سیاست

۱۴۰۱/۰۲/۱۰ - ۰۰:۵۱:۳۵
کد خبر: ۱۸۸۶۴۳

همبستگی امت اسلامی به نابودی رژیم اسراییل منجر می‌شود

رییس‌جمهور آزادی قدس را بر اساس وعده خدا و پیامبر اسلام(ص) حتمی دانست و گفت: این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح جمعه با حضور در جمع عظیم راهپیمایان روز جهانی قدس در پاسخ به این سوال خبرنگاران که پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی چیست؟ گفت: پیام این حضور این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی و محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به دست گرفته و در حال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند.رییس‌جمهور با بیان اینکه آینده سرزمین فلسطین را همین مجاهدین جوان و نوجوان به دست خواهند گرفت‌، اظهار داشت: ما بر اساس وعده خداوند پیامبر گرامی اسلام (ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که امروز در قالب راهپیمایی شاهد آن هستیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم صهیونیستی منتهی خواهد شد.

امت اسلامی به باورهای خود استوار است

رییس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از همینجا به تمام دولتمردان خیانتکار کشورهای اسلامی که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند می‌گویم که بدانند امت اسلامی به باورهای خود نسبت به فلسطین ایستاده است. محمدباقر قالیباف در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران، بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان می‌دهد هنوز روحیه وحدت و مبارزه با استکبار در امت اسلامی پابرجاست. امسال دیدیم مجاهدین فلسطینی در قلب تل آویو با اقتدار عملیات انجام دادند و مردم با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند همیشه پشتیبان فلسطین هستند.وی در ادامه اظهار کرد: از همینجا به تمام دولتمردان خیانتکار کشورهای اسلامی که به دنبال عادی‌سازی روابط و حیات سیاسی رژیم صهیونیستی هستند می‌گویم که بدانند امت اسلامی به باورهای خود نسبت به فلسطین ایستاده و این راهپیمایی با شکوه نشانگر استحکام این باور‌هاست. ان شاءالله هرچه زودتر شاهد آزادی قدس و پیروزی فلسطینی‌ها خواهیم بود.

اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس

رییس قوه قضاییه در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کرد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ضمن شرکت در راهپیمایی باشکوه روز قدس، طی مصاحبه‌ای با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین دهه‌هاست زیر ظلم و ستم صهیونیست‌ها قرار دارند، جریان مقاومت در جهان اسلام را جریانی پویا، زنده و رو به جلو خواند و اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که علی‌رغم نزدیکی زوال و هزیمت صهیونیست‌ها، برخی کشورهای مرتجع در پی عادی‌سازی روابط خود با این رژیم غاصب و جنایتکار هستند لذا مردم حق‌طلب و ظلم‌ستیز در سراسر جهان به ویژه ایران اسلامی در پاسداشت روز قدس، این میراث ارزشمند امام راحل، با شکوه و عظمت بیشتری در راهپیمایی شرکت به هم رساندند تا پیام حمایت همه‌جانبه خود از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین را فریاد بزنند و به گوش جهانیان برسانند. رییس دستگاه قضا با اشاره به اقتدار روزافزون جریان مقاومت در فلسطین اشغالی که موازنه قوا را به سود جهان اسلام تغییر داده است، گفت: فلسطین عزیز و مردم مقاوم و سرافراز آن به جهانیان ثابت کردند که جریان مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی زنده و پابرجاست و بدون تردید حضور باشکوه مردم در اقصی‌نقاط جهان به ویژه ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس بر روحیه انقلابیون و نیروهای جریان مقاومت فلسطینی خواهد افزود و انگیزه آنها را برای آزادسازی قدس شریف و شکست دادن صهیونیست‌های غاصب دوچندان خواهد کرد.

برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: امروز مقاومت در بهترین شرایط خود در منطقه لبنان و فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و هتک حرمت این رژیم به مسجدالاقصی و پیگیری این موضوع از سوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به مسجدالاقصی را قویا محکوم می‌کنیم. ما در راستای مقابله با این هتک حرمت و محکومیت آن طی سه هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک فشرده‌ای را انجام دادیم. با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و برخی از وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی رایزنی و گفت‌وگو داشتیم و این درخواست را کردیم که نشست اضطراری در این ارتباط برگزار شود. امیرعبداللهیان در همین ارتباط افزود: در هفته آینده این نشست در سطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در جده برگزار می‌شود. خوشبختانه حدود سه ماه است که دیپلمات‌های ما در جده در مقر سازمان همکاری‌های اسلامی مستقر شده‌اند و در این نشست حضوری فعال خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم در سطح وزیران امور خارجه نیز این نشست را برگزار کنیم.

 

ارسال نظر