رویداد

۱۴۰۰/۰۸/۱۷ - ۰۳:۰۰:۲۷
کد خبر: ۱۸۳۷۳۷

انتظار نداشتم عربستان  به روسیه جواب دهد

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا در اظهاراتی اعلام کرد کشورهای اوپک پلاس تولید نفت را به حد کافی برای تامین نیاز امریکا افزایش نخواهند داد و زمینه را برای بررسی گزینه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند. این اظهارات جو بایدن در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از ذخایر استراتژیک پس از امتناع اوپک پلاس از پذیرش درخواست امریکا برای افزایش بیشتر تولید و تصویب افزایش تولید ماهانه تدریجی به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز مطرح شد. رییس‌جمهور امریکا روز شنبه در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: در وهله نخست انتظار نداشتم که اوپک جواب دهد که روسیه یا عربستان سعودی جواب دهند. آنها نفت بیشتری تولید می‌کنند اما اینکه نفت کافی تولید کنند، موضوع دیگری است. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی امریکا روز جمعه گفته بود بایدن در حال بررسی گزینه برداشت از ذخایر نفت استراتژیک برای پایین بردن قیمت‌های بنزین است. وی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفته بود: ذخایر نفت استراتژیک مطمئنا یک گزینه مطرح است. بایدن درباره برداشت از ذخایر که در مخازن زیرزمینی در تگزاس و لوییزیانا نگهداری می‌شوند، می‌تواند هر گونه تصمیمی بگیرد.

بایدن: فعلا درباره ایران اظهارنظر نمی‌کنم

«جو بایدن» رییس‌جمهور امریکا روز شنبه طی سخنرانی در کاخ سفید درباره طرح یک تریلیون دلاری ایالات متحده برای توسعه زیرساخت امریکا که مورد تایید کنگره قرار گرفته، حاضر به اظهارنظر درباره وضعیت فعلی مذاکرات «وین» برای احیای برجام نشد. بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع فعلی وی درباره مذاکرات وین برای احیای برجام چیست اینکه آیا طرح جایگزین شرایطی دارد که مذاکرات با شکست مواجه شود، گفت: «هم‌اکنون درباره ایران اظهارنظری مطرح نمی‌کنم.» اظهارات بایدن در شرایطی مطرح شد که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا چهارشنبه هفته گذشته (12 آبان ماه) از تصمیم ازسرگیری مذاکرات چندجانبه وین درباره برنامه هسته‌ای ایران استقبال کرد و گفت که واشنگتن قصد دارد در این نشست‌ها مشارکت کند. پرایس تصریح کرد که «رابرت مالی» نماینده ویژه امریکا در امور ایران برای این رایزنی‌ها به پایتخت اتریش خواهد رفت.

کرونا 10 تریلیون دلار  به اقتصاد جهانی ضرر زد

رییس اتاق حساب‌های روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که مجموع ضرر اقتصاد جهان درپی همه‌گیری کرونا از ۴ تریلیون دلار به ۱۰ تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکسی کودرین، رییس اتاق حساب‌های روسیه در یک سخنرانی ویدئویی برای شرکت‌کنندگان در مجمع بین‌المللی شهرداری‌های کشورهای بریکس اعلام کرد که مجموع ضرر اقتصاد جهان درپی همه‌گیری کرونا از 4 تریلیون دلار به 10 تریلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای مختلف، خسارات اقتصاد جهان از این همه‌گیری از 4 تریلیون دلار به 10 تریلیون دلار رسیده است که عمده این زیان‌ها به ویژه بودجه مناطق و شهرداری‌ها را شامل می‌شود.

این مقام روسیه در ادامه تأکید کرد: سیستم‌های بهداشت و درمان کشورها در سراسر جهان عدم آمادگی خود را برای این همه‌گیری نشان داده‌اند.

کودرین گفت: دستگاه‌های حمایت اجتماعی و بهداشتی نشان داده‌اند که برای شوک‌های جهانی آمادگی ندارند. وظیفه امروز نهادهای دولتی و سازمان‌های نظارتی در همه سطوح این است که مکانیسم‌هایی را پیش‌نویس کنند که این دستگاه‌ها را قادر بسازد تا پایدارتر و کارآمدتر شوند.

 

ارسال نظر