اخبار

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۰۲:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۶۰۶

رهبر معظم انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علاقه‌بند را تسلیت گفتند

رهبر انقلاب با صدور پیامی درگذشت عالم پرهیزگار و مردمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدعلی محمد علاقه‌بند را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم پرهیزگار و مردمی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سید علی‌محمد علاقه‌بند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم شریف و متدین یزد و ارادتمندان آن عالم ربانی و نیز به علمای اعلام و به ویژه به بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیدعلی خامنه‌ای

۱۲ آبان ۱۴۰۰

گزارش اجرای احکام بودجه 1400 تا پایان آبان ارایه می‌شود 

مهرداد بذرپاش از ارایه گزارش اجرای احکام قانون بودجه طی 6 ماه ابتدایی سال 1400 در پایان آبان‌ماه خبر داد و گفت: دیوان محاسبات کشور تلاش می‌کند نظارت‌ها را برخط کند تا از کاغذبازی، اطاله رسیدگی‌ها و حسابرسی‌ها و تاخیر در ارایه گزارشات و مشاوره‌های مدیریتی به دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود. رییس کل دیوان محاسبات کشور بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را راهکار حل مشکلات بودجه‌ای دستگاه‌ها دانست و اظهار داشت: هرچند شاید برخی از نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد به دلیل اینکه پلتفرم جدیدی برای نظارت است، استقبال نمی‌کنند اما این سبک از بودجه‌ریزی، برای دستگاه اجرایی کارساز است و برای دستگاه‌های نظارتی نیز امکان نظارت دقیق و درستی بر عملکرد صحیح بودجه را فراهم می‌کند.

پیش‌بینی بانک امریکا  از نفت ۱۲۰ دلاری

بانک امریکا در این هفته اعلام کرد قیمت نفت خام برنت تا پایان بهار 2022 به 120 دلار در هر بشکه خواهد رسید. پیش‌بینی این بانک براساس بحران جهانی انرژی انجام ‌شده که قیمت نفت خام، زغال‌سنگ، گاز طبیعی و ال‌ان‌جی را به بالاترین رقم رسانده است. بانک امریکا درست یک ماه پیش پیش‌بینی کرد قیمت نفت طی 6 ماه آینده در صورت سردتر از حد انتظار بودن سرمای هوا در زمستان، به 100 دلار در هر بشکه می‌رسد. این بانک عقیده دارد بهبود تقاضای جهانی برای نفت طی یک‌سال و نیم آینده فراتر از عرضه آن خواهد بود که باعث کاهش ذخایر و افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود. حالا بانک امریکا پیش‌بینی می‌کند افزایش تقاضا برای دیزل، سوخت هواپیما و بنزین به ‌همراه محدودیت‌ ظرفیت پالایشگاهی، قیمت‌ها را در سال آینده میلادی بالاتر خواهد برد. 

 

ارسال نظر