سیاست

۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۰۳:۲۱:۲۷
کد خبر: ۱۸۹۶۰۱

حل مشکل گرد و غبار با دستور رییسی

رییس‌جمهور پیگیری معضل آلاینده‌ها و گرد و غبار را تا حصول نتیجه مطلوب ضروری دانست. آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه هیات دولت بر رعایت انضباط مالی از سوی دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و با اشاره به ضرورت توجه به حقوق اقشار مختلف جامعه، گفت: رعایت انضباط مالی توسط مدیران بسیار مهم است، اما نباید موجب تضییع حقوق مردم شود. وی با بیان اینکه تأخیر در پرداخت حقوق نیروی انسانی برای یک ساعت هم مجاز نیست، افزود: اگر کسی ذی‌حق نیست، باید توجیه و تبیین شود، نه آنکه بلاتکلیف بماند. رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیگیری اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای حل مشکل آلاینده‌ها و معضل گرد و غبار تا حصول نتیجه مطلوب ضروری است. رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت شهادت دو محیط‌بان در استان فارس در درگیری با شکارچیان غیرمجاز و آرزوی بهبودی محیط‌بان دیگر که در این حادثه مجروح شده است، بر لزوم حمایت قاطع از محیط‌بانان که در مقابل متعرضین به قانون و حقوق عمومی می‌ایستند، تأکید کرد. رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، هجرت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از مدینه به طوس را مبدأ شکل‌گیری تمدن رضوی دانست و بر لزوم تبیین این تمدن و معرفی شخصیت و سیره ائمه اطهار(ع) تأکید کرد.

اخطار ایران به شورای حکام

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به موضع‌گیری وزارت خارجه فرانسه که با استناد به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفت، اظهار داشت همان‌گونه که قبلا همه گفته شد هرچند گزارش جدید آژانس به هیچ روی بازتاب‌دهنده واقعیت تعاملات ایران و این نهاد بین‌المللی نیست، اما اینگونه اظهارنظرهای شتاب‌زده و مبتنی بر جهت‌گیری‌های سیاسی نیز که همکاری‌های فنی گسترده و سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس را کاملا نادیده می‌گیرد، مداخله جویانه و بی‌ارزش است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود، شکل و ماهیت اظهارات و اقداماتی از این دست که در راستای عملیات روانی و فراهم‌آوردن زمینه اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشست‌های شورای حکام آژانس صورت می‌گیرند، کاملا برای ما شناخته شده است. البته همزمانی و همنوایی چنین اظهاراتی با تحرکات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، جای پای رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در آنها پررنگ می‌کند. سعید خطیب‌زاده در ادامه گفت: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه هم توصیه می‌کنیم از موضعگیری و مداخلاتی که باعث می‌شود همکاری‌ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کرده و به جای آن به تعهدات پادمانی خود در خلع سلاح اتمی و نیز مسوول کردن رژیم آپارتاید اسراییل که صدها کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد، عمل کنند. سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد، برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح آمیز است و ما طبیعتا به هر اقدام غیر سازنده در شورای حکام پاسخ محکم و متناسب را خواهیم داد و مسوولیت پیامدهای آن بر عهده آنهایی است که به شورای حکام و گزارش مدیرکل به عنوان اهرم فشار و ابزار بازی‌های سیاسی علیه ایران نگاه می‌کنند.

امام راه‌حل هیچ مشکلی را لوله تفنگ نمی‌دانست

سید حسن خمینی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه‌های مقاومت مثل حماس و جهاد اسلامی اظهار کرد: این‌بار فریاد «الله اکبر» در مبارزه با صهیونیسم متولد شد. این کار بزرگی بود که امام خمینی (ره) این مرد خدا در دوره ما نسبت به مساله فلسطین انجام داد. البته این مشی فقط در فلسطین نبود. امام (ره) دین را به زندگی آمیخته با مادیاتِ بشریت آورد. وی تاکید کرد: فریاد «نه شرقی نه غربی» یعنی ما از منظر خدا عدالت خواه هستیم. آخوند امریکایی یعنی کسی که فریادگر سرمایه داری وابسته است؛ کشیش امریکایی یعنی کسی که پشت دروازه‌های کاپیتالیسم معبد و کلیسای خودش را برقرار می‌کند. داستان انقلاب این بود که در دوگانه اینکه باید یا عدالت خواه و مارکسیست یا دیندار و کاپیتالیست باشی، یک خط سوم را ایجاد کرد که بر مبنای آن، شما می‌توانید آزادی خواه و دیندار، خدامحور و عدالت خواه باشید؛ مانند ابوذری که هم عدالت خواه و هم پشت سر امیرالمومنین (ع) است. سید حسن خمینی با اشاره به اینکه راه‌حل امام تغییر گفتمان‌های رایج آن دوران در بحث فلسطین بود، یادآور شد: امام راه‌حل هیچ مشکلی را از لوله تفنگ نمی‌دانست.وی با بیان خاطره‌ای ازمنظر امام (ره) در رابطه با بیداری مردم فلسطین و انتفاضه‌شان، گفت: خودم در ایام بیماری ایشان که به رحلت شان منجر شد در بیمارستان شاهد بودم که وقتی تلویزیون نشان می‌داد که مردم فلسطین در انتفاضه بزرگ خودشان با سنگ به جنگ گلوله رفته‌اند، چنان لبخند و نشاطی در چشم و صورت امام (ره) مشهود بود که گویی این اثر انقلاب ما است؛ و این راه‌حل نهایی است. وی خاطرنشان کرد: همین جمله که امام در ایران هم فرمودند «همه با هم» امروز در فرمایشات رهبر انقلاب به عنوان راه‌حل رهایی فلسطین مطرح است که بر اساس آن رفراندومی که همه گروه‌های فلسطینی را شامل شود برگزار شود؛ در آن صورت مردم فلسطین خودشان بلدند چه کار کنند. بعد از امام (ره) در داستان فلسطین آن پرچم، پیام و صدا از زبان و بیان و دست مبارک رهبر انقلاب پررنگ و پرتوان ادامه پیدا کرد و جمهوری اسلامی با افتخار در موضوع دفاع از فلسطین، قدس و مظلومیتی که امروز مظلومیت پیامبر اسلام است، وارد محاسبات غلطی نشد که البته نتایج دنیوی هم نخواهد داشت.

 

ارسال نظر