سیاست

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۰۱:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۹۱۶۰۴

مذاکرات به لغو تحریم‌ها  منجر شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی دور جدید مذاکرات هسته‌ای در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: باید مذاکرات منجر به رفع تحریم‌ها شود؛ به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با موضوع بررسی دور جدید مذاکرات هسته‌ای تشکیل شد؛ نمایندگان نظرات خود را درباره نحوه ادامه پیگیری موضوع مذاکرات هسته‌ای ارایه کرده و گزارش‌هایی که به کمیسیون رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت. وی توضیح داد: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها راهکارها و رویکردهای خود را در موضوع هسته‌ای ارایه کرده که در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای نقشه راه است. بارزترین نمونه آن ماده ۷ این قانون بوده که بر اساسش دولت موظف است گزارش رفع تحریم‌ها را به مجلس شورای اسلامی ارایه کند و نتیجه آن پس از بررسی در کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی با پیوستی به صحن علنی ارجاع می‌شود. نمایندگان نیز در مورد اجرای این قانون و نحوه ادامه برنامه هسته‌ای کشور تصمیم‌گیری می‌کنند. 

عموئی گفت که نگاه مجلس به موضوع بررسی مذاکرات هسته‌ای مبنی بر انتفاع اقتصادی مردم و رفع موانع تجارت خارجی است.

همه‌پرسی فراگیر 

تنها راه‌حل فلسطین

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت 23 مرداد روز مقاومت اسلامی تاکید کرد: امروز شاهدیم که فلسطینیان با مقاومت شجاعانه خود ثابت کردند که هر بخش از مجموعه مقاومت، خود به‌تنهایی هم می‌تواند دشمن را شکست داده و هم درس عبرتی برای بقیه ظالمان باشد.

متن بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به این شرح است: 

«روز مقاومت اسلامی» نقطه عطفی ماندگار در تاریخ شکست بزرگ و مفتضحانه رژیم غاصب صهیونیستی در برابر جبهه مقاومت است. 22 تیرماه 1385، یادآور تجاوز همه‌جانبه ارتش رژیم صهیونیستی از زمین و هوا به لبنان در یک جنگ تمام عیار و تحمیل خسارت‌های فراوانی به مردم لبنان بود که با مقاومت کم‌نظیر 33 روزه و پیروزی حزب‌الله لبنان در این جنگ نابرابر، نه تنها کام مردم لبنان بلکه ستمدیدگان منطقه و تمامی آزادگان و آزادی خواهان سراسر جهان شیرین شد.

به دنبال بیش از 7 دهه تجاوز و تعدی و اشغالگری و ظلم آشکار صهیونسیت‌ها به فلسطینیان مظلوم، جبهه مقاومت اسلامی با قدرت ایمان و آرایش جدید خود، ضربه محکمی به رژیم سفاک و کودک‌کش فلسطینی وارد ساخت و برای همیشه، خط بطلانی بر افسانه شکست ناپذیری این رژیم موقت کشید و طعم تلخ شکست مفتضحانه را به این جلادان کودک‌کش تحمیل کرد. مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» بارها در بیاناتشان به درستی تعبیر دوران بزن در رو را تمام شده دانسته و امروز شاهدیم که فلسطینیان با مقاومت شجاعانه خود ثابت کردند که هر بخش از مجموعه مقاومت، خود به‌تنهایی هم می‌تواند دشمن را شکست داده و هم درس عبرتی برای بقیه ظالمان باشد. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روز شکست ابهت پوشالی ارتش تا بن دندان مسلح اسراییل غاصب در مقابل جنبش مقاومت اسلامی و ابراز انزجار و خشم مقدس و انقلابی علیه صهیونیست‌ها و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جبهه مقاومت به ویژه شهدای والامقام شهید عماد مغنیه و سردار شهید حاج حسین همدانی و سید شهدای جبهه مقاومت، سرباز ولایت و سردار دل‌ها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس را گرامی دانسته و بر ضرورت غیر قابل انکار ملاحظه حساسیت خاص و استثنایی مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، حفظ «وحدت و وفاق ملی» حول محور «آرمان آزادی قدس شریف» و «ولایت مطلقه فقیه» تاکید می‌نماید.

 

ارسال نظر