خیز 2‚1 درصدی شاخص بورس در آخرین روز هفته

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۲۹۹

گروه بورس|

آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که همه شاخص‌های این بازار در پایان داد و ستدهای روز گذشته با تقریبا با رشد بیش از یک درصدی رو به رو شده‌اند.

 بر اساس آمارهای معاملاتی به ثبت رسیده در این روز تمامی شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص کل با ۳ هزار و ۱۸۶ واحد رشد معادل ۱.۲۱ درصد به ۲۶۶ هزار و ۱۲۷ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۸۶۰ واحد افزایش معادل ۱.۲۱ درصد به ۷۱ هزار و ۸۹۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۶۵۹ واحد رشد معادل ۲.۳۶ درصد به ۷۲ هزار و ۱۲۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۱۱۲ واحد افزایش، معادل ۲.۳۶ درصد به ۴۸ هزار و ۳۳۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۹۳۰ واحد رشد، معادل ۱.۳۱ درصد به ۳۰۳ هزار و ۷۶۳ واحد، شاخص بازار اول با ۱۷۷۴ واحد افزایش معادل ۰.۹۳ درصد به ۱۹۳ هزار ۳۶۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۸۸۴ واحد رشد معادل ۱.۶۷ درصد، به ۵۴۱ هزار و ۴۰۵ واحد رسید.

از سویی دیگر در روز قبل ۷ نماد «فارس با ۳۱۶ واحد، همراه با ۱۹۶ واحد، شبندر با ۱۴۳ واحد، وپاسار با ۱۱۶ واحد، کچاد با ۱۱۰ واحد، حکشتی با ۹۵ واحد و پارسان با ۸۷ واحد » رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

این گزارش می‌افزاید، دیروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه‌ای نیز با رشد مواجه شدند به‌طوری که شاخص صنایع «انتشار و چاپ با ۷۹۷۸۴ واحد صعود معادل ۹.۰۵ درصد به ۹۶۱ هزار و ۷۶۷ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۱۶ واحد افزایش معادل ۴.۶۷ درصد به ۳۷۱ واحد، سایر معادن با ۳۰۷۳ واحد صعود معادل ۴.۳۰ درصد به ۷۴ هزار و ۴۸۷ واحد، زغال‌سنگ ۳۳۰واحد رشد معادل ۴.۱۲ درصد به ۸ هزار و ۳۴۵ واحد، کاشی و سرامیک با ۳۳۲ واحد افزایش، معادل ۳.۹۶ درصد به ۸ هزار و ۷۳۳ واحد، کانی غیر فلزی با ۴۵۰ واحد رشد معادل ۳.۸۵درصد به ۱۲ هزار و ۱۶۸ واحد، حمل و نقل با ۲۷۲ واحد افزایش معادل ۳.۵۵ درصد به ۷ هزار و ۹۵۰ واحد» رسید.

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی بازار سهام مشخص می‌کند که قیمت سهام نمادهای «چافست، بالبر، کدما، غدشت، کخاک، کهمدا و سصفها» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وبهمن، ونوین، غگرجی، وآذر، سیمرغ، لبوتان و تسه ۹۷۰۷» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز چهارشنبه بورس، در ۳۳۵ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۱۳۸ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱ هزار و 150 میلیارد تومان در بورس معامله شد که به جز 24 میلیارد تومان سهام «شیراز» که در بطور بلوکی مورد معامله قرار گرفت باقی ان ارزش معاملات خرد بود. ارزش بورس تهران در این روز برای اولین‌بار به ۹۷۷ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان رسید. بر این اساس ارزش دلاری بورس تهران هم‌اکنون در حدود 84 میلیارد تومان است.

در پایان معاملات دیروز، آیفکس نیز همپای شاخص کل بورس با رشد نزدیک به ۴۵ واحدی به ارتفاع ۳هزارو ۵۷۹ رسید. در میان نمادهای فرابورسی «دماوند»، «هرمز»، «بمپنا»، «شاوان»، و «دی» در مجموع با ۲۱ واحد رشد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

اما نمادهای «ذوب» و «میدکو» جمعا با ۴ واحد افت مانع از رشد بیشتر آیفکس شدند. گفتنی است در پایان این روز ارزش معاملات فرابورس هب هزار و 20 میلیارد تومان بالغ شد که از این میان 829 میلیارد تومان آن ارزش معاملات خرد سهام بوده است.

 

ارسال نظر