توافق اولیه ادغام 2 موسسه و یک بانک

۱۳۹۶/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۴۳

معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام انجام توافقات اولیه برای ادغام موسسه ثامن، بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر گفت: برای ۶۰ شعبه موسسه کاسپین مجوز صادر شد.

به گزارش ایبنا، فرشاد حیدری با اعلام اینکه سپرده‌گذاران موسسه مالی ثامن به هیچ عنوان نگران سپرده‌هایشان نباشند، گفت: مشتریان برحسب نیاز خود به این موسسه مراجعه کرده و سرویس دریافت کنند، زیرا ما به عنوان بانک مرکزی حمایت لازم را از موسسه ثامن و مدیران آن کردیم و خواهیم کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی اظهار داشت: به این ترتیب هیچ خدشه‌یی در پرداخت‌های این موسسه ایجاد نمی‌شود. مذاکراتی بین موسسه کوثر با سهامداران ثامن و بانک مهر اقتصاد انجام شده، ولی اطلاع‌رسانی‌هایی از ناحیه این موسسات صورت گرفته بود که لزوما ممکن است یکسان با نظر سهامداران نباشد. حیدری افزود: توافقات اولیه صورت گرفته که اگر مصلحت آنها به ادغام باشد با تشخیص بانک مرکزی این ادغام صورت بگیرد که بانک قوی‌تر، مستحکم‌تر و باثبات مالی بیشتر ایجاد شود. وی گفت: اولویت درجه یک ما حفظ حقوق سپرده‌گذاران و صیانت از منافع مردم است. معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: اگر احساس کنیم هر ادغامی ممکن است به این اصل خدشه وارد کند قطعا از آن جلوگیری خواهیم کرد. حیدری گفت: جای هیچ‌گونه نگرانی برای هموطنانمان در خصوص سپرده‌گذاری در بانک‌های رسمی و موسسات اعتباری وجود ندارد. وی افزود: چتر نظارت بانک مرکزی بر این بانک‌ها وجود دارد و به دقت کنترل‌های لازم در شبکه بانکی کشور اعمال می‌شود و تحت هیچ شرایطی جای هیچ‌گونه نگرانی برای سپرده‌گذاران عزیز وجود ندارد. معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه اخیرا بحثی درباره موسسه ثامن در فضای مجازی برای افکارعمومی مطرح شده است، گفت: این موسسه از سال‌های قبل از بانک مرکزی درخواست مجوز کرده و اقداماتی از جمله پذیره‌نویسی در بورس و پرداخت سپرده قانونی به بانک مرکزی انجام داده بود. حیدری افزود: معمولا مجوزها ممکن است منجر به صدور مجوز به عنوان موسسه مستقل شود یا اینکه به تشخیص شورای پول و اعتبار اینها در یک بانک بزرگ‌تر یا یک موسسه قوی‌تر ادغام شوند. وی گفت: نتیجه این ادغام‌ها قاعدتا ایجاد موسسات قوی‌تر و با سلامت و ثبات مالی بیشتر خواهد بود. معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: تحت هر شرایطی اگر صدور مجوز برای این موسسه یا ادغام در بانک یا موسسه اعتباری دیگر اتفاق بیفتد، هیچ خدشه‌یی در پول سپرده‌گذاران و حقوق آنها وارد نخواهد کرد، زیرا بانک مرکزی به دقت بر فرآیند صدور مجوز و ادغام در سایر موسسات نظارت خواهد کرد در نتیجه این اطمینان را به سپرده‌گذاران این موسسه می‌دهیم که خدشه‌یی از این بابت به سپرده‌گذاران وارد نخواهد شد. حیدری گفت: البته برخی پیام‌ها یا ویدیوها که در فضای مجازی مطرح می‌شود، مربوط به سال‌های قبل است، مثلا صف فروش سکه در سال ۹۰ را به عنوان سپرده‌گذارانی که می‌خواهند سپرده خود را از بانک‌ها دریافت کنند، منتشر می‌کنند.

 

ارسال نظر