اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۷۱

ارسال دستور قضایی توقف فعالیت«موسسه حافظ»

بانک مرکزی در اطلاعیه‌یی از هموطنان درخواست کرد برای جلوگیری از به‌مخاطره افتادن اموال خود به هیچ‌وجه نزد موسسه اعتباری جعلی و خودخوانده حافظ سپرده‌گذاری نکنند.  پیرو اطلاعیه اخیر بانک مرکزی مبنی بر فعالیت غیرمجاز شعب موسسه اعتباری خودخوانده حافظ در برخی مناطق کشور بدین وسیله مجددا از هموطنان گرامی درخواست می‌شود، برای جلوگیری از به‌مخاطره افتادن اموال خود به هیچ‌وجه نزد موسسه جعلی مذکور سپرده‌گذاری نکرده و از هرگونه ارتباط دیگری با این موسسه از قبیل دراختیار گذاشتن مِلک برای ایجاد شعبه یا دریافت تسهیلات جدا خودداری کنند.  ضمنا از هموطنان عزیز خواهشمند است در صورت شناسایی شعب این موسسه در اقصا نقاط کشور، نسبت به معرفی آنها از طریق مراجعه به سایت بانک مرکزی به آدرس

www.cbi.ir بخش «اعلام اسامی موسسات بدون مجوز» اقدام کنند. لازم به ذکر است موضوع جلوگیری از ادامه فعالیت شعب موسسه یاد شده، براساس دستور صادره از سوی مرجع قضایی به نیروی انتظامی منعکس شده است.

بیمه مرکزی محصولی برای فروش ندارد

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌یی از هموطنان خواست مراقب افراد و شرکت‌هایی که طی اقدامی سودجویانه از عنوان بیمه مرکزی برای فروش محصولات اجباری مانند کارت امداد خودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی و.. سوءاستفاده می‌کنند، باشند. به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، در سال‌های اخیر اشخاصی سودجو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه‌گذاران، از طریق تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه‌نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به‌عنوان نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بعضا با تهدید هموطنان به ابطال بیمه‌نامه شخص ثالث یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی، کارت هوشمند بیمه تکمیلی و... می‌کنند و به‌دلیل اینکه این کالاها و خدمات اغلب فاقد اصالت و کیفیت هستند، موجب اعتراض شهروندان می‌شوند. بنا بر این گزارش، با وجود اطلاع‌رسانی‌های متعدد صورت گرفته توسط روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدتی است تعداد تماس‌های هموطنان برای استعلام اصالت این محصولات و ارتباط آن با بیمه مرکزی یا اعلام اعتراض نسبت به افشای اطلاعات بیمه‌نامه و مشخصات فردی ایشان افزایش یافته است. لذا به هموطنان گرامی توصیه می‌شود در خرید این محصولات دقت نمایند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آنها را برای پیگیری قانونی در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند.

تشکیل کمیته بررسی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته‌یی در کمیسیون بهداشت برای بررسی بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی خبر داد و خواستار ورود دولت به این مساله شد.  همایون هاشمی درباره بدهی ۱۱هزار میلیاردی بیمه‌ها به حوزه سلامت، افزود: چند هفته‌یی است که موجی از نگرانی‌ها نسبت به انباشت این بدهی‌ها به مراکز درمانی در حوزه سلامت وجود دارد که ادامه آن ممکن است طرح تحول سلامت را با مشکل مواجه کند.  نماینده شاهین‌دژ، تکاب و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بحث روابط مالی بین نهادهای خدمتگزار در حوزه سلامت از مواردی است که به دلیل بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها و بیمارستان‌ها به مراکز درمانی موجب این نگرانی‌ها شده است.  این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با توجه به انباشت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی، به نظر می‌رسد جایی از این سیکل معیوب است و باید به فکر راه‌حلی برای آن بود.  وی یادآور شد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در قالب کمیته‌یی به‌دنبال بررسی انباشت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی است تا با کمک کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بتوانیم به جمع‌بندی و راهکار درست و منطقی دست پیدا کنیم.

سپرده‌گذاران به شایعات توجه نکنند

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: تنها مرجع رسمی ارائه اطلاعات سیستم بانکی کشور بانک مرکزی است و مردم به این مرجع اعتماد و اطمینان داشته باشند.  فرشاد حیدری با اشاره به اینکه سیستم بانکی کشور از سلامت نسبی برخوردار است، افزود: من به عنوان نماینده بانک مرکزی این اطمینان را به هموطنان می‌دهم که بانک‌ها و موسسات تحت نظارت بانک مرکزی ایمن و مطمئن هستند و سپرده‌گذاری در آنها هیچ‌گونه مشکلی ندارد.  وی با تاکید بر اینکه مشتریان سیستم بانکی با اطمینان و خیالی آسوده به این سیستم اعتماد کنند، گفت: مشتریان سیستم بانکی بدون توجه به شایعات به خصوص در فضای مجازی که منشا آن مشخص و معتبر نیست، توجه نکنند و برحسب نیاز خود به شعبات بانک‌ها مراجعه کنند.  معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه توضیح داد: هموطنان اطلاعات لازم را از طریق مرجع رسمی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی است در قالب اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌ها دریافت کنند و به این اطلاعات اطمینان و اعتماد داشته باشند، زیرا بانک مرکزی به‌عنوان نماینده مردم حافظ سپرده‌ها و حقوق آنهاست.

امکان خرید خودرو از درگاه بانک پاسارگاد

روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد اعلام کرد: به آگاهی هم‌وطنان می‌رساند پیرو فراخوان شرکت «ایران‌خودرو» جهت ثبت‌نام محصولات جدید، درگاه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد روی سایت این شرکت، آماده پذیرش کلیه کارت‌های عضو شتاب از جمله کارت‌های بانک‌پاسارگاد برای ثبت‌نام انواع خودرو است. براین اساس، هرگونه پرداخت از طریق کارت‌های بانک‌پاسارگاد امکان‌پذیر است.

 

ارسال نظر