روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۰۰

  صدور مجوز افزایش سرمایه «لوتوس»: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اعلام کرد که سازمان بورس اوراق و بهادار مجوز افزایش سرمایه این شرکت را صادر کرده است. به گزارش سنا، «لوتوس» در گزارشی اعلام کرد که در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. براساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بدون مانع است. سرمایه فعلی این شرکت ۵هزار میلیارد ریال است که با افزایش یک هزار میلیارد ریالی به مبلغ ۶هزار میلیارد ریال معادل ۲۰درصد افزایش می‌یابد. قرار است این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شود و هدف از این اقدام اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و تقویت توان مالی و عملیاتی است. مجمع عمومی فوق‌العاده «لوتوس» می‌تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۶هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۰هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرده و اختیار عملی شدن آن را به مدت ۲سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا هیات‌مدیره شرکت پس از اخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام کند. خاطرنشان می‌شود: شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود.    

  «پارس» برای هرسهم ۲۷۸۵ریال سود ساخت: شرکت پتروشیمی پارس در صورت‌های مالی ۳ماهه ابتدای سال جاری از سود ۲ هزار و ۷۸۵ریالی برای هرسهم خبر داد. شرکت پتروشیمی پارس در اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ برای هر سهم ۲ هزار و ۷۸۵ریال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹۵درصد افزایش یافته است. این شرکت در مدت مورد گزارش نسبت به مدت مشابه سال مالی۱۳۹۷، سود عملیاتی را با افزایش ۱۹۳درصدی مبلغ ۱۶هزار و ۲۷۳میلیارد ریال، سود خالص را با افزایش ۱۹۵درصدی مبلغ ۱۶هزار و ۷۱۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۱۱۲درصدی مبلغ ۷۸هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعلام کرده است. «پارس» در دوره مالی مورد گزارش فروش خود را ۹۰۳هزار و ۵۳ تن انواع محصولات به مبلغ ۳۹هزار و ۱۵میلیارد ریال اعلام کرده که سود ناخالص از این محل ۱۲هزار و ۱۶۳میلیارد ریال بوده است. این شرکت برای دوره ۹ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸، میزان ۳میلیون و ۱۷۸هزار تن محصول به مبلغ ۱۲۴هزار و ۶۷۹میلیارد ریال پیش بینی فروش کرده است. «پارس» در تشریح اهداف و راهبردهای خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که دستیابی و تحقق برنامه تولید پیش بینی شده در بودجه سال ۹۸ از طریق رفع تنگناهای تولید و جلوگیری از توقفات تولید با برنامه‌ریزی منسجم و توسعه سهم فروش‌های داخلی به منظور کاهش اثرات تحریم ضمن حفظ سهم بازارهای صادراتی به منظور حفظ درآمدهای ارزی خواهد بود.

  تخصیص سود ۱۷۵ریالی برای هرسهم «امید» در ۶ماه:  شرکت تامین سرمایه امید در اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، سود هرسهم را ۱۷۵ریال اعلام کرد. به گزارش سنا، این شرکت در اطلاعیه‌ای منتشر شده سود عملیاتی را یک هزار و ۱۰۴میلیارد ریال، سود خالص را مبلغ یک هزار و ۴۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ یک هزار و ۶۹۲میلیارد ریال اعلام کرده است. «امید» در برآوردی که از تغییرات هزینه‌های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر درآمدها (هزینه ها) ی عملیاتی دارد اعلام کرده است که در دوره ۶ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ پیش بینی کرد هزینه‌های عمومی و اداری متناسب با روند شاخص عمومی قیمتها افزایش داشته باشد. با توجه به مصوبه جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۱۶ مهر۱۳۹۷ مبنی بر افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۴هزار و ۹۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۷هزار میلیارد ریال طی ۲مرحله که در مرحله اول از مبلغ ۴هزار و ۹۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۶هزار میلیارد ریال در تاریخ ۱۶ اردیبهشت۱۳۹۸ به ثبت رسید و مرحله دوم طی سال جاری در اختیار هیات‌مدیره بوده و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی در شرف انجام است. این شرکت در تشریح سایر برنامه‌های با اهمیت خود اعلام کرده است که پیش بینی می‌شود که ۱۰ هزار و ۶۰۰میلیارد ریال اوراق بدهی اعم از صکوک، مشارکت، سلف و سایر اوراق بهادار که درآمد و بهای تمام شده حاصل از بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی اوراق یاد شده منتشر می‌شود.

  «دتماد» محصولات جدید روانه بازار کرد: شرکت تولید مواد اولیه داروپخش از ارایه محصولات جدید به بازار خبر داد. «دتماد» در معرفی و ارایه محصولات جدید اعلام کرده است این محصولات شامل شربت گایا کدین و قرص متادون ۲۰میلی‌گرم، قرص متادون ۴۰میلی‌گرم و قرص بوپرو نورفین ۲میلی‌گرم می‌شود که در پیش بینی بودجه سال۹۸ محاسبه شده و به میزان ۵درصد از فروش کل سال جاری را تخصیص داده است. این شرکت زیان انباشته صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی۱۳۹۷ را به مبلغ ۹۶۷میلیارد ۸میلیون ریال اعلام کرده و با توجه به سهم ۱۰درصدی این شرکت از شرکت گسترش بازرگانی داروپخش، آثار مالی زیان آن بر عملکرد شرکت پس از بررسی و در جریان انجام فرآیند انحلال و تسویه آن شرکت، اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر