ارز 4200 در خط پایان

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۰:۵۶:۰۵
کد خبر: ۱۸۳۱۵۳
ارز 4200 در خط پایان

گروه بانک و بیمه |

نرخ ارز در بازار با افزایش همراه بود و هر دلار ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر یورو ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود. در ساعت صبح نیز قیمت دلار 27 هزار و435 تومان، قیمت یورو 32 هزار و12 تومان، پوند انگلیس 37هزار و 936 تومان و درهم امارات 7 هزار و472 تومان اعلام شده است. محمد کشتی‌آرای نایب‌رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز به دلیل بالا رفتن نرخ اونس جهانی و ارز، قیمت طلا و سکه با افزایش همراه است.اونس جهانی هزار و ۷۸۴ دلار قیمت‌گذاری شده است، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.هر مثقال طلا چهار میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان، فروخته می‌شود.

      رشد قیمت دلار و یورو  در صرافی‌های بانکی

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (سه شنبه، ۲۷ مهرماه) در مقایسه با روز کاری گذشته با ۲۰۰ تومان افزایش به قیمت ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان داد و ستد شد. قیمت فروش یورو نیز در مقایسه با روز گذشته با ۳۰۰ تومان افزایش برابر ۳۰ هزار و ۴۳۳ تومان بود.امروز قیمت خرید هر دلار ۲۶ هزار و ۲۰۹ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۳۰ هزار و ۱۲۸ تومان بود.علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۲۶۴ تومان و نرخ فروش آن ۲۶ هزار و ۲۷ تومان اعلام شد.نرخ خرید یورو در این بازار ۳۰ هزار و ۴۸۶ تومان و نرخ فروش آن نیز ۳۰ هزار و ۲۱۲ تومان اعلام شد.همچنین در سامانه نیما در معاملات روز سه شنبه، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۱۶۹ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۶ تومان معامله شد.  قیمت دلار در خرداد ماه به ۲۶ هزار تومان رسید و از آن پس حرکت رفت و برگشتی در این محدوده قیمتی و حرکت به سمت رقم ۲۷ هزار تومان داشت. اما از ابتدای شهریورماه قیمت‌ها در برخی مواقع نزولی بود یا برای چند روز پیاپی ثبات قیمت را داشتیم البته برای چند روزی در محدوده قیمتی ۲۸ هزار تومان نیز معامله می‌شد اما این شرایط دوامی نداشت.  براساس این گزارش، از یازدهم مهرماه بهای دلار کاهشی شد و طی هفته گذشته این روند نزولی ادامه داشت و امروز بهای دلار و یورو در صرافی‌های بانکی به ترتیب رشد جزئی ۲۰۰ و ۳۰۰ تومانی را تا لحظه مخابره خبر ثبت کرد.

     نوسان سکه  در محدوده نرخ ۱۱.۵ میلیون تومان 

سکه در بازار تهران امروز (سه شنبه، ۲۷ مهرماه) با ۸۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته به ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.همچنین دیروز نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون تومان، ربع سکه سه‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورد.نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۶ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۹۶۶ هزار تومان شد.همچنین اونس جهانی طلا با افزایش ۱۶ دلاری نسبت به روز گذشته برابر یک‌هزار و ۷۸۰ دلار و ۵۵ سنت شد. مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن نرخ دلار و اونس جهانی است. امروز نرخ انواع سکه و طلا به دلیل رشد ۱۶ دلاری اونس جهانی طلا و رشد اندک بهای دلار افزایش یافت. 

     موافقت ستاد اقتصادی دولت  با اصلاح رویه فعلی دلار ۴۲۰۰

وزیر اقتصاد گفت: ستاد اقتصادی دولت با اصلاح رویه‌های فعلی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که منافع آن به مصرف‌کنندگان نهایی و مردم نمی‌رسد، ولی برای برخی افراد رانت ایجاد می‌کند، موافق است.اولویت نخست وزارت اقتصاد تسهیل شرایط فعالیت‌های اقتصادی مولد در کشور و هموار کردن مسیر تولید‌کنندگان است. بر اساس این گزارش، سید احسان خاندوزی در اولین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، برخی مقررات سخت و بی‌ضابطه را از جمله مشکلات اصلی تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی داونست و افزود: برخی مجوزها خود منشأ ایجاد رانت و فساد و شکایت مردم از دستگاه‌های دولتی در کشور شده است. رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کاهش موانع مقرراتی، پیش بینی پذیر کردن آینده فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی، و همچنین تسهیل صدورمجوز کسب وکارهای مختلف را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت داونست و بیان کرد: در این مسیر مقاومت‌هایی از سوی دستگاهای دولتی ازجمله زیر مجموعه وزارت اقتصاد خواهد شد، اما ما باقدرت، اصلاحات لازم را در جهت تامین منافع مردم و کشور انجام می‌دهیم. خاندوزی با اشاره به اینکه قوانین غیر ضروری و زنجیر شده به اقتصاد کشور و تولید‌کنندگان با قدرت و ضمانت اجرایی بالا اصلاح می‌شود، گفت: باید بگونه‌ای اقدام کنیم که تولید‌کنندگان این تغییرات را در مسیر فعالیت خود در چند ماه و سال آینده حس کنند.وی در ادامه یکی از دستور جلسات مهم اولین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را مشکلات صادرکنندگان با اداره مالیات درخصوص محاسبه سود ناشی از تسعیر نرخ ارز در دفاتر مالیاتی داونست و گفت: مقرر شد این موضوع مجدد از مجلس استعلام و بعد تعیین تکلیف نهایی انجام شود. وی دستور کار دیگر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را ارزیابی عملکرد گذشته شورا داونست و بیان کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بعد از ۱۱ سال فعالیت، باید امروز گره‌گشای مشکلات مردم و بخش خصوصی باشد. وزیراقتصاد درخصوص پیشنهاد جایگزینی کارت اعتباری مصرف با ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی هم گفت: ستاد اقتصادی دولت با اصلاح رویه‌های فعلی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که منافع ان به مصرف‌کنندگان نهایی و مردم نمی‌رسد، ولی برای برخی افراد رانت ایجاد می‌کند، موافق است.این موضوع اکنون در حال بررسی است و امیدواریم بتوانیم بعد از تصمیم‌گیری قطعی، با کارآمدترین روش از مردم و مصرف‌کنندگان حمایت کنیم.

      خاندوزی: ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه زیادی را  بر فعالان اقتصاد تحمیل می‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به هزینه‌هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی بر فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند، گفت: مدت‌هاست موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است اما اجرایی نمی‌شود و این روند باید تغییر کند.تصمیم‌گیری در برخی نهادها بر جیب فعالان اقتصادی هزینه بسیاری را تحمیل می‌کند و قدرت رقابت را کاهش می‌دهد. به عنوان مثال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلی را برای مدیران ایجاد نمی‌کند اما ادامه این مسیر و تاخیر در اجرای برنامه‌ها، فعالان اقتصادی را با چالش رو به‌رو می‌کند.

 

ارسال نظر