هدف حمله به سیستم سوخت ، اختلال در زندگی مردم بود

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۲:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۸۳۳۸۴

رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری و تجهیز در مقابل حملات سایبری گفت: عده‌ای قصد دارند با ایجاد بی‌نظمی و اخلال در زندگی مردم آنان را عصبانی کنند.

ابراهیم رییسی روز گذشته در جلسه هیات دولت با اشاره به حمله سایبری به سیستم جایگاه‌های سوخت در کشور گفت: هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند.

رییس‌جمهور افزود: در این حمله سایبری نه تنها مسوولان دچار سردرگمی نشده بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در مواجهه با این مشکل نشان دادند و با هوشیاری اجازه ندادند که کسی بتواند سوءاستفاده و فرصت‌طلبی کند. رییسی با تمجید از اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی تأکید کرد: جا دارد صمیمانه از همراهی و همکاری مردم نیز قدردانی کنیم. رییس‌جمهور تأکید کرد: متقابلاً وزارت نفت باید نسبت به جبران آثار اخلال ایجاد شده، اقدام نماید که حقی از مردم ضایع نگردد. رییسی تاکید کرد: باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم کار مناسب، اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف شوم خود را پیگیری کرده و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند. رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت و اولویت خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم، گفت: مسوولان باید توجه داشته باشند که هر کسی که شهروند ایران است و در این مملکت زندگی می‌کند فارغ از دین و مذهب و قوم و نژاد بر گردن ما حق دارد و ما نیز نسبت به آنان تکلیف و وظیفه خدمت‌رسانی داریم لذا نگاه و رویکرد مسوولان باید خدمت به همه اقشار و مردم باشد.

رییسی همچنین با اشاره به گفت‌وگو با دانشجویان و ابراز نگرانی تعدادی از آنان از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی، به وزرای علوم و بهداشت و درمان دستور داد نسبت به تجهیز، ترمیم و رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویان متاهل و مجرد اقدامات لازم را به عمل آورند.

این حمله سایبری نه اولین‌بار است  نه آخرین بار

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها باید برای ایمن‌سازی سیستم‌ها و سامانه‌های خدماتی خود نهایت جدیت و دقت را اعمال کنند، گفت: باید تلاش کنیم در برابر حملات احتمالی آینده کاملا مصون باشیم تا در اثر تحرکات دشمن، کوچک‌ترین اخلال و مشکلی در زندگی مردم به وجود نیاید. سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور ظهر چهارشنبه در بازدید از وزارت نفت با تشکر از تلاش‌های مسوولان، کارشناسان و کارکنان مجموعه وزارت نفت که تلاش کردند مشکل پیش آمده در سامانه توزیع هوشمند سوخت در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود، گفت: باید از همراهی و همکاری بسیار خوب مردم نیز صمیمانه قدردانی کنیم که با اعتمادشان به خدمتگزاران خود در دولت، زمینه برطرف شدن مشکل را فراهم کردند. رییس‌جمهور اعتماد و همکاری مردم را در حل این مساله سرمایه‌ای بزرگ برای کشور توصیف کرد که همواره به آن نیازمندیم و افزود: نکته بسیار مهم این است که این نه اولین حمله سایبری به کشور است و نه آخرین حمله خواهد بود؛ وزارت نفت و همه دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر کشور باید تدابیر لازم را برای پیشگیری از حملات سایبری آینده به بهترین و دقیق‌ترین شکل انجام دهند. رییسی گفت: اخبار و گزارش‌ها حاکی از این است که دشمن به دنبال ایجاد اخلال در کشور است تا مردم را ناراضی کند، اما بصیرت و حرکت هوشمندانه مردم باعث خنثی شدن همه ترفندهای دشمن شده و می‌شود. رییسی همچنین با تشکر از همراهی و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی در جریان مشکل پیش آمده در سامانه توزیع هوشمند سوخت تاکید کرد: مهم‌ترین مساله و دغدغه همه ما این است که مردم آرامش داشته باشند و به هیچ عنوان نگران نشوند. همه خدمتگزاران و رسانه‌ها باید به شکلی عمل کنند که امید و نشاط مردم افزایش یابد و تقویت شود. مهندس جواد اوجی وزیر نفت نیز در جریان این بازدید با تشکر از اینکه رییس‌جمهور با وجود مشغله‌های فراوان شخصا برای پیگیری مشکل پیش آمده در سامانه هوشمند توزیع سوخت به وزارت نفت آمده است، در توضیح تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع کامل این مشکل گفت: با تشکیل ستاد بحران از اولین دقایق، همه ظرفیت‌های وزارتخانه برای رفع این مشکل به کار گرفته شد و در حال حاضر بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ جایگاه در کشور مشغول سوخت‌رسانی است که از این تعداد حدود ۴۰۰ جایگاه به مدار سامانه هوشمند توزیع سوخت بازگشته‌ است. وی با بیان اینکه با تلاش‌های جهادگونه کارکنان وزارت نفت مشکل پیش آمده تا یکی- دو روز آینده به‌طور کامل برطرف خواهد شد، گفت: مردم به هیچ‌وجه نگران نباشند چرا که سهمیه سوخت افراد کاملا محفوظ است. همچنین وضعیت ذخایر بنزین کشور از هر زمان دیگری بهتر و بیشتر است. همچنین پیش از این بازدید آیت‌الله رییسی در یکی از جایگاه‌های توزیع بنزین حضور یافت و با مردم و کارکنان آن جایگاه درباره وضع سوخت‌گیری گفت‌وگو کرد.

 

ارسال نظر