رویداد

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۰۲:۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۸۴۳۴۱

رهبر انقلاب در پیام تبریک  به مناسبت هفته بسیج تاکید کرد

مشکل‌گشایی در همه مسائل  با همت بلند، خردمندی  و توکل به خدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با تبریک هفته بسیج، «همت بلند، خردمندی، درست‌اندیشی و توکل به خدا» را ابزارهای تجربه‌شده برای غلبه بر مشکلات کشور دانستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در متن پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: «هفته بسیج بر همگان مبارک باد، به‌ویژه بر رویش‌های تازه و با طراوت بسیجی که همچنان مانند نسل پیش از خود، فرزندان محبوبِ امام راحل‌عظیم‌الشأنند.» رهبر انقلاب در ادامه این پیام تبریک، آورده‌اند: «عزیزان! قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و با اعتماد و توکل به خداوند دانا و توانا، می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشید. این تجربه چند دهه ملت ایران است. و السلام علیکم و رحمه‌الله»

رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت:

به حقوق نجومی  باید خاتمه داده شود

رییس‌جمهور با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.

سید ابراهیم رییسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تشکر از خدمات بسیجیان به همه بخش‌های کشور گفت: بسیج در مسکن‌سازی، اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده است و می‌تواند برای همه بخش‌ها گره‌گشا باشد. رییس‌جمهور با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی اظهار داشت: نقش بسیج بسیار اثرگذار است و بسیجیان نیروهای مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می‌تواند کارها را دقیقتر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص‌های مهم تحرک و پویایی در دولت است. رییسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس ازموضوع کرونا مساله اصلی دولت معیشت مردم است، وزرا نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند. رییسی در مورد مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مساله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است. رییس‌جمهور ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های مدارس به صورت حضوری، بیان داشت: والدین دانش‌آموزان هم از برگزاری توامان کلاس‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری راضی هستند. رییسی با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود. رییس‌جمهور در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریعتر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.رییس‌جمهور تاکید کرد: شاید طبق قانون دستگاه‌هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت‌ها یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت‌های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت‌های دولتی قابل تحمل نیست. رییسی با تاکید بر اهمیت یک صدایی در دولت گفت: سند تحول دولت در ۳۷ مساله اصلی کشور تدوین شده که به زودی اعلام خواهد شد.

پاشینیان: کریدور «زنگه‌زور» هرگز بررسی  نمی‌شود

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری آنلاین «ادعاهای ارضی» جمهوری آذربایجان درباره «دالان زنگه‌زور» را به‌شدت محکوم کرد و گفت که باکو سیاست تجاوز مستمر به قلمرو ارمنستان را در پیش گرفته است و این مساله باید در جامعه بین‌المللی مورد رسیدگی قرار گیرد. روزنامه «آسبارز» ارمنستان در این خصوص گزارش کرد، پاشینیان درباره ادعاهای ارضی جمهوری آذربایجان گفته: «(جمهوری) آذربایجان ظاهرا ادعاهای ارضی درباره قلمرو ارمنستان مطرح می‌کند. «دالان زنگه‌زور» یعنی چی؟ زنگه‌زور شرقی  یعنی چی؟ چه کسی این اصطلاحات را ابداع کرده است و معنی آن چیست؟» اظهارات پاشینیان به درخواست‌های «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان برای گشایش یک «کریدور» که سرزمین اصلی جمهوری آذربایجان را از طریق ارمنستان به نخجوان متصل می‌کند، اشاره دارد. انتقاد شدید نخست‌وزیر ارمنستان درست چند روز قبل از دیدار برنامه‌ریزی‌شده وی با علی‌اف و «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه در سوچی مطرح شده است که قرار است روز جمعه (پنجم آذرماه) برگزار شود. پاشینیان سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «ما بارها گفته‌ایم و تکرار می‌کنیم که درباره هیچ موضوعی در قالب «منطق کریدور» بحث نمی‌کنیم. این به مفهوم این نیست که ما دستور کار گشایش ارتباطات منطقه‌ای را رد می‌کنیم.» 

 

ارسال نظر