سیاست

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۰۲:۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۸۶۱۷۸

پایان رزمایش مرکب  کمربند ایمنی دریایی

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با رژه یگان‌های سطحی شرکت کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دنا» پایان یافت. سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۲ با برگزاری رژه یگان‌های شرکت کننده از مقابل ناوشکن بومی جمهوری اسلامی ایران «دنا» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت. در این مراسم کلیه شناورهای شرکت کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه از مقابل ناوشکن دنا رژه رفتند. ناوشکن‌های دنا، جماران، نقدی، ناوهای موشک‌انداز زره و تبرزین و شناورهای بهرگان و گناوه، شناور شهید ناظری از نیروی دریایی سپاه، ناوشکن ارومچی و شناور تدارکاتی تای خو از نیروی دریایی چین و رزم‌ناو واریاگ و ناوشکن ادمیرال تریبوتس و سوخت‌رسان بوریس از نیروی دریایی روسیه در این رژه دریایی شرکت داشتند.

دیدار شرکای برجام با امریکا بدون ایران

نماینده روسیه در وین از دیدار شرکای برجام با امریکا بدون حضور ایران برای بررسی روند مذاکرات وین خبر داد. میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: شرکای برجام (بدون ایران) و امریکا برای ارزیابی وضعیت امور مذاکرات وین دیدار کردند. اولیانوف در ادامه نوشت: همکاران غربی همانطور که به‌طور علنی هم این کار را کرده‌اند، بر ضرورت نهایی‌سازی مذاکرات در اسرع وقت تاکید کرند. روسیه هم این ضرورت را احساس می‌کند اما مخالف ضرب‌الاجل‌های ساختگی است. اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که دور هشتم مذاکرات وین در دی‌ ماه آغاز شد و از چند هفته گذشته تا کنون ادامه‌دار بوده است. وزرای امور خارجه برجام و سه کشور اروپایی برجام روز گذشته دیدار کرده و بر ضرورت بازگشت به اجرای کامل برجام تاکید کرده بودند. تاکید بر فوریت و ضرورت احیای برجام، همچنین در دیدار دیروز وزیر امور خارجه امریکا با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز مورد تاکید قرار گرفته بود.

حجاب از گوهر خانواده محافظت می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زنان در حوزه رابطه با نامحرمان و حفظ حدود شرعی از حضرت زهرا (س) پیروی کنند، گفت: اگر خواهران ما گوهر حجاب را گرامی دارند از نهاد خانواده پاسداری کرده‌اند. ‌حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه امروز تهران با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و نامگذاری این روز به نام روز زن، گفت: پیام این نامگذاری آن است که جامعه زنان ما که مفتخر به پیروی از مدرسه اهل بیت (ع) هستند باید در اقتدا به این بانو سخت بکوشند و جدی باشند و در حوزه رابطه با نامحرمان و حفظ حدود شرعی که یکی از مهم‌ترین اصول برای حفظ نهاد خانواده است از این بانوی اسلام پیروی کنند.

وی افزود: اگر خواهران ما گوهر حجاب را گرامی دارند از نهاد خانواده پاسداری کردند. حراست از خانواده مرهون حراست از گوهر حجاب است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زنان گفت: اگر مدرسه‌ای که آنان تأسیس نمودند و به عنوان معلم در این مدرسه حضور داشتند شکل نمی‌گرفت این فرزندان پا به عرصه مجاهدت نمی‌گذاشتند. تمام ارزش‌های جامعه ما مرهون خدمات انسان‌ساز مادران ما است. مادرانی که راه فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) مشعل پرفروغی فراروی آنها بود.

ابوترابی‌فرد خطاب به مادران ایرانی گفت: مادران عزیز حفظ اقتدار نظام اسلامی مرهون حفظ نهاد خانواده است. شما مدیران و آموزگاران این مدرسه‌اید. نقش شما در دوران بیماری کوید ۱۹ در مدیریت خانه و ایفای نقش به عنوان یک مدیر برکسی پوشیده نیست. امیدوارم این راه را با صلابت بپیمایید. وی با اشاره به چند رویداد مهم در روزهای گذشته گفت: در روزهای گذشته شاهد دو رویداد مهم بودیم. اولا سفر ریاست محترم جمهوری به کشور همسایه روسیه و ثانیا برگزاری مانور مشترک دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی چین و روسیه. این رویدادها پیام‌آور تحولات مهمی در آینده منطقه و جهان است. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هزاره سوم از نگاه سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هزاره آسیاست. آسیا اولا با در اختیار داشتن بالاترین جمعیت در کره خاکی از یک جایگاه ممتاز برخوردار است. نقش جمعیت در تحولات سیاسی و اجتماعی آینده چند دهه پیش رو بسیار تعیین کننده است. ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت مسلمانان در کره خاکی از پیروان همه ادیان و مکاتب پیشی می‌گیرد و این وزن جمعیت نقش مهمی در معادلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایفا می‌کند. وی با بیان اینکه آسیا مهد تولد ادیان آسمانی بوده است، گفت: قاره آسیا را به عنوان نماد فرهنگ و ارزش‌های انسانی و اخلاقی می‌شناسند. علاوه بر این آسیا به عنوان قطب تولیدکننده و مصرف‌کننده انرژی در جهان جایگاه بسیار مهمی دارد و کشورهای تولیدکننده انرژی بسیاری در این قاره حضور دارند.

 

ارسال نظر