دشمن برای این مقطع حساس اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۱:۴۸:۰۸
کد خبر: ۱۸۹۱۳۶

 دادستان کل کشور گفت: دشمن برای این مقطع حساس اقتصادی کشور سرمایه‌گذاری کرده است. به گزارش قوه قضاییه، بیست و یکمین همایش سراسری دادستان‌های مراکز استان در سالن همایش حوزه ریاست قوه قضاییه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای

 رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین دادستان‌های مراکز استان‌های سراسر کشور برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان‌ها ساعت کار ندارند و باید برای بررسی مسائل مربوط به فعالیت خود ساعت‌ها پای کار باشند و اقدامات و موارد موجود را بررسی و تا وصول نتیجه آن را به پایان برسانند، بیان کرد: برگزاری این همایش در مقطع کنونی امری بسیار ضروری و لازم بود لذا در آینده نه چندان دور همایش سراسری دادستان‌ها را خواهیم داشت.

وی افزود: شرایط امروز کشور چه از منظر مسائل اقتصادی و اصلاحی که دولت بنا دارد آن را اجرایی کند و چه از منظر امنیت منطقه و کشور به گونه‌ای است که ضرورت دارد بین دادستان‌های مراکز استان و دیگر دستگاه‌هایی که مسوولیت اجرایی دارند هماهنگی و هم‌افزایی صورت گیرد تا مشکلات و موانع پیش‌رو با همکاری نهادهای مختلف بررسی و برطرف شود. دادستان کل کشور با بیان اینکه رییس قوه قضاییه دستوراتی را برای اجرای دقیق فعالیت‌های قضایی دادستان‌های مراکز استان مطرح کرد، گفت: این موارد باید به عنوان دستورالعمل و بخشنامه تلقی شود و دادستان‌های مراکز استان نسبت به اجرای دقیق آن اقدامات لازم را انجام دهند. دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستان‌های مراکز استان باید با دادگستری‌ها و مسوولان اجرایی تعامل بیشتری داشته باشند، گفت: نوع هم‌افزایی و تعامل و همکاری با دستگاه اجرایی امری مهم در پیشبرد اهداف قضات و اجرای قانون است. وی افزود: شرایط امروز کشور اقتضا می‌کند تا در حوزه‌های خارج از حوزه قضایی نیز اقدامات لازم توسط دادستان‌ها صورت گیرد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: باید در امر تولید و افزایش آن در جامعه به دولت و در راستای اجرای سیاست‌های اصلاح اقتصادی کمک کنیم، افزایش تولید و موارد مربوط به آن در حیطه کاری و وظایف دادستانی نیست اما بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم می‌طلبد تا دستگاه قضایی به میدان بیاید. وی افزود: باید به دولت و دستگاه‌های اجرایی کمک کنیم تا رفاه و آسایش را برای مردم فراهم کنند. وضعیت کشور اقتضا می‌کند تا با یک حساسیت بیشتر به موضوع ورود کنیم. دادستان کل کشور، افزود: دادستان‌های مراکز استان‌ها مسوولیت دارند تا از دادستان‌های با سابقه و دارای تجربه لازم برای اجرای برنامه‌های خود در سطح شهرستان‌ها استفاده کنند.حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: نظارت بر عملکرد دادستان‌ها در سطح استان باید بیش از گذشته افزایش یابد. دادستان کل کشور تأکید کرد: دادستان‌های مراکز استان با به کارگیری معاون ویژه‌ای در سطح استان تمام مسائل رخ داده در شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار دهند و بر انتقال حوادث رخ داده و مواردی که در شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد توسط دادستان‌های مراکز استان به معاون ویژه تأکید شود. وی افزود: در این برهه از زمان نظارت بر عملکرد دادستان‌های شهرستان‌ها باید تقویت شود. 

 

ارسال نظر