رشد تا 12 درصدی قیمت خوراکی‌ها در بهمن ماه

۱۴۰۰/۱۲/۱۲ - ۰۳:۲۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۷۴۱۹

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «موز» با ١٢ درصد، «هندوانه» با ٨.١ درصد و«لیموترش» با ٦.٣ درصد است. مرکز آمار اعلام کرد: در بهمن ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است: 

  نان و غلات: 

در این گروه، اقلام «برنج ایرانی درجه یک» با ١٨, ٢ درصد، «برنج خارجی درجه یک» با ٥.٨ درصد و «شیرینی خشک» با ٤.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

  گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها: 

در این گروه، اقلام «گوشت گوسفند» با ٥, ٣ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ٢.٦ درصد و «ماهی قزل‌آلا» با ١.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

  لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن: 

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «کره پاستوریزه (کره حیوانی)» با ١, ٧ درصد، «شیرخشک» با ١.٢ درصد بوده است. همچنین در این گروه «تخم مرغ ماشینی» با ٣.٨- درصد، «روغن مایع» و «روغن نباتی جامد» با ١.٠- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

  میوه و خشکبار: 

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «موز» با ١٢, ٠ درصد، «هندوانه» با ٨.١ درصد و «لیموترش» با ٦.٣ درصد است.

  سبزیجات و حبوبات: 

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «سیب‌زمینی» با ٢٦, ١ درصد، «بادمجان» با ١٩.٢ درصد و «کدو سبز» با ١٨.٠ درصد است. همچنین در این گروه «هویج فرنگی» با ١.١- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

  قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها: 

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «قند» با ٧, ٣ درصد، «شکر» با ٦.٢ درصد و «سس گوجه فرنگی» با ٣.٤ درصد است.

 

ارسال نظر