سیاست

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۰۱:۵۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۷۶۷۵

برخورداری از سرمایه مردمی مایه افتخار سپاه است

سردار شریف با قدردانی از حضور آگاهانه مردم در آیین‌های تشییع و وداع با پاسداران غیور مدافع حرم «احسان کربلایی پور» و «مرتضی سعید نژاد»، برخورداری از این سرمایه بی‌بدیل را مایه مباهات و مدال افتخار سپاه و پاسداران امنیت و آرامش توصیف و تصریح کرد: برگزاری باشکوه آیین‌های تشییع این شهدای والامقام پیام‌های ویژه، معنادار و ناامید‌کننده‌ای برای دشمنان انقلاب اسلامی و سپاه دارد.

به گزارش سپاه‌نیوز؛ در پی استقبال گسترده و حضور پرشور هموطنان در آیین‌های تشییع و وداع با پاسداران غیور مدافع حرم سرهنگ پاسدار «احسان کربلایی‌پور» و سرهنگ پاسدار «مرتضی سعیدنژاد» در شهرهای تهران، قم و اهواز، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط عمومی کل سپاه در سخنانی با قدردانی از حضور و همراهی پرشور ملت آگاه و قدرشناس ایران، برخورداری از این سرمایه بی‌بدیل اجتماعی را مایه مباهات و مدال افتخار سپاه و پاسداران حریم امنیت و آرامش مردم توصیف و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان انقلاب اسلامی تمامی ظرفیت‌ها و داشته‌های خود را به میدان آورده‌اند و با عملیات روانی و بمباران رسانه‌ای سعی در القای ناامیدی و ایجاد خدشه و مانع در پیگیری اهداف و آرمان‌های ملت ایران دارند؛ برگزاری باشکوه و حضور پرشور مردم در آیین‌های تشییع و خاکسپاری این شهدای والامقام، پیام‌های ویژه، معنادار و ناامید‌کننده‌ای برای دشمنان انقلاب و سپاه دارد. وی افزود: همراهی ملت بصیر و قدرشناس ایران اسلامی با آرمانهای انقلاب و شهدای والا مقام، بیانگر ناکامی دشمنان در پیگیری اهداف شوم و ننگین خود است. سردار شریف با تاکید بر اینکه این حضور عزم پاسداران انقلاب اسلامی را در پیگیری اهداف والای انقلاب و شهدا و صیانت و پاسداری از امنیت، راسخ‌تر می‌کند، گفت: امنیت پایدار و مثال زدنی ایران اسلامی در شرایطی که منطقه و جهان با مخاطرات و بحران‌های مختلف روبرو است، ثمره همدلی و همراهی ملت آگاه و بصیر ایران اسلامی با نیروهای مسلح و پاسداران انقلاب اسلامی می‌باشد و سپاه به عنوان خادم ملت، همواره سپر بلای کشور برابر چالش‌ها و مشکلات بوده و خواهد بود.

تهدید برجام توسط خواسته‌های غیربرجامی

تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای مشترک با بیان اینکه درخواست روسیه از امریکا برای ارایه تضمین‌ کتبی، درخواستی خارج از برجام است، خواستار نهایی شدن هرچه سریع‌تر توافق به دست آمده در جریان مذاکرات وین شد.به گزارش رویترز، فرانسه، انگلیس و آلمان، سه کشور اروپایی عضو برجام امروز شنبه در بیانیه‌ای مشترک به روسیه هشدار دادند خواسته‌اش برای دریافت ضمانت جهت تداوم روابط اقتصادی-تجاری‌اش با ایران در پی متحمل شدن تحریم‌های واشنگتن به خاطر جنگ اوکراین، خطر از بین رفتن توافق هسته‌ای ایران را در بر دارد که «روند مذاکرات آن تقریبا تکمیل شده است.»در این بیانیه آمده است: هیچ کسی نباید به دنبال سودجویی از مذاکرات برجام[توافق هسته‌ای] برای دست یافتن به تضمین‌هایی باشد که جدا از برجام هستند.به ادعای این سه کشور اروپایی، «این کار خطر فروپاشی توافق را در بر دارد».در این بیانیه همچنین آمده است، توافق روی میز باید در نهایت فوریت نهایی شود. روز گذشته نیز جوزپ بورل، مسوول سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در پیامی توییتری در این باره نوشت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. به عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.در پی پیام بورل، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.

 

ارسال نظر