دولت با روحیه بسیجی خدمت می‌کند

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۲:۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۸۴۲۹۴
دولت با روحیه بسیجی خدمت می‌کند

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه با حفظ و تقویت روحیه بسیجی می‌توان بر مشکلات غلبه کرد، گفت: افتخارم این است که بسیجی باشم و مجموعه دولت با روحیه و تفکر بسیجی برای خدمت‌رسانی و ایجاد گشایش در معیشت و اقتصاد مردم تلاش می‌کند. سید ابراهیم رییسی در دیدار رییس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فرماندهان این سازمان ضمن تبریک هفته بسیج، اظهارداشت: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که با ابتکار و نگاه ژرف امام راحل تشکیل شد و هر روز که می‌گذرد ثمرات بیشتری را شامل حال ملت ایران و امت اسلامی می‌کند. رییس‌جمهور با اشاره به فراگیری و اطمینان‌بخش بودن بسیج برای ملت ایران، گفت: در راس این مجموعه انقلابی، رهبر معظم انقلاب و در بدنه آن، آحاد مردم کشور حضور دارند و بسیج فراتر از جریانات سیاسی و حزبی و گروهی، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و خدمت بی‌منت به مردم را پیگیری می‌کند و باعث اطمینان خاطر مردم است همچنان که با حضور و نظارت در بازار باعث ایجاد آرامش در بازار شد. رییسی تلاش برای تقویت ماموریت‌های بسیج در مسیر رفع مشکلات مردم را ضروری دانست و گفت: جریانات معاند به‌دنبال انحراف در فکر، اندیشه و عمل و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند اما بسیج به عنوان سد محکم و استوار در مقابل این انحرافات قد علم کرده و نقشه‌ها و توطئه‌های فراوانی را خنثی کرده است. رییس‌جمهور افزود: دشمن با برخورداری از پول، قدرت و رسانه به دنبال ریزش در مجموعه نیروهای انقلاب و ایجاد تغییر در سبک زندگی و اخلاقیات مردم است اما چون رویش و گستردگی ماموریت‌های بسیج زیاد است، همواره با شکست مواجه شده‌اند. رییس‌جمهور بسیج را از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت کشور دانست و گفت: جریان فراگیر بسیج به واسطه مسوولیت‌پذیری و خطرپذیر بودن و حضور در صحنه، به رمز صیانت از نظام اسلامی تبدیل شده است. رییسی برنامه‌ها و اقدامات بسیج در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی، فناوری، اقتصاد مقاومتی و به ویژه عمران و سازندگی در مناطق محروم را راهکارهایی ارزشمند برای رفع مشکلات مردم دانست و گفت: دولت مصمم است از ظرفیت بسیج برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم استفاده کند. رییس‌جمهور تلاش و برنامه‌ریزی برای احیاء و تقویت روحیه امید و اعتماد در بین مردم را حائز اهمیت دانست و گفت: راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است و در این شرایط لازم است تمام ظرفیت‌های نظام در کنار هم قرار بگیرند تا با ایجاد تحول در زندگی مردم و رفع مشکلات کشور، مردم را به آینده امیدوار کنند و در این زمینه دولت با همه توان آماده حمایت و پشتیبانی است.

  رییسی: ایران از توسعه فعالیت‌های سازمان اکو حمایت می‌کند

رییس‌جمهور از دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) خواست تا راهکارهای مناسبی برای فعال کردن ظرفیت و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو اتخاذ کند. سید ابراهیم رییسی روز گذشته در دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) شناسایی و رفع موانع و مشکلات افزایش سطح مناسبات و همکاری‌های کشورهای عضو را در آستانه برگزاری اجلاس سران اکو، ضروری دانست و اظهارداشت: باید هرگونه مانع و مشکل در مسیر توسعه همکاری‌ها برطرف شود تا تبادلات و مناسبات اقتصادی کشورهای عضو اکو در سطح بالاتر و برتری انجام شود. رییسی خاطرنشان کرد: هر کدام از اعضای سازمان اکو از ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند که فعال کردن آن می‌تواند به رونق اقتصادی منطقه بینجامد. رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در حوزه انرژی، تجارت، حمل و نقل، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دریا و گردشگری، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات جامع دبیرخانه سازمان اکو برای فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق اقتصادی منطقه و پیشرفت و آبادانی کشورهای عضو اکو را به همراه داشته باشد. رییسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از فعال شدن و توسعه فعالیت‌های سازمان اکو حمایت می‌کند، افزود: تهران برای همکاری‌های منطقه‌ای در قالب سازمان همکاری‌های اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل است و از اینگونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند. در این دیدار «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) نیز گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزای اجلاس سران سازمان اکو در ترکمنستان ارایه کرد. پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ۷ آذر ماه سال جاری به میزبانی ترکمنستان در شهر عشق‌آباد برگزار خواهد شد.

  ماموریت رییس‌جمهور برای کارگروهی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

رییس‌جمهور از کارگروه تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست با دقت و بررسی همه‌جانبه، پیشنهادات موجود در این زمینه را جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری در جلسه بعدی ارایه دهد. رییسی عصر دیروز در جلسه  شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج، از نقش برجسته و ممتاز این مجموعه عظیم برآمده از متن مردم و خون پاک شهیدان تجلیل و قدردانی کرد و اظهارداشت: فرهنگ و تفکر بسیج از ویژگی‌ها و شاخصه‌های ارزشمندی برخوردار است که ترویج و نهادینه کردن آن در بخش‌های مختلف جامعه، از جمله در مسائل فرهنگی بسیار سازنده و تاثیرگذار بوده و خواهد بود. رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت ایجاد تحول در ساختار، وظایف و ماموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیوست حکم اعضای جدید شورا، از کارگروه تحول خواست با دقت همه پیشنهادات موجود در این زمینه را جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری در جلسه بعدی ارایه دهد. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع شرح وظایف قرارگاه فرهنگی در راستای اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیوست حکم اعضای جدید برای ایجاد تحول در وظایف و ماموریت‌ها و راهبرد شورای عالی انقلاب فرهنگی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعدی شورا موکول گردید. همچنین در این جلسه سند سیاست‌ها و اقدامات تقویت و ترویج نامگذاری متولدین جدید مبتنی بر فرهنگ اسلامی- ایرانی به تصویب رسید. در جلسه  شورای انقلاب فرهنگی همچنین سید محمد مقیمی به عنوان رییس دانشگاه تهران، حسین قناعنی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و عبدالرضا پازوکی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شدند.

 

ارسال نظر