اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۰۶

افزایش 52 تومانی نرخ رسمی یورو

بانک مرکزی دیروز در سبد ارزها نرخ 19 ارز را افزایش و 16 ارز را کاهش و نرخ رسمی 4 ارز را بدون تغییر اعلام کرد. همچنین نرخ رسمی دلار را 3249 تومان اعلام کرد که نسبت به روز قبل با دو ریال کاهش همراه بود. در عین حال نرخ رسمی یورو با 519 ریال افزایش 3687.7 تومان و پوند با 332 ریال افزایش 4164.5 تومان قیمت خورد.  به گزارش «تعادل»، در بازار آزاد هر دلار امریکا در بازار 3765 تومان، 4219 تومان، درهم امارات 1010تومان، یورو4335 تومان، لیر ترکیه 1105 تومان به فروش می‌رسد. در بازار طلا نیز اونس جهانی با 6 دلار افزایش به 1253 دلار رسید. همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی یک میلیون 177 هزار تومان، نیم سکه 647 هزار و 500 تومان، ربع سکه 376 هزار و 500 تومان و هر سکه یک گرمی به قیمت 251 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد. به گزارش فارس، ‌هر دلار امریکا در بازار آزاد به قیمت ۳۷۶۵ تومان معامله می‌شود و حواله این ارز به قیمت ۳۸۰۵ تومان به فروش می‌رسد.

ارائه انواع خدمات ارزی در بانک‌ پاسارگاد

 بانک‌پاسارگاد آمادگی دارد جهت کمک به صادرکنندگان، تولیدکنندگان و واردکنندگان و در راستای توسعه اقتصادی، گسترش صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال، افزایش توان رقابت صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی قابل صدور آنی در بازارهای هدف صادراتی، انواع خدمات ارزی را ارائه کند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، خسرو رفیعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط‌عمومی این بانک با اعلام این خبر گفت: بانک‌پاسارگاد با بهره‌مندی از سرمایه ‌انسانی متخصص و توانمند به ارائه انواع خدمات مشاوره حقوقی برای انعقاد قرارداد همچنین صدور پیش ‌فاکتور می‌پردازد. این بانک همچنین خدماتی مانند صدور انواع ضمانتنامه‌های ارزی در حوزه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی، پذیرش ضمانتنامه‌های مرتبط، پذیرش و ابلاغ انواع اعتبارات اسنادی صادراتی، انجام اقدامات درخصوص انواع بروات وصولی و حواله‌های وارده حاصل از صادرات کالا و خدمت را نیز ارائه می‌دهد.  مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد با تاکید بر اینکه این بانک به صادرکنندگان در زمینه اعتبارات اسنادی، بروات وصولی صادراتی و تنظیم اسناد حمل جهت ارائه به خریداران خارجی نیز مشاوره می‌دهد، ادامه داد: بانک‌پاسارگاد در چارچوب آیین‌نامه تامین مالی صادرات، تسهیلات ارزی صادراتی تحت ‌عنوان اعتبار فروشنده در قالب تسهیلات قبل از حمل و تسهیلات بعد از حمل اعطا می‌کند. همچنین این بانک در زمینه پرداخت تسهیلات بابت واردات کالا و خدمات از محل منابع بانک، تسهیلات کوتاه‌مدت حداکثر 2ساله برای واردات کالاها از محل منابع کوتاه‌مدت کارگزاران و تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی فعال است.  وی در پایان اظهار کرد: ارائه خدمت«پیش کنترل اسناد حمل» تنظیم شده از سوی صادرکنندگان کالا و خدمت، افتتاح حساب ارزی به نام صادرکنندگان جهت واریز ارزهای حاصل از صادرات کالا و خدمات و خرید ارزهای حاصل از صادرات به نرخ بازار آزاد از دیگر خدمات ارائه ‌شده در بانک‌پاسارگاد به صادرکنندگان هستند.  گفتنی است، هموطنان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به یکی از شعبه‌های بانک‌پاسارگاد در سراسر کشور مراجعه کنند یا با مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی این بانک به شماره 82890 تماس حاصل فرمایند.

استفاده نادرست از فضای باز مجازی علیه بانک‌ها

رییس پژوهشکده پولی و بانکی با تاکید بر اینکه شایعات ایجاد شده برای برخی از موسسات و بانک‌ها جنبه تخریبی دارد، گفت: این موارد با واقعیت‌ها سازگاری ندارد.  به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، علی دیواندری با تاکید بر اینکه شایعات ایجاد شده برای برخی از موسسات و بانک‌ها جنبه تخریبی دارد، گفت: این موارد با واقعیت‌ها سازگاری ندارد و از فضای باز مجازی علیه بانک‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال کلیپ پخش شده در مورد یکی از شعب بانک‌ها مربوط به بیش از یک سال پیش و زمانی است که از بانک مذکور خواسته شد تا جهت پرداخت سپرده مشتریان با موسسه ثامن الحجج همکاری  کند. رییس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: نشر این قبیل کلیپ‌ها در این شرایط دور از انصاف و مصداق سوءاستفاده از فضای باز مجازی است.

سپرده‌گذاران نگران نباشند مبالغ علی‌الحساب است

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه مبالغ پرداختی به سپرده‌گذاران برخی موسسات غیرمجاز علی‌الحساب بوده و به معنای تسویه نیست، گفت: پرونده غیرمجازها را تا پایان سال ۹۶ می‌بندیم.

ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با مهر از تلاش بانک مرکزی برای سامان بخشیدن به بازار غیرمتشکل پولی خبر داد و گفت: بانک مرکزی تلاش دارد با جدیت هر چه بیشتر، بازار غیرمتشکل پولی را سامان بخشد و با فعالیت غیرمجازها در این ‌باره برخورد کند. این در شرایطی است که بانک مرکزی، صیانت از سپرده‌های مردمی را یکی از اولویت‌های کاری خویش می‌داند و این موضوع حتی در زمینه سپرده‌های سپرده‌گذاران تعاونی و موسسات غیرمجاز صدق می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی افزود: البته عمده‌ترین ملاحظه‌یی که در برخورد با تعاونی‌های غیرمجاز وجود دارد نیز همین موضوع است؛ به این معنا که متاسفانه موسسان و مدیران تعاونی‌ها نیز از این ملاحظه سوءاستفاده کرده‌اند؛ اگرچه خوشبختانه درحال حاضر، قوه قضاییه نیز همکاری نزدیکی با بانک مرکزی دارد.  وی تصریح کرد: سال ۹۶ موضوع فعالیت‌های غیرمجاز در بازار پول خاتمه می‌یابد؛ اما باید توجه داشت مبالغی که به سپرده‌گذاران در گذشته پرداخت شده یا در آینده پرداخت خواهد شد به معنی تسویه حساب نیست بلکه این مبلغ به‌صورت علی‌الحساب است.

 

ارسال نظر