سیاست

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۳:۵۱:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۱۱۵

شرایط امنیتی کشور مطلوب است

وزیر اطلاعات تصریح کرد: با هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری مناسب و همه‌جانبه که بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و اطلاعاتی به وجود آمده است، شاهد اقتدار امنیتی مطلوبی در کشور هستیم. به گزارش مرکز ارتباطات و رسانه نهاد نماز جمعه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات طی سخنانی در بیست و پنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور اظهارکرد: دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رییسی تصمیم جدی دارد که فرامین، بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی را عملیاتی کند که این امر با یاری امامان جمعه و جماعات و صبر و استقامت مردم امکان پذیر است.وزیر اطلاعات گفت: علی‌رغم سرمایه‌گذاری دشمن و کارزار جنگ‌های همه‌جانبه علیه امنیت کشور، شرایط امنیتی کشور مطلوب است و در این دولت مردمی و انقلابی با هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری مناسب و همه‌جانبه که بین دستگاه‌های نظامی، انتظامی، قضایی و اطلاعاتی به وجود آمده است، شاهد اقتدار امنیتی مطلوبی در کشور هستیم.خطیب همچنین حرکت‌ها و اقداماتی که رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد ناامنی و خرابکاری در کشور دنبال می‌کند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق شدند یکی از تیم‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی را، بر خلاف اعلام یکی از رسانه‌های داخلی، قبل از اینکه موفق به بمب‌گذاری شوند دستگیر و توطئه آنها را خنثی کند.وزیر اطلاعات با اشاره به اقدامات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت ملی کشور گفت: هر کشوری که لانه‌ای علیه امنیت کشور ما داشته باشد، بداند که از اقدام ما در امان نخواهد بود. وی افزود اکنون رژیم صهیونیستی هر روز یک حادثه را تجربه می‌کند و این از توفیقات جبهه مقاومت و برکاتی است که از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به جای مانده است. وزیر اطلاعات اظهارکرد: دولت قدم‌های بزرگ و ستودنی را برای ساماندهی معیشت مردم برداشته است که انشاالله شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوبی پیش خواهد رفت.خطیب درخصوص تعامل با همسایگان گفت: دولت تمام توان خود را به کار گرفته است که ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه را گسترش دهد.وی همچنین به سفرهای استانی دولت اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که مردم همراهی خوبی با دولت دارند، رویکردهای مردمی این دولت است که حضور میدانی رییس‌جمهور محترم از نشانه‌های آن می‌باشد.

وزیر صمت از کابینه می‌رود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی رییس‌جمهور گفت: با بررسی که انجام دادیم گفتند که قرار است رییس‌جمهور سه وزیر کار، صمت و بازرگانی را با هم به مجلس معرفی کند. سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اینکه چه زمانی قرار است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود، اظهار کرد: از نظر قانونی رییس‌جمهور سه ماه وقت دارد تا گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند. وی افزود: با پرس و جویی که صورت گرفته و اطلاعی که داریم گفتند آقای رییس‌جمهور می‌خواهد سه وزیر را با هم معرفی کند، البته بعد از اینکه وضعیت وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی مشخص شد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا تا تعیین تکلیف وزارت صمت و بازرگانی مهلت معرفی وزیر تعاون به پایان نمی‌رسد، گفت: باید مهلت گذاشت چون دولت هنوز لایحه نیاورده و تکلیف را مشخص نکرده است، همچنین وضعیت وزارت کار هم اگر به این شکل بماند وضعیت مناسبی نیست و تقریبا حالت جمود و سکونی در وزارتخانه و در همه شاخه‌های آن وجود دارد و تحرکی هم از سوی سرپرست وزارتخانه دیده نمی‌شود. نماینده مردم اهواز در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون اجتماعی در این رابطه تذکری داشته است، اظهار کرد: هم رییس کمیسیون و هم برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تذکر شفاهی و تذکر در جلسات دادند که جواب این است که در حال بررسی گزینه‌ها هستند. حجت‌الله عبدالملکی با رای نمایندگان مجلس در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده بود که با استعفای او در ۲۴ خردادماه سال جاری، رییس‌جمهور در حکمی محمدهادی زاهدی‌وفا را به سمت «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» منصوب کرد.

خرید نفت و گاز ایران را افزایش می‌دهیم

رییس‌جمهور ترکیه از قصد این کشور برای افزایش خرید نفت و گاز از ایران خبر داد. رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تی‌آرتی در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر ایران، روسیه و ترکیه که در چارچوب مذاکرات آستانه در تهران برگزار شد، گفت که در جریان این سفر فرصت داشته است تا با مقامات ایرانی درباره تمامی جنبه‌های روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و رایزنی کند. اردوغان همچنین درباره امضای هشت سند همکاری میان ایران و ترکیه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی و اجتماعی تصریح کرد: در طول گفت‌وگوهای‌مان تصمیم گرفتیم که حجم تبادلات تجاری میان دو کشور به 30 میلیارد دلار در سال برسد اما در حال حاضر این مبادلات به دلیل همه‌گیری کرونا و مسائل دیگر کاهش داشته است. حجم مبادلات اکنون هفت‌ونیم میلیون دلار است و باید هرچه زودتر به 30 میلیون دلار برسد.وی ادامه داد: ما برای رسیدن به این هدف (با ایران) همکاری خواهیم کرد. ما از ایران نفت و گاز خریداری می‌کنیم و آن را افزایش خواهیم داد. اگر خرید نفت و گاز را افزایش دهیم به این رقم خواهیم رسید. بنابراین، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

ارسال نظر