روی خط شرکت ها

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۳۹۸

  زمان عرضه سهام پتروشیمی نوری در بورس مشخص نیست: مدیرعامل یک کارگزاری بورس گفت: تلاش ما عرضه سهام پتروشیمی نوری در بورس است، اقدامات اولیه مربوط به این عرضه انجام شد اما زمان آن را نمی‌توان بطور دقیق اعلام کرد.

سال گذشته اقدامات لازم جهت عرضه اولیه پتروشیمی نوری برای سال ۹۸ انجام شد، در این زمینه مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که در فروردین امسال برگزار شد اعلام کرد: در صورت فراهم شدن شرایط لازم، امسال سهام سه پتروشیمی نوری، پتروشیمی بندر

امام خمینی (ره) و پتروشیمی بوعلی در بورس عرضه خواهد شد.وی گفت: اکنون ساز و کار شفافیت مالی پتروشیمی نوری نیز مراحل نهایی را طی می‌کند و زمان عرضه این سهام به سازمان بورس بستگی دارد.

دو روز گذشته خبری از علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران در مورد زمان عرضه اولیه شرکت پتروشیمی نوری منتشر شد که در آن اعلام کرده بود، با توجه به تمدید مهلت عرضه به مدت دو ماه از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۹۸، مهلت عرضه سهام این شرکت حداکثر تا ۱۳ تیر ۹۸ است که با توجه به اقداماتی که در راستای تکمیل مدارک و مستندات مورد نظر هیات پذیرش و ارایه صورت‌های مالی حسابرسی شده انجام شده است، امیدواریم در مهلت تعیین شده، شاهد عرضه سهام شرکت در بورس باشیم.

با وجود چنین صحبتی از سوی مدیرعامل شرکت بورس تهران تاکنون مشخص نشده است که بطور حتم این عرضه در تاریخ ۱۳ تیر انجام می‌شود یا خیر؟ محمد کفاش پنجه‌شاهی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایرنا به زمان عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری در بورس اشاره و بیان کرد: طی چند روز گذشته جلسه‌ای در خصوص زمان عرضه سهام این پتروشیمی در بورس برگزار و مذاکراتی در مورد آن انجام شد. پنجه‌شاهی خاطرنشان کرد: این اقدام باید در یک مهلت زمانی خاص یعنی ۲ هفته آینده انجام شود اما همچنان مشخص نیست که بتوانیم در زمان تعیین شده چنین اقدامی را به نتیجه برسانیم یا خیر؟

این کارشناس بازار سرمایه به علت تاخیر عرضه سهام این پتروشیمی در بورس تاکید و بیان کرد: تاکنون صورت مالی آماده نشده و اکنون در حالت اجرایی قرار دارد این امر باعث شده تا زمان دقیق عرضه اولیه پتروشیمی نوری در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

  ارزش بازار «وامید» به ۲۷۸ هزار میلیارد ریال رسید: ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری امید در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸، با افزایش ۱۳ هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۳۶۰میلیون ریال معادل ۲۷۸ هزار و ۶۰۵ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال محاسبه شد.

به گزارش سنا، شرکت سرمایه‌گذاری امید با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد ریال، صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸ را حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سرمایه‌گذاری امید با انتشار عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ خرداد سال جاری اعلام کرد در ابتدای دوره یک ماهه یاد شده، تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۵۸ هزار و ۷۶۴ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال و ارزش بازار معادل ۲۶۵ هزار و ۴۱۸ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.

بهای تمام شده سهام بورسی این شرکت طی این مدت با افزایش ۱۹۴ میلیارد و ۶۱۳ میلیون ریال به ۱۳ هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسید. ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری امید نیز با افزایش ۱۳ هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال معادل ۲۷۸ هزار و ۶۰۵ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال محاسبه شد.

«وامید» تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۱۰۶ میلیارد و

۲۳۱ میلیون ریال به مبلغ ۲۸۲ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت ۱۷۵ میلیارد و ۹۹۷ میلیون ریال سود کسب کرد . شرکت سرمایه‌گذاری امید طی دوره یک ماهه منتهی به خرداد ماه تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۳۰۰ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال خریداری کرد.

  سود هر سهم «وآیند» افزایشی بود: بانک آینده در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۱۷۸ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افزایش ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سنا، بانک آینده با سرمایه ۱۶ هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

بانک آینده در دوره یاد شده، مبلغ ۲ هزار و ۸۴۴ میلیارد و ۳۹۸ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۷۸ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۵۵ درصد افزایش داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۳هزار و ۹۱۰میلیارد و ۴۹۹میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد. «وآیند» در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ یک هزار و ۸۳۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۱۱۵ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

 

ارسال نظر