت علی‌الحساب پرداخت شود. به عبارتی ۹۰‌درصد مانده در اختیار سپرده‌گذاران قرار می‌گرفت که مختار بود آن را نقدی دریافت کند یا اینکه در موسسه کاسپین به صورت سپرده قرار دهند. همچنین ۱۰‌درصد باقی می‌ماند که پرداخت آن نیز منوط به پایان ارزیابی و نقل و انتقال دارایی‌های فرشتگان به موسسه کاسپین و اینکه اموال بتواند پاسخگوی نیاز سپرده‌‌گذاران باشد، بود.

این درحالی است که سپرده‌گذاران در مدت گذشته براساس مبالغ تعیین شده در 3مرحله و تا سقف‌های ۱۰میلیون، ۲۰میلیون و ۵۰ میلیون تومان از فرصت مراجعه برای تعیین تکلیف حساب‌های خود در شعب ۸۰گانه موسسه کاسپین برخوردار بودند.

 

ارسال نظر