سیاست

۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۰۱:۳۵:۳۸
کد خبر: ۱۸۵۶۹۴

آینده را بسیار درخشان می‌بینم

رییس‌جمهور پیام شهدا را خدمت خالصانه به مردم، دشمن‌شناسی و عبودیت پروردگار متعال برشمرد و گفت: به برکت خون شهیدان، آینده کشور بسیار امیدوار‌کننده و درخشان است. آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در حاشیه شرکت در مراسم با شکوه تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز پیام شهدا در فضای کشور طنین افکن شده و عطر نورانیت و ایثار در جامعه و میان مردم موج می‌زند. رییس‌جمهور با تاکید بر ادامه راه شهیدان و ضرورت توجه به پیام شهدا گفت: پیام خون شهیدان عبودیت خداوند متعال، خدمت خالصانه، گره گشایی از کار و زندگی مردم، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است. رییسی با بیان اینکه شهیدان وظیفه و مسوولیت سنگینی بر عهده ما گذاشته‌اند، اظهارداشت: در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا شرکت کردیم تا قبل از هر چیز از شهیدان مان درس ایثار و اخلاص بگیریم. رییسی با اشاره به پیام شهیدان به مسوولان و دست اندرکاران امور کشور، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه بسیار سنگین خدمت خالصانه به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنان را بر عهده داریم و باید ضمن مراقبت از خطر نفوذ دشمن، با توسل به شهدا، امیدوارانه امور کشور را به پیش ببریم.به برکت خون شهدا، آینده را بسیار امیدوار‌کننده و درخشان می‌بینم.

احیای برجام پیروزی منطق بر تعصب است

وزیر امور خارجه پیشین ایران در پیامی توییتری ضمن تاکید بر اهمیت احیای برجام از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده ایران در وین قدردانی کرد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در پیامی توییتری درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین نوشت: تلاش‌های تیم ایران برای اطمینان یافتن از اجرایی شدن کامل برجام [توافق هسته‌ای] که منطقا باید از سوی طرفی انجام شود که از توافق خارج شده بود، شایان حمایت کامل ماست. ظریف ادامه داد: احیای برجام موفقیتی جهانی و پیروزی منطق و دیپلماسی بر تعصب و تفکر صفر و صدی می‌باشد که هم به نفع ایران و هم به نفع جهان است.

آب خوش از گلوی امریکایی‌ها پایین نمی‌رود

خطیب نماز جمعه تهران گفت بعد از شهادت حاج قاسم نیز امریکا در این منطقه یک نفس راحت نخواهد کشید و آب خوش از گلویش پایین نخواهد رفت.حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه درباره با مشی شهید سلیمانی عنوان کرد: سردار سلیمانی در دوران زندگی خود همیشه مرد میدان بود و در طول زندگی چون دل به خدا داده بود مشکل ثروت و دلدادگی به دنیا را حل کرده بود.وی تأکید کرد: حاج قاسم سلیمانی آزاده و مرد خدا و آخرت و عرش بود. او مزه شهادت را قبل از شهید شدن چشیده بود و برای میدان مجاهدت در راه خدا بی‌قرار بود. شهادت حاج قاسم نیز همچون وقایع مهم مذهبی ما نقطه عطفی بود که انقلاب را بیمه کرد.خطیب نماز جمعه تهران افزود: در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم شاهد بودیم که همه کشورهای منطقه و علاقه‌مندان به مبارزه با استکبار جهانی مراسمی برگزار کردند و ضمن مرور آموزه‌های انقلاب، حق خود می‌دانند که از قاتل سردار سلیمانی انتقام بگیرند و در این راه انقلاب جدیدی را صورت داده‌اند که نمونه آن را در اجتماع بغداد شاهد بودیم.حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: بیش از ۱۱۰ جلسه با شکوه به یاد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و در این مدت پیام‌ها و سبک زندگی این شهید را مرور کردند. در این محفل شاهد هستیم که مدافعان حرم به عنوان تربیت‌شدگان حاج قاسم مسیر او را ادامه می‌‎دهند.خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: به‌رغم تلاش‌های ترامپ جنایتکار و دیگر کسانی که خیال می‌کردند با ترور سردار سلیمانی محور مقاومت تضیعف می‌شود، شاهد هستیم بعد از شهادت حاج قاسم نیز امریکا در این منطقه یک نفس راحت نخواهد کشید و آب خوش از گلویش پایین نخواهد رفت.حجت‌الاسلام صدیقی افزود: شاهد پیشرفت روزافزون و مقتدرانه مقاومت یمن و اقتدار و صلابت سیدحسن نصرالله هستیم. همچنین مجاهدان عراق که هرروز قوی‌تر از روز قبل می‌شوند. علاوه بر این در افغانستان نیز شاهد بودیم که امریکا مفتضحانه ناچار به ترک این کشور شدند.وی گفت: ما اطمینان داریم جبهه حق و به یادگار مانده از سردار سلیمانی در جنگ تمام‌عیار حق علیه باطل، ریشه امریکا و مزدوران آنها را برای همیشه از منطقه خواهد کند.خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: از پیروزی‌های افتخارآمیز ما این است که رهبر انقلاب به ما وعده انتقام دادند. در چنین روزی پایگاه امریکایی عین‌الاسد مورد حمله قرار گرفت و ضربه محکمی به دشمنی زدیم که به ظاهر از نظر سلاحی قوی است ولی در واقعیت از نظر سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و بین‌المللی، شکست خورده است.

قالیباف عضویت در هیات امنای دانشگاه را نپذیرفت

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، محمد باقر قالیباف حکم عضویت در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران را نپذیرفت.  در پی انتشار حکم عضویت قالیباف در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی به عضویت آقای دکتر قالیباف در هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی نظر داشتند اما رییس مجلس ضمن تشکر از این ابراز لطف، موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام نکردند.  بر اساس این اطلاعیه، علی‌رغم پیشنهاد عضویت در هیات امنای دانشگاه تهران از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس محترم دانشگاه تهران، به‌دلیل مشغله‌های کاری و عدم امکان حضور در جلسات، این پیشنهاد نیز در همان زمان رد و بر انتخاب فرد دیگری به جای قالیباف تاکید شده بود.

 

ارسال نظر