سیاست

۱۴۰۱/۰۱/۱۷ - ۰۲:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۸۷۹۷۹

ناهماهنگی، عامل حوادث بازی ایران و لبنان

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قرار است ظرف ۴۸ ساعت آینده دستگاه‌ها همه مدارک، مستندات و صورتجلسات خود را پیرامون حادثه رخ داده در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برای کمیسیون ارسال کرده و در صورت نیاز یک هیات تحقیق و تفحص به صورت میدانی از ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد نیز بازدید خواهد کرد.

روح‌الله نجابت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته حوادث رخ داده پیرامون بازی فوتبال ایران و لبنان در مشهد، در جلسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها بررسی شد، اظهار داشت: این جلسه پیرو ماموریت ریاست مجلس شورای اسلامی به کمیسیون برای بررسی وقایع رخ داده پیش از برگزاری بازی مقدماتی جام جهانی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد بود. وی در ادامه اظهار کرد: در جریان مسابقه مقدماتی جام جهانی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برخی از هواداران تیم ملی از ساعتی قبل از برگزاری مسابقه در مقابل این ورزشگاه تجمع کرده و منتظر بودند تا پس از باز شدن درب‌ها بتوانند وارد ورزشگاه شوند. در این میان برخی بانوان علاقه‌مند به تیم ملی هم که بلیت مسابقه را تهیه کرده بودند در مقابل ورزشگاه حضور داشتند اما ممانعت از ورود آنها به ورزشگاه سبب اعتراض آنها شد. با توجه به باز شدن درب شرقی ورزشگاه از حدود چهار ساعت قبل از شروع مسابقه، برخی هواداران مرد توانستند وارد ورزشگاه شوند اما بانوان هوادار نتوانسته‌اند مجوز ورود به ورزشگاه را پیدا کنند که منجر به بروز برخی حواشی گردید. سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون که وزیر ورزش و جوانان، سردار میراحمدی معاون امنیتی وزارت کشور به نمایندگی از وزارت کشور، رییس و برخی اعضای هیات‌مدیره فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و جانشین اطلاعات نیروی انتظامی به نمایندگی از نیروی انتظامی حضور داشتند، گزارش دستگاه‌ها ارایه و جمع‌بندی نهایی توسط معاون امنیتی وزارت کشور صورت پذیرفت. در همین رابطه معاون امنیتی وزارت کشور گفت که جمع‌بندی گزارش به رییس‌جمهور نیز ارایه شده است. وی در ادامه تاکید کرد: بنا به نظر نماینده وزارت کشور در جمع‌بندی گزارش مذکور، عدم‌هماهنگی و سوء مدیریت برخی دستگاه‌ها منجر به وقوع حادثه شده است. از جمله تخطی‌های صورت‌گرفته توسط فدراسیون فوتبال، دعوت حدود ۴ هزار نفر از افراد مختلف جهت تماشای مسابقه بوده که فراتر از ظرفیت پیش‌بینی شده مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا بوده و علاوه بر بلیت‌های فروخته شده جمعا به تعداد ۱۲ هزار نفر بوده است. البته آنچه در ورزشگاه مشاهده شده است حضور جمعیت قریب ۲۳ هزار نفری در ورزشگاه بوده است که خیلی از افراد نیز فاقد بلیت بوده‌اند. نجابت در پایان بیان کرد: در نهایت پس از گزارش دستگاه‌ها بنا شد ظرف ۴۸ ساعت آینده، دستگاه‌ها همه مدارک، مستندات و صورت جلسات را برای کمیسیون ارسال نمایند و کمیسیون گزارشی جهت قرائت در صحن آماده نماید و در صورت نیاز یک هیات تحقیق و تفحص به صورت میدانی با بازدید از ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد گزارشی را آماده نمایند.

پرچمدار حمایت از دانش‌بنیان‌ها

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: امسال نیز به عنوان سالی که یکی از مشکلات مهم کشور را مسائل اقتصادی تشکیل می‌دهد و مقام معظم رهبری نیز با مورد توجه قرار دادن این مهم، شعار سال ‌جاری را بر پایه توجه به تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین تعیین کرده‌اند که خوشبختانه این مهم با وظایف و نقشه راه سازمان ما منطبق است به‌طوری‌که می‌توان گفت سازمان انرژی اتمی یکی از پیشتازان و پرچمداران توسعه فعالیت‌های دانش بنیان خواهد بود و ان‌شاءالله خواهد توانست سهم بزرگی را در تحقق این شعار بر عهده ‌گیرد.

اسلامی بیان کرد: بر اساس سند جامع سازمان، فرآیندهای مربوط به چرخه سوخت، هدف‌گذاری‌های کمی و کیفی انجام شده و در بحث برق هسته‌ای غیر از ظرفیت‌هایی که موجود است هدف‌گذاری برای احداث واحدهایی تا سقف ۱۰ هزار مگاوات را پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین توسعه کاربرد پرتوها را هم در اولویت برنامه‌ها قرار داده‌ایم به‌طوری که اطلس توسعه جغرافیای کشور را طراحی کرده‌ایم و برنامه‌ریزی برای پیشبرد این برنامه‌ها را به صورت کمی و کیفی در سند جامع سازمان مورد توجه جدی قرار داده‌ایم و سند این موارد تعیین و تصویب شده و به دنبال لازم‌الاجرا شدن این برنامه هستیم  .

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که ما با عدم همکاری شفاف مواجه هستیم، بنابراین هرآنچه وجود دارد را باید بر پایه استعدادها، ظرفیت و توان ملی و برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود مورد توجه قرار دهیم، همچنین باید از توقف‌ها و مکث‌هایی که در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های خود داشته‌ایم، فاصله گرفته و از دایره این دیدگاه خارج شویم و باور کنیم کشورمان دارای انسان‌های دانشمند و ظرفیت‌های فراوان پژوهشی و صنعتی است. در این راه باید توجه داشت فرآیندهایی که در اختیار داریم به‌طوری که در پژوهشگاه و سایر شرکت‌های تابعه سازمان، ظرفیت‌های بسیار فراوان انسانی و پژوهشی وجود دارد و نباید اجازه دهیم حتی ذره‌ای از این ظرفیت‌ها معطل بماند بنابراین همه توان و ظرفیت‌ها را باید فعال کرده و به خدمت درآوریم و همچنین باید بدانیم که به لطف الهی منابع این بخش‌ها در وضعیت بسیار خوبی طراحی شده و به صورت پایدار و در قالب جریان‌سازی برای اقتصاد هسته‌ای می‌تواند به خدمت گرفته شود.

 

ارسال نظر