سیاست

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۲:۰۳:۴۴
کد خبر: ۱۸۷۷۱۰

مرکز راهبردی صهیونیست‌ها هدف موشک قرار گرفت

روابط عمومی کل سپاه در بیانیه‌ای با اشاره به هدف قرار گرفتن «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» توسط موشک‌های نقطه زن تاکید کرد: تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

به گزارش سپاه‌نیوز، متن بیانیه به این شرح است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ شب گذشته «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.

 بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد.

به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

صنعت خودرو رقابتی می‌شود

معاون اول رییس‌جمهور بر لزوم تدوین طرحی جامع و عملیاتی برای اصلاح ساختار و ایجاد تحول در صنعت خودرو‌سازی کشور تاکید کرد. محمد مخبر در جلسه ارایه طرح‌های نخبگان که این‌بار موضوع راهکارهای برون رفت صنعت خودرو از چالش فعلی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به بازدید اخیر رییس‌جمهور از شرکت ایران خودرو، اظهار داشت: رییس‌جمهور در این بازدید دستوراتی را برای اصلاح وضعیت موجود ابلاغ کردند و خواستار پیگیری جدی این دستورات شدند. معاون اول رییس‌جمهور افزود: اصلاح ساختار موجود در صنعت خودروسازی نیازمند برنامه‌ای جامع و مدون است به گونه‌ای که این برنامه به همراه زمان‌بندی مشخص و تقسیم وظایف باشد و به صورت جدی دنبال شود. وی با اشاره به گزارش ارایه شده در جلسه در خصوص راه‌های برون رفت صنعت خودرو از چالش‌های موجود و بهبود کیفیت، گفت: باید از فرصتی که به واسطه بازدید رییس‌جمهور از شرکت ایران خودرو ایجاد شده، حداکثر استفاده را داشته باشیم و این گزارش را به یک برنامه عملیاتی زمان‌بندی شده تبدیل کنیم. دکتر مخبر با بیان اینکه تقویت سایر شرکت‌های خودروسازی کشور می‌تواند به رقابتی شدن این صنعت کمک کند، تصریح کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی رقابتی نشود، امکان حل مسائل و چالش‌های فعلی میسر نخواهد شد و شاهد خروج از انحصار، تنوع و اصلاح قیمت و افزایش کیفیت خودرو نخواهیم بود. در این جلسه گزارشی از راه‌های برون رفت صنعت خودرو از چالش فعلی ارایه و پیشنهادهایی برای بهبود کیفیت صنعت خودرو کشور مطرح شد. اصلاح ساختار صنعت خودرو، اصلاح ساختار حاکمیت شرکتی، ارتقای فناوری و نوآوری در طراحی و ساخت، شکل‌گیری توانمندی با تکیه بر رقابتی شدن بازار و تسهیل مشارکت‌های بین‌المللی و انتقال فناوری از جمله محورهای مطرح شده در این گزارش بود.

 

موضوع راستی‌آزمایی  در وین حل شده است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت موضوع راستی‌آزمایی برای ایران در جریان مذاکرات وین گفت: الان در نقطه‌ای هستیم که تقریبا مسائل‌مان در این حوزه حل شده است. سعید خطیب‌زاده در اظهاراتی با اشاره به تأکید ایران برای راستی‌آزمایی از اینکه امریکا تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران را برداشته است، گفت: راستی‌آزمایی برای این است که ما مطمئن شویم که امریکایی‌ها در عمل تحریم‌ها را برداشته‌اند و فقط روی کاغذ نبوده است. در همین چارچوب نمایندگانی از وزارت نفت، اقتصاد، بانک مرکزی نیز در جریان مذاکرات وین حضور داشتند که در مورد روند این موضوع مذاکره کنیم و اینکه هر بخشی از اقتصاد کشور راستی‌آزمایی در حوزه خود را تعریف کند. گفت‌وگوها و مباحث در موضوع راستی‌آزمایی رفت و برگشت‌هایی داشته و آنها یک چیزهایی را قبول کردند، یک چیزهایش را ما دادیم و الان در نقطه‌ای هستیم که تقریبا مسائل مان در این حوزه حل شده است. این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با تأکید بر اینکه ایران در جریان مذاکرات وین به دنبال اخذ تضمین‌های سیاسی، حقوقی و اقتصادی بوده است، گفت: این بُعدی است که تا به امروز نیز در حال بده بستان در مورد آن هستیم. خطیب‌زاده همچنین با بیان اینکه در مورد چگونگی اجرای تعهدات و اینکه آنها باید اول این تعهدات را اجرا کنند بحث‌های مفصلی بین طرفین انجام شده است، افزود: یکی دیگر از مسائل مهم در جریان این مذاکرات تضامین هسته‌ای و حفظ دستاوردهای هسته‌ای است. سخنگوی وزارت خارجه در همین ارتباط ادامه داد: ما گفته‌ایم که کلی ضرر کرده‌ایم. اسراییلی‌ها در مورد سانتریفیوژ‌های ما خرابکاری کرده‌اند. اینها از بین رفته‌اند، IR۶ گذاشته‌ایم، این دستگاه را گذاشته‌ایم، آنها گفته‌اند که باید خراب شود، ما گفتیم که این کار را نمی‌کنیم، در مورد این مسائل مذاکره کرده‌ایم. خطیب‌زاده همچنین گفت: هنوز توافقی نکرده‌ایم که جزییات آن را بگوییم. تا روزی که توافق شود. وقتی توافق شد متن آن را روی سایت می‌گذاریم تا همه آن را ببینند.

 

ارسال نظر