اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۲۴۷۷

کانال‌های ارتباطی بانک انصار در فضای مجازی

همزمان با روز جهانی رسانه‌های اجتماعی (9تیرماه) کانال‌های ارتباطی و صفحات رسمی بانک انصار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باز معرفی شد. به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، برای توسعه همه‌جانبه ارتباطات عمومی و بهره‌برداری هرچه بیشتر از امکانات فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی و همچنین ایجاد ارتباط سریع و بهینه با مخاطبان، بانک انصار در روز جهانی رسانه‌های اجتماعی، کانال‌های ارتباطی و صفحات مجازی خود را معرفی کرد.  این گزارش می‌افزاید، در راستای اجرای برنامه‌های تحول بانک‌انصار، به‌ویژه درحوزه هویت‌بصری و یکپارچه‌سازی این هویت درافکارعمومی جامعه و مشتریان، لوگوبوک این بانک که حاوی ویژگی‌های فنی و توضیحات ضروری اجرایی در فرمت‌های مختلف گرافیکی است در سایت اصلی بانک بارگذاری شده است

سپرده‌های حافظ در یک بانک

در جریان هشدار بانک مرکزی نسبت به سپرده‌گذاری در موسسه اعتباری غیرمجاز حافظ و دستور پلمبی که برای آن به مراجع قضایی صادر شد، تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروی انتظامی دستور پلمب تمامی شعب این موسسه در تمام استان‌ها را صادر کرده و در مراحل پایانی قرار دارد.  به گزارش ایسنا، حدود یک ماه پیش بود که بانک مرکزی در اطلاعیه‌یی اعلام کرد، موسسه اعتباری حافظ غیرمجاز بوده و مردم نباید در آن سپرده‌گذاری کنند. در این اعلام هشدار داده شده بود که بانک مرکزی هیچ تعهدی نسبت به این موسسه نداشته و سپرده‌‌گذاری در آن با هیچ تضمینی همراه نیست و اگر مشکلی پیش بیاید این بانک هیچ پرداختی بابت سپرده‌های مشتریان نخواهد داشت.  اندکی بعد بار دیگر بانک مرکزی طی اعلامی در سایت خود توضیح داد که دستور پلمب شعب موسسه حافظ به مراجع قضایی و نیز نیروی انتظامی صادر شده و شعب این موسسه پلمب خواهد شد. این درحالی است که در این مدت نیز فعالیت کلیه شعب موسسه متوقف شده و پلمب در مراحل پایانی قرار دارد براساس اطلاعات دریافتی از شرایط فعالیت موسسه اعتباری غیرمجاز حافظ طی سال‌های اخیر، این موسسه دارای ۲۵شعبه در سطح کشور بود که عمده شعب آن در ساری و تبریز قرار داشت. البته دفتر مرکزی نیز در تهران فعال بود.  ظاهرا موسسه حافظ تمام فعالیت‌های بانکی را انجام نمی‌داده و فعالیت آن تنها محدود به دریافت سپرده بوده است؛ به گونه‌یی که این موسسه سپرده‌هایی را از مردم دریافت می‌کرد و در مجموع با ارقام کلانی که به دست می‌آورده نزد یکی از بانک‌های بزرگ و تحت عنوان شخص حقیقی سپرده‌گذاری می‌کرده است. در این شرایط از اختلاف سود سرمایه کلانی که سپرده‌گذاری کرده بود، سود سپرده‌گذاران خود را که اغلب خرد بود پرداخت می‌کرد.  اما با توجه به اینکه شعب این موسسه درحال پلمب بوده و وجوه سپرده‌گذاران نزد یکی از بانک‌هاست، دادگاه قرار است برای تسویه حساب، سپرده‌گذاران را به بانک مربوطه معرفی کند.

گشایش 3 میلیارد دلار اعتبار اسنادی

بانک مرکزی از گشایش اعتبار اسنادی در بخش واردات 3 ماهه نخست امسال به تعداد 3477 فقره و ارزش 3 میلیارد دلار خبر داد. بر این پایه، پارسال 17هزار و 494 فقره اعتبار اسنادی در بخش واردات گشایش یافت. ارزش گشایش‌های اعتبار اسنادی پارسال 19 میلیارد و 200 میلیون دلار بود.

به گزارش ایرنا، همچنین در سال 1395 مجموع اعتبارات اسنادی صادراتی دریافتی به 2میلیارد و 700میلیون دلار رسید. مرداد پارسال نخستین بخشنامه ارزی برای بانک‌ها صادر شد که بر مبنای آن بانک‌ها مجوز ورود به بازار آزاد خرید و فروش ارز را دریافت کردند اما با گذشت چند ماه و بی‌میلی آنها برای ورود به این بازار، بانک مرکزی را بر آن داشت تا بخشنامه جدیدی را صادر و از فعالان اقتصادی بخواهد برای امور ارزی خود به جای مراجعه به صرافی‌ها، به شعب ارزی بانک‌ها مراجعه کنند.

خط اعتباری 8 میلیارد یورویی با کره‌جنوبی

سفیر ایران در کره‌جنوبی با اشاره به راه‌اندازی مجدد بانک ملت در کره‌جنوبی گفت: توافق شده بود تا بانک صادرات و واردات کره‌جنوبی یعنی «اگزیم بانک» حدود 8میلیارد یورو برای ایران فاینانس تعیین کند تا شرکت‌های کره‎یی بتوانند در ایران فعالیت کنند که موانع اجرای آن برطرف شد.  به گزارش خانه ملت، حسن طاهریان با بیان این مطلب افزود: البته مذاکره آن مقداری به طول انجامید و خوشبختانه به‌تازگی این مذاکرات نتیجه داد و نهایی شد و متنی که باید موافقت می‌شد را تهیه کردند. کره‌یی‌ها نگران‌ بندی بودند که مربوط به بازگشت تحریم‌های مجدد بود که این موضوع نیز حل شد، اگر این موضوع عملیاتی شود تعداد زیادی از پروژه‌های ما به سمت اجرایی شدن می‌رود.

تقاضای 2 موسسه برای بانک

 عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از منتفی شدن ادغام دو موسسه مالی خبر داد و گفت: موسسه مالی و اعتباری کوثر و ثامن‌ تقاضا داده بودند که به بانک تبدیل شوند. محمدرضا تابش با بیان اینکه در این شورا در جلسات متعدد درباره مساله پیش آمده برای موسسات مالی و اعتباری بحث و تبادل‌نظر شد، به تسنیم گفت: دادستان کل کشور خواستار رسیدگی به نابسامانی‌ها درباره موسسات مالی و صندوق‌های قرض‌الحسنه شد. وی با بیان اینکه بانک مرکزی اقداماتی در جهت ساماندهی موسسات مالی و اعتباری داشته، ادامه داد: در بخش‌های اطلاع‌رسانی، هماهنگی‌های لازم در ادغام موسسات مالی، نقش نظارتی بانک مرکزی و ارزیابی‌ها در املاک موسسات مالی اشکالاتی وجود دارد که در شورای پول و اعتبار درباره این موضوعات نیز بحث و بررسی‌های لازم انجام شده است.

 

 

ارسال نظر