سیاست

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۰۱:۰۴:۰۶
کد خبر: ۱۹۵۰۷۶

شناسایی چند هسته عملیاتی وابسته به منافقین

وزارت اطلاعات اعلام کرد که چند هسته عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان‌های تهران، اصفهان و کردستان شناسایی و متلاشی شدند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند با الطاف الهی و عنایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند چند هسته عملیاتی وابسته به گروهک تروریستی منافقین را شناسایی و متلاشی نمایند. هسته‌های مزبور با انجام اقدامات تروریستی و خمپاره‌زنی‌های متعدد علیه مراکز اداری، نظامی، انتظامی و مسکونی، ضمن وارد کردن خسارت‌هایی، به فضای رعب و ناامنی نیز دامن می‌زدند. پس از ردیابی و شناسایی هسته‌های خرابکار، سلسله عملیات هماهنگی در استان‌های تهران، اصفهان و کردستان صورت گرفت و منجر به بازداشت ۱۰ عنصر عملیاتی و پشتیبانی منافقین شد. اعضای این هسته‌ها در عملیات‌های متعدّد تروریستی به پرتاب نارنجک دست‌ساز در تجمعات مردمی و حملات خمپاره‌ای به مراکز فوق‌الاشاره پرداخته بودند و در حال طراحی اقدامات به مراتب شدیدتری بودند. تمام فعالیت‌های تروریستی یادشده با هدایت مستقیم مقر اروپایی گروهک تروریستی منافقین واقع در کشور آلبانی صورت گرفته و در عملیات‌ها حتی از عناصر سابقه‌دار و قدیمی گروهک منافقین که در دهه ۶۰ مورد عفو و تخفیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته بودند استفاده شده است.  همراه با دستگیری اعضای این شبکه، تمامی اقلام و تسلیحات و ادوات عملیات تروریستی همچون خمپاره، نارنجک، مواد و تجهیزات ساخت نارنجک دست‌ساز، سلاح کمری و کوکتل‌مولوتوف، کشف و ضبط شد. جان بر کفان گمنام ایران اسلامی ضمن تجدید عهد با ملّت شریف ایران اعلام می‌نمایند که مقابله با تروریسم را تا انهدام کامل آنها و با قدرت ادامه خواهند داد و طبیعتاً در میدان جنگ با تروریسم غدّار خون‌آشام، حامیان و پشتیبانان تروریست‌ها منفعتی نخواهند داشت.

نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند

رییس‌جمهور پیشین ایران تاکید کرد که نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیت، پایمال شود یا امنیت که شرط استقرار سامان و نظم خوب در جامعه است به نام آزادی نادیده انگاشته شود. در پیام سید محمد خاتمی به مناسبت روز دانشجو با بیان اینکه شانزدهم آذرماه را باید در متن آنچه در بیش از یک قرن بر این مرز و بوم رفته است و سیر و صیرورتی که ملت شریف ایران داشته است، دید و ارزیابی کرد، آمده است: مدار حرکت ملّت نفی استبداد، نفی استعمار و نفی عقب ماندگی، تبعیض و فساد و متناظر آن مطالبه آزادی، استقلال، پیشرفت و عدالت و در یک کلام دستیابی به «زندگی» متناسب با شأن انسان و اقتضائات زمان بوده است. ولی پاره‌ای از حادثه‌ها و ایام جنبه نمادین پیدا کرده است؛ از جمله شانزده آذر که نمایانگر جایگاه والای دانشگاه و پیشتازی دانشجو در تحولات اجتماع روبه آینده است. رییس‌جمهور پیشین ایران در بخشی از این پیام با اشاره به فضای حاکم بر دانشگاه‌ها بعد از یک دوره انفعال، از آنچه همدلی و هم سخنی بخش مهمی از استادان با دانشجویان خواند ابراز خوشوقتی کرد. وی همچنین دراین پیام به بازداشت دانشجویان، ایجاد محدودیت‌های آموزشی، صنفی و سیاسی برای آنان و اخراج و اعمال فشار بر استادان پرداخت و آن را امری برشمرد که نمی‌تواند در نهایت امنیت پایدار دانشگاه و جامعه را تأمین کند. وی همچنین در این بیانیه خطاب به دانشجویان یادآورشد: از دانشگاه به خصوص انتظار می‌رود که توجه داشته باشد که همچنان‌که آزادی یک نیاز مبرم و مطالبه مهم است، امنیت نیز برای کشور اهمیت دارد و مراد، از آزادی، آزادی ملّت و از امنیت، امنیت میهن است. نباید گذاشت تا آزادی و امنیت در برابر هم قرار گیرند و در نتیجه آزادی به بهانه حفظ امنیت، پایمال شود یا امنیت که شرط استقرار سامان و نظم خوب در جامعه است به نام آزادی نادیده انگاشته شود. رییس‌جمهور پیشین ایران در این پیام از شعار زن زندگی آزادی به عنوان پیامی زیبا یاد کرد که حرکت به سوی آینده بهتر را نشان می‌دهد. خاتمی در این پیام خطاب به مسوولان نیز تاکید کرد: به مسوولان توصیه می‌کنم که این حضور را قدر بدانند و به‌جای برخورد ناروا با آن، دست یاری به سوی آنان دراز کنند و با کمک آنان وجوه ناصواب حکمرانی را به‌درستی بشناسند و پیش از آنکه دیر شود به سوی حکمرانی خوب حرکت کنند.

وی پیام خود را با اظهار امیدواری به اینکه به لطف حضرت پروردگار و توجه به خواسته‌های بحق جامعه، در همه زمینه‌ها گشایش موثرتر پدید آید، به پایان رساند .

قانون اساسی مبین و زیربنای تحولات کشور است

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اهمیت قانون اساسی کشور به عنوان قانون مادر کشور گفت: سند مطالبه‌گری جنبش دانشجویی باید قانون اساسی کشور باشد . وی با تاکید بر این موضوع که مناسب است دانشجویان مطالعه دقیق‌تری در مورد قانون اساسی کشور داشته باشند گفت: قانون اساسی، قانون مادر کشور است و قانونی است که به تایید مردم رسیده است. وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مترقی است، اظهار کرد: باید آن قسمت از ظرفیت‌های قانون اساسی که تاکنون اجرا نشده و اجرای آن مغفول مانده است مبنای کار و توجه باشد. طحان نظیف با اشاره به برخی از ظرفیت‌های قانون اساسی که تاکنون توجه جدی به اجرای آن نشده است، گفت: قانون اساسی کشور اعتبار خود را از مردم گرفته است.

 

ارسال نظر