رویداد

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۲:۰۶:۴۹
کد خبر: ۱۸۴۲۹۶

آغاز هفتمین دوره جامع‌پذیری درجه‌داری ارتش 

هفتمین دوره جامع‌پذیری مراکز درجه‌داری ارتش جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه آغاز به‌کار کرد. در این دوره که با حضور جمعی از امرا و فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد، دانش‌آموزانی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران آموزش‌های مقدماتی برای پیوستن به ارتش جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردند.  در این مراسم امیر محمودی، معاون اجرایی ارتش با اعلام اینکه برگزاری این دوره از اهمیت ویژه‌ای برای ارتش برخوردار است، گفت: «در سال‌های گذشته آموزش اولیه به صورت نیرویی برگزار می‌شد اما به‌دلیل ایجاد هم‌افزایی، هماهنگی و وحدت میان نیروهای درجه‌داری ارتش، با تدابیر هیات‌رییسه و فرماندهی محترم کل ارتش، تصمیم به برگزاری مشترک این دوره‌ها گرفته شد.» امیر سرتیپ محمودی با اشاره به سابقه مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه گفت: «بهترین مکانی که می‌توانیم دوره جامع‌پذیری را در آن برگزار کنیم، مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه نیروی زمینی است که سابقه تاریخی در برگزاری چنین دوره‌هایی را دارد.»  امیر سرتیپ کیومرث شرفی معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری مناسب این دوره در مرکز درجه‌داری جوادالائمه گفت: «ما در این دوره همچون دوره‌های قبل همه‌چیز را برای برگزاری یک دوره آموزش کامل و جامع مناسب ارزیابی کردیم و با مدیریت امیر آزادی فرماندهی محترم مرکز آموزش جوادالائمه، تدابیری در نظر گرفته شده تا یک دوره آموزشی به‌روز و استاندارد را شاهد باشیم.»  امیر سرتیپ محمدحسین مستشاری معاون تربیت و آموزش نیروی زمینی ارتش با اشاره به آغاز به‌کار دوره جدید جامع‌پذیری ارتش گفت: «خدا را شاکر هستیم که این دوره هم مانند دوره‌های پیشین آغاز مناسبی داشت و ارتش و نیروی زمینی امکانات بسیار خوبی را برای پرورش درجه‌دارانی که نیاز عملیاتی ارتش را در واحدهای رزمی برآورده می‌کنند، فراهم کرده‌اند. 

در این دوره پرورش را مقدم بر آموزش دیده‌ایم و برای هر گروهان یک روحانی در نظر گرفته‌ایم زیرا پرورش مکتبی و پرورش روحیه ایثار و شهادت برای ارتش اولویت است و این اصل را در این دوره متجلی کرده‌ایم.»  امیر سرتیپ فرزاد آزادی فرمانده مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه با اشاره به آماده‌سازی این مرکز برای برگزاری دوره جدید رزم مشترک ارتش گفت: «مطابق آمارهایی که از نیروهای چهارگانه ارتش برای پذیرش دوره جدید دریافت کرده بودیم، از حدود یک ماه قبل زیرساخت آموزشی و اسکان دانش‌آموزان را فراهم کرده بودیم. از آنجایی که این دوره برای ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است کادر آموزشی چه از میان فرماندهان و چه از میان روحانیون، به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که دانش‌آموزان در مدت زمان برگزاری دوره بالاترین سطح آموزشی را دریافت کنند.»

هماهنگی «بی‌سابقه» امریکا با چین برای کاهش قیمت نفت

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که امریکا و شماری از کشورهای دیگر از جمله چین برای مقابله با افزایش قیمت نفت بخشی از ذخایر راهبردی نفت خود را استفاده خواهند کرد.یک مقام ارشد در دولت جو بایدن در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه هماهنگی واشنگتن با شماری از کشورها از جمله چین برای کاهش قیمت نفت را بی‌سابقه توصیف کرد.

به گزارش یورونیوز، کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که امریکا و شماری از کشورهای دیگر از جمله چین برای مقابله با افزایش قیمت نفت بخشی از ذخایر راهبردی نفت خود را استفاده خواهند کرد.

قیمت جهانی نفت پیش از این در آستانه اعلام تصمیم جو بایدن، رییس‌جمهوری ایالات متحده مبنی بر آزادسازی بخشی از ذخایر نفتی امریکا کاهش یافته بود. در بیانیه کاخ سفید آمده است که ایالات متحده ۵۰ میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود را آزاد خواهد کرد.

منابع آگاه در کاخ سفید پیشتر به رسانه‌ها گفته‌ بودند که برنامه آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک نفت امریکا با همراهی هند، کره‌جنوبی و ژاپن اجرا می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت پایه برنت در آغاز داد و ستدهای روز سه‌شنبه و در آستانه اعلام تصمیم جو بایدن از مرز ۸۰ دلار عقب‌نشینی کرد و به ۷۹ دلار و ۳۰ سنت رسید.

در واکنش به این اقدام امریکا، ممکن است ائتلاف گروه کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک‌پلاس نیز در واکنش به نگرانی‌های موجود نسبت به کاهش تقاضای نفت همزمان با فراگیری موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا در اروپا، برنامه افزایش ماهانه تولید خود را تعدیل کند.

بهای نفت خام پس از رفع محدودیت‌های وضع‌شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بازگشت رشد اقتصادی و آغاز دوباره سفرها افزایش یافته بود.

یک مقام ارشد در دولت جو بایدن در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه هماهنگی واشنگتن با شماری از کشورها از جمله چین برای کاهش قیمت نفت را بی‌سابقه توصیف کرد.

 

ارسال نظر