سیاست

۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۰۳:۳۰:۲۸
کد خبر: ۱۹۵۴۱۸

روشنگری، فرصت دروغ را از دشمن می‌گیرد

رییس‌جمهور حضور بانشاط و صمیمی مردم خراسان جنوبی در استقبال از دولت خود را از جلوه‌های باشکوه نمایش دلبستگی و پیوند قشرهای مختلف به انقلاب و نظام اسلامی دانست و با تشکر از حضور انقلابی مردم بر اجرای سریع و کامل مصوبات این سفرها تاکید کرد. سید ابراهیم رییسی در جلسه فوق‌العاده هیات دولت با اشاره به سفر دو روزه به استان خراسان جنوبی، حضور بانشاط و صمیمی مردم در استقبال از دولت خود را از جلوه‌های باشکوه نمایش دلبستگی و پیوند قشرهای مختلف به انقلاب و نظام اسلامی دانست و با تشکر از حضور انقلابی مردم بر اجرای سریع و کامل مصوبات این سفرها تاکید کرد. رییس‌جمهور صداقت در گفتار و رفتار مسوولان را از عوامل مهم اعتمادسازی در جامعه برشمرد و گفت: در کنار تلاش بی‌وقفه و به‌کارگیری سازوکارهای موثر در حل مشکلات، روشنگری و تبیین بهنگام و درست مسائل، گره‌های ذهنی افکارعمومی را می‌گشاید و فرصت موج‌سواری و دروغ‌پردازی را از دشمنان می‌گیرد. رییسی از دولتمردان خواست در دفاع از حقوق مردم و مقابله با سودجویی‌ها و سودجویان تمام قد در میدان باشند و اگر در مواردی انجام این وظیفه امکان‌پذیر نبود دلایل آن را برای مردم و مراجع ذیصلاح تشریح کنند.

ظرفیت غنی‌سازی ایران دو برابر شده است

رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار با اعضای فراکسیون راهبردی مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی، قانون خوبی برای توسعه صنعت هسته‌ای بود و امروز اجرای این قانون غنی‌سازی را به سطحی رساند که در حال حاضر ظرفیت غنی‌سازی کشور به بیش از دو برابر کل تاریخ این صنعت رسیده است. اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با حضور در سازمان انرژی اتمی و دیدار با رییس و متخصصان و مدیران این سازمان از نزدیک در جریان پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای و آخرین تحولات فنی و سیاسی در خصوص مذاکرات با طرف‌های خارجی و همچنین تاثیرات اجرای قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس قرار گرفتند. در ابتدای این دیدار میرتاج‌الدینی، رییس فراکسیون در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای گفت: با توجه به نزدیکی به ایام بررسی لوایح بودجه و برنامه و نگاه راهبردی اعضای فراکسیون به موضوعات کشور بر آن شدیم تا طی جلسه‌ای از نزدیک با پیشرفت‌ها و البته مطالبات و انتظارات سازمان انرژی اتمی آشنا شویم. وی افزود: با وجود تلاش دشمنان برای خاموش کردن مشعل فروزان دانش و فناوری هسته‌ای کشور، همه ساله شاهد ثمرات جدیدی در این صنعت به دست متخصصان داخلی هستیم و شهدای هسته‌ای با خون خود حق مسلم صنعت هسته‌ای صلح آمیز مارا اثبات کردند. نماینده مردم تبریز تاکید کرد: ما از حق‌ هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم و با وجود دشمنی‌ها و مانع تراشی‌های غرب و شرق دنیا، در راه کسب دانش و فناوری هسته‌ای با تلاش دانشمندان ایرانی به جایی رسیدیم که هم به دانش بومی و هم بازدارندگی دست پیدا کردیم. در این نشست محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی قانون خوبی برای توسعه صنعت هسته‌ای بود و به خوبی اجرا شده است.

احتمال دیدار بن سلمان و رییسی در حاشیه نشست اردن

یک رسانه لبنانی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که در حاشیه نشست اردن مسوولان ایرانی و سعودی دیدار مهمی خواهند داشت. پایگاه خبری النشره در گزارشی اعلام کرد که بعد از برگزاری نشست بغداد در ماه آگوست گذشته، امان پایتخت اردن قرار است در بیستم ماه جاری میلادی (دسامبر) میزبان نشستی منطقه‌ای در خصوص عراق باشد. در این نشست قرار است ایران و ترکیه و تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان مشارکت داشته باشند. برخی منابع لبنانی با اشاره به اینکه قرار است در این نشست موضوع انتخاب رییس‌جمهور لبنان بررسی شود مدعی شدند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران در حاشیه این نشست باهم دیدار خواهند کرد.این در حالی است که منابع ایرانی تاکنون چنین خبری را تایید نکرده‌اند. همچنین منابع مطلع از فضای مذاکرات اخیر ایران و عربستان مدعی‌اند که نشست‌های تهران و ریاض در بغداد به نتایج ملموسی نرسیده است. این منابع می‌گویند که مطالبات عربستان برای باز کردن صفحه جدید روابط با ایران بر روی مساله جنگ یمن متمرکز است اما ایران خواهان بازگشایی سفارتخانه‌ها و توقف مذاکرات در این حد است. این منابع می‌گویند که در مذاکرات ایران و عربستان به هیچ‌وجه به پرونده لبنان پرداخته نشده است. منابع مطلع با اشاره به اهمیت نشست اردن که با نظارت فرانسه برگزار خواهد شد از دیدار مهم میان مسوولان ایرانی و سعودی در حاشیه این نشست خبر دادند.

ارسال نظر