سیاست

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۰۲:۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۸۶۸۴۷

حکم فرمانده کل قوا  برای امیر حاتمی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا در حکمی امیر سرتیپ حاتمی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش منصوب کردند. به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، امیر سرتیپ امیر حاتمی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

 متن حکم به این شرح است: 

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

 امیر سرتیپ امیر حاتمی؛ 

نظر به تجارب ارزنده، جنابعالی را به عنوان مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

مایلم مشورت‌های بررسی شده در تقویت ارتش را ارایه نمایید.

 سید علی خامنه‌ای 1400/11/10

گفتنی است امیر سرتیپ حاتمی، پیش از این، مسوولیت‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جانشینی وزارت دفاع، معاونت نیروی انسانی و جانشینی معاونت ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح، معاونت اطلاعات ارتش و فرماندهی در مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب را عهده‌دار بوده است.

سند تحول دولت به زودی منتشر می‌شود

رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح فرهنگ سازمانی در ادارات، اظهار داشت: ویرایش اول سند تحول دولت به زودی منتشر خواهد شد. آیت‌الله سیدابراهیم رییسی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه مسوولان برای اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید اهتمام داشته باشند، گفت: لازم است زمان «تصمیم‌گیری» و زمان «اجرای تصمیم‌ها» برای مردم تبیین شود. مدیران اگر برای اجرای تصمیمی نیاز به زمان دارند زمان آن را تعیین و اعلام کنند تا مردم سرگردان نباشند. رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی در جامعه، اظهار داشت: یکی از زمینه‌های ناراحتی مردم عدم احساس مسوولیت‌پذیری برخی کارکنان است. رییسی تصریح کرد: مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند و با عدم مسوولیت‌پذیری و دلسوزی مواجه شوند ناامید می‌شوند لذا «مسوولیت‌پذیری»، «انضباط اداری» و «فرهنگ سازمانی» در مقام عمل و اجرا باید متحول شود. تصمیمات باید علمی و دانش پایه باشد. ایجاد امید در مردم با سخن و برنامه اتفاق نمی‌افتد و اقدام و عمل است که در دل مردم امید ایجاد می‌کند. رییس‌جمهور تأکید کرد: سازمان امور اداری و استخدامی و مجموعه مدیران مباحث نظری و دانش‌پایه در این حوزه را عملیاتی و اجرایی کنند. رییس‌جمهور بیانیه «گام دوم انقلاب» را یک سند مهم دانست و گفت: این سند از یک واقع‌انگاری و حکمت برخوردار است و در آن به چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی و سیاست‌های کلی نظام پرداخته شده و دارای گفتمان‌سازی خوبی است. دستگاه‌های اجرایی نسبت خود با این سند را تعریف نموده و مشخص کنند چه اقداماتی برای عمل به این سند باید انجام دهند. رییسی با اشاره به نهایی شدن «سند تحول دولت» گفت: ویرایش اول سند تحول که پیشتر برای وزرا ارسال گردیده، منتشر خواهد شد و تصمیم‌گیری‌ها از جمله بودجه ۱۴۰۱ نیز بر اساس این سند خواهد بود.

امریکا باید همه تحریم‌ها را  لغو کند

نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین و رییس هیات این کشور در مذاکرات وین، ضمن تاکید بر مورد توجه قرار گرفتن خواسته‌های ایران به ویژه در زمینه لغو تحریم‌ها در دور هشتم مذاکرات، خواستار بالا بردن اراده سیاسی و انعطاف طرفین برای رسیدن به توافق شد. به گزارش شبکه سی‌جی‌تی‌ان، وانگ کوان نماینده دایمی چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت، گفتمان و مذاکره تنها راه‌حل‌وفصل مساله هسته‌ای ایران است. وانگ کوان افزود، چین با دیگر شرکای توافق هسته‌ای برای حاصل شدن گشایشی سریع در مذاکرات همکاری خواهد کرد. وانگ این اظهارات را روز سه‌شنبه هم‌زمان با از سرگیری دور هشتم مذاکرات وین مطرح کرد. این دیپلمات ارشد چینی بیان کرد که کشورش از موضع اصولی ایران مبنی بر تلاش برای رسیدن به راهکاری از طریق مذاکرات، حمایت می‌کند. او با اشاره به بسته پیشنهادی امریکا و سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان، همچنین بازگردانی معافیت‌های هسته‌ای ایران توسط امریکا، این اقدامات را «گامی مثبت» در جهت توافقی نهایی تلقی کرد و گفت، تمامی دیگر طرفین مذاکرات باید بیشتر به دیدگاه‌های ایران درباره این بسته پیشنهادی گوش کنند و به حقوق‌ قانونی و خواسته‌های معقول ایران بپردازند. وانگ همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران «بتواند به‌طور رسمی بازخوردهای مکتوبش درباره بسته پیشنهادی برای مذاکره از سوی تمامی طرفین را ارایه دهد». از نظر او، مذاکرات وین «پیش‌رفت مثبتی» در جهت حل‌وفصل نهایی مساله هسته‌ای ایران داشته است. وانگ از تمامی طرفین خواست قدردان پیشرفت‌هایی باشند که «با کوشش فراوان در دورهای قبلی مذاکرات وین حاصل شده است» و با بهره‌مندی از آن، بر مسائل باقی‌مانده مانند لغو تحریم‌ها و تضمین‌های اقتصادی، متمرکز شده و اتفاق نظر و تلاش برای رسیدن به توافق در اسرع وقت را افزایش دهند. نماینده چین در وین با مطرح کردن اینکه «چین با بالا بردن فوریت مذاکرات موافق است اما تعیین ضرب‌الاجل برای مذاکرات سازنده نیست»، از طرفین مذاکرات خواست اراده سیاسی‌شان را تقویت کرده و در مرحله آخر مذاکرات از خود حسن نیت و انعطاف نشان دهند.

 

ارسال نظر