سیاست

۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۰۰:۵۲:۴۹
کد خبر: ۱۸۷۲۸۴

آینده کشور  در گروی مذاکرات نیست

سخنگوی دولت گفت: آینده این کشور نه در گروی میز مذاکرات بلکه در گروی کار و تلاش جامعه ایرانی و توجه به ظرفیت عظیم جوان نخبه ایرانی و در گروی توجه به کارگر ایرانی است. علی بهادری جهرمی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم که در طبقه یازدهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با بیان اینکه پیشگامی این وزارتخانه در کاهش زمان صدور مجوز کم هزینه نبوده اما اقدام ارزشمندی بوده است گفت: طی شش ماهه اخیر دو جلسه شورای عالی اشتغال و یک جلسه شورای عالی رفاه با حضور رییس‌جمهور برگزار شده است و نشان می‌دهد هم دولت مردمی و هم وزارت رفاه در حل مشکلات این حوزه بسیار جدی است. وی افزود: آینده این کشور نه در گروی میز مذاکرات بلکه در گروی کار و تلاش جامعه ایرانی و توجه به ظرفیت عظیم جوان نخبه ایرانی و در گروی توجه به کارگر ایرانی است. با این نگاه که دولت در حوزه اصلاح جهت حرکت از نگاه بیرون به ظرفیت‌های درونی دارد، وزارت رفاه نقش کلیدی و محوری پیدا می‌کند. سخنگوی دولت با بیان اینکه در زمینه توجه به زیست بوم اشتغال، اصلاح نظام مدیریت شرکتی، اصلاح نظام صندوق‌های بازنشستگی گام‌های خوبی برداشته شده است گفت: حرکت شش ماهه گذشته ما را نسبت به به تحقق اهداف تعیین شده امیدوار می‌کند. بهادری افزود: پیش برنامه‌ای در زمینه رفع فقر مطلق هفته گذشته ارایه و رییس‌جمهور دستگاه‌ها را مکلف کرد که با محوریت وزارت رفاه برنامه‌ای برای رفع فقر مطلق تهیه و اجرایی کنند و در این مسیر از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به صورت متمرکز استفاده شود. وی افزود: در حوزه عدالت محوری که دومین بال از گفتمان دولت جمهوریت و عدالت در این دوره است نیز حرکت‌های خوبی در این وزارتخانه انجام شده است. از کاهش فاصله پرداختی بین مدیران و کارکنان گرفته تا تغییر در روند بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانجات از جمله مصادیق آن است. سخنگوی دولت با بیان اینکه اثر اقدامات انجام شده زمانی هویدا می‌شود که تامین رضایت عمومی را شاهد باشیم گفت: امید است این اقدامات به کاهش مشکلات و بهبود امور این حوزه بینجامد و این تلاش‌ها مایه شادی هرچه بیشتر مردم را فراهم کند.

شاید در روزهای آینده توافق نهایی شود

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاید در روزهای آینده شاهد توافق هسته‌ای باشیم، گفت: مطلوب مردم و نمایندگان در توافق احتمالی دیده نشده است. حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: شاید در این روزها قرار باشد یک توافق هسته‌ای شکل بگیرد اما مطلوب نمایندگان و مردم در این توافق دیده نشده است. مشکلات زیادی در این توافق وجود دارد برای مثال در خصوص لغو تحریم‌های ایسا و کاتسا مطلقا تعهدی داده نشده است یا در لیست رفع تحریم تنها گفته‌اند تحریم ۲۰ نفر را رفع می‌کنیم و بر همین موضوع هم توافق شده است. در خصوص تبدیل ارز هم تعهدی داده نشده است یعنی در فروش نفت مشخص نیست که بتوانیم درآمد ارزی آن را به دست بیاوریم. وی ادامه داد: امریکا تعهدی نداده که از برجام خارج نشود متاسفانه تیم قبلی مذاکرات مسوول این مذاکرات هم هستند. ما سه کمیته تحریم، هسته‌ای و اجرایی داریم که مسوول این کمیته‌ها همان‌هایی هستند که برجام را فتح‌الفتوح عنوان می‌کردند. شاید بگویند که کنگره مخالفت می‌کند اما اکنون اکثر اعضای کمیته امریکا از دموکرات‌ها هستند لازم هم نیست که مصوبه کنگره به آن صورت باشد برای آن رای نصف به علاوه یک رای نیاز است. این عضو کمیسیون اصل ۹۰ تاکید کرد: قرار بود در خصوص اجرا راستی‌آزمایی شود و سپس در مجلس گزارش داده شود و نمایندگان تصمیم‌گیری کنند اما این مراحل انجام نشده است. غربی‌ها صرفا روی کاغذ خواهند نوشت که تحریم‌ها را برداشته‌ایم و ایران باید تعهدات خود را انجام دهد.

امکان انتقال دانشجویان ایرانی به لهستان

سفیر کشورمان در اوکراین ابراز امیدواری کرد که بتوانند دانشجویان را به سمت مرز لهستان برای انتقال به ایران بفرستند.  منوچهر مرادی سفیر کشورمان در اوکراین با انتشار ویدئویی از شهر کی‌یف اظهار داشت: اینجا ایستگاه قطار شهر کی‌یف است، با توجه به اینکه پاسخ داده نمی‌شد ما خودمان به همراه همکاران آمدیم و تلاش می‌کنیم در صورتی که قطار به سمت شهر لووف می‌رود دانشجویان و کسانی که اینجا هستند را سوار قطار کنیم. وی افزود: امیدواریم بتوانیم دانشجویان را به مرز لهستان بفرستیم. سفارت جمهوری اسلامی در بلغارستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان ایرانی مقیم اوکراین که ویزای رومانی را دریافت کرده‌اند می‌توانند از خاک بلغارستان به سمت ترکیه بروند. در اطلاعیه سفارت کشورمان در بلغارستان آمده است؛  به اطلاع هموطنان ایرانی مقیم اوکراین که موفق به دریافت ویزای عبور کشور رومانی شده و وارد قلمرو آن کشور شده‌اند می‌رساند، با هماهنگی‌های به عمل آمده امکان ورود موقت به بلغارستان با ویزای عبور رومانی و عبور از خاک بلغارستان به سوی مرز ترکیه فراهم شده است. سفارت تمهیدات لازم بمنظور تسهیل تردد و ارایه خدمات کنسولی را فراهم نموده است هموطنان گرامی در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و حمایت لازم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره همراه و واتس‌آپ 359879810382+ اضطراری زیر تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر