اخبار

۱۴۰۱/۰۳/۲۳ - ۰۳:۵۱:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۸۶۱

دو نفتکش دیگر به ونزوئلا می‌دهیم

رییس‌جمهور گفت: تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ایران به ونزوئلا موجب استقلالِ حمل و نقل دریایی این کشور می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در مراسم تحویل دومین نفتکش آفراماکس به شرکت نفت ونزوئلا، گفت: ساخت و تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی به ونزوئلا، علاوه بر اینکه به این کشور در دستیابی به هدف استقلال در حمل و نقل دریایی کمک خواهد کرد، بار دیگر نشان می‌دهد که اراده و اتحاد ملت‌ها و دولت‌های مبارز و انقلابی بسیار قوی‌تر و کارآمدتر از تحریم امریکایی‌ها است.

دومین نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که به سفارش ونزوئلا ساخته شده است، با حضور سید ابراهیم رییسی و نیکلاس مادورو روسای جمهور ایران و ونزوئلا تحویل این کشور شد. رییس‌جمهور گفت: تحویل این نفتکش را در روز میلاد امام هشتم به فال نیک می‌گیریم و صمیمانه از همه دست‌اندرکاران شرکت ایرانی صدرا تشکر می‌کنم. در شرایطی که دشمنان ایران و ونزوئلا تلاش می‌کنند با اعمال محدودیت‌های بسیار و تحریم‌های ظالمانه سد راه پیشرفت ملت‌های آزاد ایران و ونزوئلا شوند، تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ساخته شده توسط مهندسان و صنایع کشتی‌سازی ایران به ونزوئلا، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی بالای ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی به جهان و اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

دکتر رییسی اظهار داشت: ساخت و تحویل این نفتکش که مورد تایید گروه فنی و مهندسی ونزوئلا نیز قرار گرفته است، علاوه بر اینکه به دولت ونزوئلا در دستیابی به هدف استقلال در حمل و نقل دریایی کمک خواهد کرد، یک بار دیگر نشان می‌دهد که اراده و اتحاد ملت‌ها و دولت‌های مبارز و انقلابی بسیار قوی‌تر و کارآمدتر از تحریم امریکایی‌ها است.

رییسی ادامه داد: از سوی دیگر ایران و ونزوئلا به عنوان دو اقتصاد مکمل و پشتیبان یکدیگر، از طریق تکمیل و مرتبط کردن زنجیره‌های تامین در هر دو کشور قادر خواهند بود در جهت رفاه و توسعه ملت‌های خود حرکت کنند. این نوع همکاری مشترک، الگویی مناسب برای همه کشورهای در حال توسعه و مستقل است که ببینند می‌توان با همکاری و تعامل کارهای بزرگی انجام داد.

وی تاکید کرد: دو فروند نفتکش‌ دیگر نیز در حال ساخت است که امیدوارم به زودی آماده تحویل به ونزوئلا شود. نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور ونزوئلا نیز در این مراسم با تمجید از ساخت این نفتکش ایران، گفت‌: با دیدن این کشتی با ظرفیت ۸۰۰ هزار بشکه، اولین چیزی که از ذهنم گذشت، چهره رهبر محبوب‌مان، فرمانده چاوز بود که مطمئنم روح وی در این لحظه در هر کجا که باشد، از خوشحالی لبخند به لب دارد. ساخت نفتکش برای شرکت‌ دولتی نفت ونزوئلا، برنامه فرمانده چاوز برای تقویت صنعت نفت کشورمان بود، تا آن را در برابر کلیه تهاجمات خارجی خودکفا کند. مادورو تاکید کرد: ساخت این کشتی مدرن و قوی، نشان از توانمندی و ظرفیت بالا، فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز صنعتی جمهوری اسلامی ایران را دارد. ایران یکی از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ است و ساخت این کشتی نیز از نشانه‌های عملی و مشخص این قدرت نوظهور است.وی خطاب به رییس‌جمهور کشورمان گفت: از طرف ملت ونزوئلا و کلیه زنان و مردان و کارکنان و کارگران شرکت ملی نفت ونزوئلا، از شما بابت تحویل این کشتی تشکر می‌کنیم، این دستاورد بزرگی است.

ابلاغ برنامه‌ها و اولویت‌های اقتصادی کشور

وزیر کشور در بخشنامه‌ای به استانداران، اهداف، برنامه‌ها و محورهای اولویت‌دار وزارت کشور در حوزه اقتصادی را ابلاغ کرد. احمد وحیدی در این بخشنامه بر پیگیری و اقدام برای ۱۰ هدف، ۲۴ برنامه و ۸۶ فعالیت ترسیم و تدوین شده، تاکید کرده است. این بخشنامه با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین» ازسوی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و همچنین برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رییسی با تأکید مجدد برضرورت استمرار اولویت‌ها و برنامه‌های مهم اجرایی ابلاغی طی سال‌های ۱۳۹۹و۱۴۰۰ صادر شده است.

وزیر کشور همچنین از استانداران خواسته است در راستای اجرای بخشنامه‌های ابلاغی پیشین همچون اهتمام جدی به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به منظور بهبود فضای کسب وکار و تسهیل فرآیندهای اداری، اتخاذ رویکردهای تحول‌گرا در حوزه رشد سرمایه‌گذاری داخلی وخارجی و ابلاغ ساز وکار اجرای فرمان سال ۱۴۰۱ رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در مناطق و شوراها، ستادها و کارگروه‌های تخصصی، فعالیت‌های ابلاغی را پیگیری کنند.

حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری، بهبود محیط کسب و کار در استان‌ها و تسهیل فرآیندهای اداری مرتبط، تحقق بخشی از محورهای اقتصاد مقاومتی، بهبود اقتصاد و معیشت مرزنشینان با گسترش قاعده مند مبادلات مرزی و منطقه‌ای، ایجاد توازن و رعایت عدالت بین آحاد جامعه در پهنه سرزمینی، توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور و توسعه تجارت، بخشی از اهداف مطرح شده در این بخشنامه است.

 

ارسال نظر