اقتصاد کلان

۱۴۰۱/۰۶/۰۳ - ۰۴:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۱۹۸۳

تصمیم‌گیری درباره افزایش حقوق کارمندان تا پایان شهریور

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین پیگیری‌ها در افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: این موضوع در حال بررسی است و در صورت تامین منابع طی همین ماه تصمیم‌گیری و در نهایت لایحه برای تصویب به مجلس ارایه می‌شود. مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جزییات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به همان چندموردی بود که ارسال شده است و هنوز موضوع جدیدی اضافه نشده است. وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این لایحه مطرح شد مربوط به یارانه بود و قرار شد اگر قیمت‌ها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ اصلاح نشود، میزان یارانه نقدی بر اساس قیمت جدید تنظیم شود و اکنون باید در زمینه یارانه‌ها اصلاحیه به مجلس بدهیم. میرکاظمی درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت: افزایش حقوق در حال بررسی است اگر منابع تامین شود در شهریور تصمیم‌گیری شود و برای تصویب به مجلس ارایه شود. مسعود میرکاظمی در خصوص تفاوت پرداختی به فرهنگیان، گفت: متوسط پرداختی ۱ میلیون تومان بوده است. اما به دلیل تفاوت در حکم‌هایی که دریافت می‌کنند، میزان پرداختی متفاوت بوده است.  رییس سازمان برنامه بودجه با اشاره به اجرای تخصیص کالابرگ به یکی از استان‌ها به صورت پایلوت از مهرماه تصریح کرد: کالابرگ یک قانون است؛ سامانه آن آماده نبوده است. اما به‌طور کلی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم به یارانه نقدی علاقه بیشتری دارند.  وی در پایان تاکید کرد: تا پیش از آماده شدن سامانه مربوط به اعطای کالابرگ، پرداخت یارانه‌های نقد همچنان ادامه خواهد داشت.

بلیت اتوبوس‌های اربعین به‌صورت روزفروش و به نام زائر

بلیت اتوبوس بین شهری به مقصد مرزهای خروجی اربعین صرفا به‌ صورت روز فروش و در محل پایانه‌های مسافری یا دفاتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافری عرضه می‌شود. داریوش باقرجوان - مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای - گفت: بلیت اتوبوس بین شهری به مقصد مرزهای خروجی اربعین صرفا به‌صورت روز فروش و در محل پایانه‌های مسافری یا دفاتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافری عرضه می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بلیت اتوبوس زائران اربعین صرفاً به نام زائر صادر می‌شود و اعزام زائران در قالب سرویس دربستی اتوبوسی به مرزها ممنوع است و با شرکت‌ها، مالکان و رانندگان خاطی در این زمینه برخورد خواهد شد. مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای با تاکید بر اهمیت هوشیاری زائران اربعین حسینی افزود: زائران اربعین به تبلیغات و خبرها در فضای غیررسمی و مجازی مبنی بر ارایه بلیت به‌صورت پیش‌فروش یا سرویس‌های دربستی که با هدف کلاهبرداری از زائرین و کسب منافع غیرقانونی صورت می‌پذیرد، توجه نکنند و اخبار را از مبادی و مراجع معتبر و رسمی پیگیری کنند.

وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی در دولت تصویب شد

سخنگوی دولت اعلام کرد: در راستای سرعت بخشی و تأمین منابع برای اجرای نهضت ملی مسکن، دولت با افزایش تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تا سقف ۲ میلیارد ریال موافقت کرد. هیات دولت با افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان موافقت کرد و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان از شنبه آغاز خواهد شد. علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت در پایان جلسه هیات وزیران با اشاره به این مطلب گفت: در راستای سرعت بخشی و تأمین منابع برای اجرای نهضت ملی مسکن، دولت با افزایش تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تا سقف 2 میلیارد ریال موافقت کرد. مسعود میرکاظمی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز با تایید تصویب افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی گفت: سازمان برنامه و بودجه با بررسی همه جوانب و بر اساس دستور رییس‌جمهور اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات فوق از سوی بانک‌ها را آغاز کرده است.

وثایق تسهیلات کلان بانک‌ها باید واقعی باشد

 ایرنا| عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم گفت: ما در دوره‌هایی با این مساله مواجه بودیم که برخی از افراد از بانک‌ها تسهیلات کلان دریافت کردند، اما وثایق آنها واقعی نبود و بعد از آنکه موفق نشدند تا بدهی خود را پرداخت کنند، به ابر بدهکاران بانکی تبدیل شدند. بهروز محبی نجم آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت قاعده‌مند و شفاف شدن اعطای تسهیلات کلان بانک‌ها، اظهار داشت: شفافیت، پایه مبارزه با مفاسد و انحراف است. وی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و دیوان محاسبات تسلط لازم را بر مسائل مربوط به حوزه پولی کشور دارند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مجلس به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه بر اساس قانون می‌تواند در این مورد گزارش ماهانه دریافت کند تا مشخص شود که در حوزه بانکداری و ارایه تسهیلات در کشور به‌طور دقیق چه اتفاقاتی می‌افتد. 

 

ارسال نظر