کارت نان توهین به ملت است

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۲:۳۴:۱۵
کد خبر: ۱۸۶۲۹۰

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خواستار اجرای تدریجی حذف ارز ترجیحی شد و ارایه پیشنهاداتی چون «کارت خرید نان و ارزاق» را توهین به ملت ایران دانست.

حسین گودرزی  در نطق میان دستور خطاب به رییس‌جمهور گفت: مبارزه با فساد مالی، اداری و اقتصادی - که وعده جدی شما به ملت بوده است - نیازمند اصلاح ساختاری بخش‌های مختلف و تدوین نقشه راهی مشترک و هم‌افزا در سه قوه است. صادقانه باید گفت که فساد پنهان و آشکار در سطوح مختلف؛ پیچیده‌تر از آن است که با اقدامات قضایی و نظارتی معمول قابل مهار باشد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس حذف ارز ترجیحی را اقدامی راهبردی برای نجات اقتصاد ایران دانست و تأکید کرد: جامعه ایران در حال حاضر تحمل هیچ تنش اقتصادی جدیدی را ندارد. پس این اقدام مهم را به‌صورت تدریجی باید اجرا کرد؛ چنانکه ارایه پیشنهاداتی چون کارت خرید نان و ارزاق، توهین به هویت، عزت و کرامت یک ملت بزرگ، انقلابی و تاریخ ساز است.

گودرزی با استناد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار هیات دولت؛ در شهریور سال جاری، گفت: «پیوست عدالت» را سرلوحه برنامه‌های دولت قرار دهد تا پس از این، برخلاف منافع ملی و عدالت توزیعی، عمده صنایع آب‌بر مانند فولاد، در سه استان کویری قرار نگیرند؛ تا حالت مرکز پیرامون موجود در مناطق کشور ادامه نیابد؛ تا احساس تبعیض و محرومیت نسبی سبب قهر بخشی از مردم با صندوق‌های رأی نشده و محرومیت مضاعف بر مناطق پر استعدادی چون استان لرستان و مانند آن تحمیل نشود. وی خطاب به رییس‌جمهور گفت: مجلس و کارکنان شاغل و بازنشسته در انتظار اعلام وصول لایحه اصلاح قانون حقوق و دستمزدها، به عنوان یک اقدام راهبردی دولت انقلابی هستند. نماینده مردم درود و ازنا از رییس‌جمهور خواست تا دستوری دهد ضرورت ضامن را از وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان، حذف کند. 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خطاب به رییس صدا و سیما، بیان کرد: آقای دکتر جبلی، ضمن تقدیر از تغییرات سازنده‌تان در رسانه ملی، ضرورت توجه به وفاق اجتماعی و همه مولفه‌های تشکیل‌دهنده هویت ملی ایرانیان و بازگشت نخبگان و فرهیختگان به رسانه را گوشزد می‌کنم. 

انتظار می‌رود با تجمیع شبکه‌های مرتبط و ایجاد شبکه کارآفرینی و اشتغالزایی، هم راستا با نیاز اساسی ملت و دولت، مهار بیکاری را به نهضتی فراگیر و پرشتاب تبدیل کنید. گودرزی در پایان ضمن اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه، از رییس‌جمهور بابت سفر به استان لرستان تقدیر کرد و گفت: سفر حضرتعالی به لرستان و تمرکز مصوبات بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، می‌تواند سرآغاز تغییرات مثبت در این استان محروم باشد. مشروط بر آنکه شخص جنابعالی با نظارت و گزارش‌گیری مرتب و تخصیص منابع مصوب بر اجرایی شدن مصوبات این سفر نظارت کنید.

 

ارسال نظر