برنامه ششم توسعه تا چه زمانی تمدید خواهد شد؟

۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۶:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۵۸۶
برنامه ششم توسعه تا چه زمانی تمدید خواهد شد؟

سیدابراهیم رئیسی همزمان با ارائه لایحه بودجه به مجلس درخواست تمدید برنامه ششم توسعه را هم مطرح کرد، درخواستی که به نظر می‌رسد با توجه به زمان باقیمانده برای بررسی لایحه بودجه 1402 عملی و برنامه ششم به مدت یک سال تمدید شود.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته (۲۱ دی ماه) رئیس جمهور لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را به مجلس تقدیم کرد که همزمان با این لایحه درخواست تمدید برنامه ششم توسعه نیز به مجلس داده شد.

در بند «و» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده آمده است که قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تا زمانی تبدیل به قانون برنامه هفتم و حداکثر شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تمدید می‌شود که این به معنای همان پیشنهاد دولت به مجلس است.

البته نمایندگان مجلس هم به نظر می‌رسد که با تمدید دوباره برنامه ششم توسعه مشکلی نداشته باشند.

در این باره حسینعلی حاجی دلیگانی، یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفته که دولت در قالب لایحه بودجه پیشنهاد و تقاضای خود برای تمدید برنامه ششم توسعه را به مجلس تحویل داده است.

از سوی دیگر غلامرضا شریعتی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم در این باره به ایسنا عنوان کرده که برنامه ششم توسعه تمدید خواهد شد.

بنابراین مجلس تا تحویل لایحه برنامه هفتم توسعه وقت دارد که به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بپردازد و اختلاف نظر دولت و مجلس درباره اولویت بندی و زمانبندی تحویل لوایح بودجه و برنامه توسعه حل و فصل شده است.

البته مسئولان دولت بارها اعلام کرده بودند که تا بهمن ماه برنامه هفتم توسعه را به مجلس تحویل خواهند داد و باید دید که این سند بلندمدت و بالادستی چه زمانی به مجلس خواهد رسید و تصویب آن چقدر طول می‌کشد؟

 

ارسال نظر