سیاست

۱۴۰۱/۰۱/۲۹ - ۰۴:۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۸۸۳۱۸

حل مشکلات با حضور نخبگان همان محل

در جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس‌جمهور برای بررسی طرح‌های نخبگان، رویداد و سامانه هم‌افزایی مدیریت ایران به عنوان زیرساختی برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور با موسسات، شرکت‌ها و مجموعه‌های مردمی مورد بررسی قرار گرفت. محمد مخبر در این جلسه با تبریک میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به طرح و ایده مذکور، آن را مهم و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح استعدادها و ظرفیت‌های گروه‌های مردمی برای حل مسائل و چالش‌ها به مدیران اجرایی کشور معرفی می‌شود. معاون اول رییس‌جمهور به صحنه آوردن مردم برای حل مسائل کشور را از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ماموریت‌های امروز کشور برشمرد و افزود: حل مسائل و چالش‌های کشور از طریق مردم، با بهترین کیفیت و کم‌ترین هزینه‌ها به انجام می‌رسد و نتایج و دستاوردهای این رویکرد بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه نخبگان و صاحبان ایده فقط در دانشگاه‌های معتبر پایتخت نیستند، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت نیروی انسانی در کشور بسیار گسترده است و در دور افتاده‌ترین مناطق و اقصی نقاط کشور نخبگانی وجود دارند که اگر فضا و شرایط فعالیت برای آنان فراهم شود، کارهایی را انجام می‌دهند که می‌تواند برای کشور بسیار موثر و راهگشا باشد. مخبر ادامه داد: چنین طرح‌هایی می‌تواند به شناسایی و احصای ظرفیت‌های مردمی و معرفی نخبگان کشور به مدیران اجرایی کمک کند تا از این طریق دستگاه‌ها و مدیران اجرایی بتوانند نیازها و چالش‌های خود را به مردم و نخبگان واگذار کنند.

معاون اول رییس‌جمهور اضافه کرد: با اجرای این رویداد و راه‌اندازی این سامانه همچنین این امکان فراهم می‌شود تا مسائل و مشکلات استان‌ها و مناطق مختلف کشور توسط مردم و نخبگان همان مناطق حل و فصل شود و از مراجعه به پایتخت و کلانشهرها تا حد زیادی بی‌نیاز خواهند شد. در این جلسه گزارشی از رویداد هم افزایی مدیریت ایران که قرار است خرداد ماه امسال با حضور بیش از هزار شرکت و مجموعه مردمی برگزار شود، ارایه و سامانه جانبی آن به عنوان بستری پویا و چند منظوره برای آشنایی، ارتباط و همکاری مدیران کشور، موسسات و سازمان‌های مردمی رونمایی شد. سامانه هم افزا این امکان را فراهم کرده تا فهرست تمام شرکت‌ها، موسسات و مجموعه‌های مردمی که به تایید کارشناسان ارزیابی رسیده‌اند در معرض دید عموم قرار گیرد و کاربران می‌توانند با ورود به این سامانه و انتخاب موضوع مورد نظر خود، فهرست شرکت‌ها و موسسات فعال در آن موضوع را مشاهده کنند.

 

وحدت سپاه و ارتش دشمن را عصبانی کرده است

سرلشکر سلامی در پیامی فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی آجا را تبریک گفت. به گزارش سپاه نیوز متن پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی به این شرح است: 

برادر گرانقدر، همرزم مجاهد امیر سرلشکر 

سید عبدالرحیم موسوی فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران» و تجلیل از حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی آجا که یادآور حکمت، هوشمندی و دور اندیشی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در حفظ ارتش و خنثی‌سازی توطئه بزرگ منافقین و ضد انقلاب در طلیعه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، را به جنابعالی و خانواده بزرگ ارتش مقتدر و افتخارآمیز تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

تردیدی نیست حماسه‌سازی‌ها و فداکاری‌های سترگ ارتشیان عزیز در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و منافع ملی کشور طی ۴۴ سال گذشته به ویژه در هشت سال دفاع مقدس که هم اینک با ابتکارات، خلاقیت‌ها و توانمندی‌های فناورانه دفاعی و نظامی پیشرفته و بازدارنده امروز در عرصه‌های مختلف و همچنین هوشمندی در تشخیص الزامات بازدارندگی موثر برابر تهدیدات متصور از اردوگاه دشمنان تبلور معنادار و شگفت‌آور یافته است، جبهه دشمن به ویژه رژیم تروریستی و مافیایی ایالات متحده امریکا و متحدان خبیث منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آن را بیمناک و ازهرگونه اندیشه و رویاپردازی برای تعرض و تجاوز به ایران اسلامی برحذر داشته است.

خدای بزرگ را شاکریم که تصویر زیبای وحدت، اخوت، همدلی، همراهی و هم افزایی « ارتش غیرتمند جمهوری اسلامی ایران » و « سپاه پاسداران انقلاب اسلامی » همواره موجبات رضایت و خرسندی امام امت و ملت شریف و نجیب ایران عزیز را فراهم آورده است و در مقابل یأس، ناامیدی و عصبانیت دشمنان میهن اسلامی را رقم زده است.

یاد، نام، خاطره و آرمان‌های بلند شهیدان همیشه جاوید ارتش جمهوری اسلامی ایران را پاس داشته و عزت، اقتدار، سربلندی و موفقیت روزافزون آن فرمانده مومن، فرهیخته، انقلابی و با صلابت و آحاد همرزمان شجاع و قهرمان خود در سنگرهای خطیر و حساس ماموریتی آن سازمان را تحت عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) و تبعیت از تدابیر و فرامین نایب بر حقش مقام عظمای ولایت و رهبری و فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه خدای قادر متعال مسئلت می‌کنم.

 

ارسال نظر