سیاست

۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - ۰۱:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۹۴۰۵۹

با کسانی که فضا را ناامن می‌کنند برخورد شود

رییس‌جمهور بابیان اینکه اغتشاش و تلاش برای بهم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد، تاکید کرد: حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود. سید ابراهیم رییسی در نشستی ۴ ساعته در جمع دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اولین دوره «اردوهای راهیان پیشرفت»، با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیاری دارد که عموم مردم و حتی عده زیادی از نخبگان اطلاعات دقیق و کاملی از آنها ندارند، ابراز امیدواری کرد که برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همانند اردوهای راهیان نور برکات زیادی برای کشور داشته باشد. رییس‌جمهور آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را عاملی برای تقویت انگیزه و اراده آنان دانست و گفت: دانش‌آموزان با دیدن پیشرفت‌های به دست آمده خواهند دانست که هر جا بیشتر محدودیت و تحریم داشتیم، با اراده و عزم محققان بیشتر پیشرفت کردیم و همین پیشرفت و اراده برای قوی شدن است که دشمن را به تکاپو برای طراحی توطئه‌های جدید انداخته است. رییسی دانش‌آموزان و دانشجویان و به ویژه اعضای تیم‌های المپیادی را نماد و نمود پیشرفت کشور دانست و بر شناسایی این استعدادها و فراهم کردن شرایط لازم برای تداوم رشد و تعالی آنها تاکید کرد و گفت: نخبگان باید با شناخت نظام مسائل کشور، توانمندی‌هایشان را در مسیر رفع این مسائل به کار گیرند. رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت مدیریت دانش، مدیریت صحیح دانش تولید شده را موجب افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی سایر بخش‌ها از دانش تولید شده دانست. رییسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: اغتشاش و تلاش برای بهم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد و حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود. رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز ایران و شهرهای مختلف ما امن هستند، گفت: امریکایی‌ها و دشمنان ما دنبال این بودند که با پیاده کردن نمونه کارهای خود در لیبی و سوریه کشور را ناامن کنند اما جز شکست نصیب شان نشد.

حصول توافق به نفع همه است

نایب‌رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بهتر است طرف‌های غربی یک‌بار برای همیشه دبه کردن را کنار گذاشته و در چهارچوب فنی در مسیر حصول توافق برد - برد گام بردارند. محمدحسن آصفری با اشاره به اظهارات طرف‌های غربی در خصوص برجام، بیان کرد: هرگاه در آستانه شکل‌گیری یک توافق هستیم یکسری حرکات حساب شده‌ای توسط برخی از عناصر بیرونی و نفوذی‌های درونی صورت می‌گیرد و پالس‌هایی را به طرف مقابل می‌دهد تا آنها فکر کنند ملت ایران به ستوه آمده و طرف مقابل توانسته با فشار تحریم برای کشور مشکل ایجاد کند. وی در ادامه اظهار کرد: در یک مرحله در سال ۸۸ شاهد بودیم که رییس‌جمهور وقت امریکا تمام تعهدات توافق را پذیرفت و حتی غنی‌سازی ۲۰ درصد ما را قبول کرد. حتی انرژی هسته‌ای را حق مسلم ایران تلقی کرد و حاضر شدند تحریم‌ها را بردارند اما آن فتنه‌ها و آشوب‌های خیابانی سبب شد تا امریکایی‌ها مجددا عقب‌نشینی کرده و فکر کنند که همه ملت ایران نسبت به نظام معترض هستند. امریکایی‌ها فکر کردند که با فشار بیشتر می‌توانند به اهداف خود برسند. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این دوره نیز مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه است و طرف غربی متوجه شده که حداقل برای رفع نیازمندی‌های خود به این توافق نیاز دارند. در صورت عدم توافق، هم ایران ضرر خواهد کرد و هم طرف‌های غربی متضرر خواهند شد و اینگونه نیست که فقط ایران ضرر کند. متاسفانه شاهدیم برخی از جریاناتی که از بیرون مدیریت می‌شوند با کمک شبکه‌های خارجی در تلاش هستند تا مانع حصول توافق شوند. نایب‌رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: طرف‌های غربی باید متوجه باشند که ملت ایران تکلیف خود را در مذاکرات روشن کرده و نظر ایران کاملا روشن و مبین است. به نفع طرف‌های غربی است که هرچه سریع‌تر نسبت به یک توافق برد _ برد که به نفع دو طرف است اقدام کنند. قرار نیست که ایران تا ابد پشت در مذاکرات بایستد و تحریم‌ها را نیز بپذیرد. در صورت اینکه توافق نتیجه بخش نباشد قطعا جمهوری اسلامی ایران نیز تصمیمات متناسبی اتخاذ خواهد کرد که به سادگی بازگشت به عقب امکان پذیر نخواهد بود. آصفری در پایان گفت: بهتر است که طرف‌های اروپایی و غربی برای یک‌بار هم که شده دبه کردن را کنار بگذارند و از خر شیطان پایین آمده و مذاکرات را در چهارچوب فنی و نه چهارچوب سیاسی دنبال کنند. مباحث سیاسی باید از مذاکرات کنار گذاشته شود و از نگاه فنی مذاکرات دنبال شود. قطعا این توافق به نفع دو طرف خواهد بود.

پرتاب موفقیت آمیز  زیرمداری ماهواره بر قائم 100

آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام شد. دیروز با حضور سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مقامات و مسوولان نیروهای مسلح آزمایش پروازی زیر مداری موتور مرحله اول رافع در ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با موفقیت انجام پذیرفت. بنا بر این گزارش، ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰، ماهواره‌ای است که با سه مرحله سوخت جامد قادر خواهد بود ماهواره‌های با وزن ۸۰ کیلوگرم را در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.  در آزمایش امروز موتور مرحله اول ماهواره بر قائم ۱۰۰ که همان موتور سوخت جامد رافع است و در دی‌ماه ۱۴۰۰ آزمایش زمینی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته بوده، مورد آزمایش پروازی زیر مداری قرار گرفت.

 

ارسال نظر