اخبار

۱۴۰۰/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۹۲۸

رییس‌جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی: 

تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است

رییس‌جمهور بر تلاش و همت مضاعف همه دستگاه‌ها در ساماندهی فضای مجازی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه و دستیابی به اهداف اصلی تشکیل شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی عصر  دیروزسه‌شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در ماموریت‌های این شورا، گفت: با استفاده از دیدگاه‌های اعضای حقیقی و عقبه کارشناسی اعضای حقوقی شورا، می‌توان گام‌های موثری در جبران عقب‌ماندگی‌ها در خود شورا و مدیریت فضای مجازی برداشت. رییس‌جمهور تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت دانست و به مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند. رییسی با اشاره به مزایای دولت الکترونیک و هوشمند، گفت: تشکیل دولت هوشمند برای رفاه مردم و تسهیل انجام امور مردم آنان ضروری است، لذا همه دستگاه‌ها بدون بخشی‌نگری باید با یکدیگر همکاری کنند تا کارها و امور مردم با آسودگی انجام شود. رییسی با تاکید بر توجه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به اقتصاد دیجیتال، گفت: فعال شدن اقتصاد دیجیتال در افزایش اشتغال، تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده موثراست و در این زمینه اگرچه وزارت ارتباطات محور است اما همه دستگاه‌ها باید برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند. رییس‌جمهور همچنین ایجاد سکوهای راهبردی برای ارایه خدمات در حوزه‌های آموزش، ‌بهداشت، کشاورزی، مالی و تجاری را ضروری دانست. رییسی درادامه با تاکید بر اهمیت توجه به مدیریت هوشمند و هدفمند حوزه سرگرمی و اوقات فراغت در فضای دیجیتال گفت: ‌فعال شدن این حوزه با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن اجباری بخشی از مردم اهمیت زیادی دارد. رییس‌جمهور همچنین به لزوم سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان به فضای شخصی و اطلاعاتی مردم و کشور هجمه می‌آورند، غفلت در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست. در جلسه دیروز شورای عالی فضای مجازی، درباره الحاقیه سند ستاد رسانه، مصوب سال ۱۳۹۷ شورا برای افزایش تعامل برخط رسانه و تقویت تعاملات دستگاه‌ها و رسانه‌ها بحث و تصیم‌گیری شد. در این جلسه همچنین پس از تبادل نظر اعضای شورا، بخش سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن منظومه ماهواره‌ای درکشور به تایید رسید که از جمله این موارد استفاده مجاز اینگونه منظومه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور بود و مقرر گردید وزارت ارتباطات درباره نحوه فعالیت و ارایه مجوز به آن تصمیم‌گیری کند.

قالیباف:

باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. مشکل پول و نبود امکانات نیست.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر حاج حسین همدانی بیان کرد: جا دارد از کسانی که با قلم و فعالیت‌هایشان یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند تشکر کنم. آنها میراث‌داران شهدا هستند. بی‌شک این هم ادامه راه شهدا است. اهل قلم و اهل هنر مجاهدینی هستند که در این عرصه مجاهدت می‌کنند.

وی ادامه داد: در طول این ۴۰ سال فشارها و تهدیدهای متعدد را شاهد بودیم و دشمنی دشمنان را در زمینه‌های مختلف در اوج خودش دیدیم. همه به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند. با فرهنگ خداباوری، فرهنگ خودباوری و فرهنگ مردم‌باوری که در بین مردم ما و نظام وجود دارد، دشمنان به طرق مختلف شکست خورده است. حزب‌الله و حزب شیطان هیچ‌وقت با یکدیگر کنار نمی‌آیند.

قالیباف ادامه داد: امروز درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم که خط مقدم ما را تشکیل داده‌اند. جنگ رسانه‌ای اثر گذارتر از جنگ اقتصادی است. در پیروزی در جنگ اقتصادی باید ابتدا پیروز جنگ رسانه‌ای باشیم. جنگ نابرابر و سختی وجود دارد. تحریف، دروغ، به ظاهر حرف درست زدن و در باطن ظلم در آن وجود دارد. به تعبیر دیگر ما در دو جنگ تحریف و تحریم میان حزب‌الله و حزب شیطان قرار داریم.

رییس مجلس با بیان اینکه بقای انقلاب و نظام را از ۱۵ خرداد سال ۴۲ تاکنون مشاهده می‌کنیم، گفت: جهاد تبیین یک اصل مهم است. از موضوعات با رابطه علت و معلولی دفاع کنیم. نویسندگان و هنرمندان ما در این طریق مجاهدت می‌کنند ما باید این روش را زنده نگه داریم. شاهدیم که مدافعان حرم چه کارهایی کرده‌اند؛ جوان‌ها آمدند. یک زمان در بین خودمان که از بچه‌های جنگ بودیم می‌گفتیم اگر جنگ شود آیا باز هم جوانان می‌آیند؟ عده‌ای می‌گفتند خیر، اما دومرتبه شاهد بودیم جوانان از شهر و روستا آمدند. انسجامی که در جهان اسلام دیدیم و همدلی بین تشیع و اهل سنت را هم در این بین مشاهده کردیم. هر دوره‌ای که باشد سنت‌های الهی پابرجاست. این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: هژمونی امریکا در منطقه به هم ریخته است و اکنون در پی بازتعریف هژمونی خود در منطقه است. این به برکت خون شهدا است. اهل قلم، اهل منطق و اهل سخن باید به تبیین این موارد بپردازند.

قالیباف با بیان اینکه چرا عمق استراتژیک در کابل و پنجشیر نیست؟ توضیح داد: تبیین این موضوع برای جوانان بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران با چه منطقی و تحلیلی پیش می‌رود. اگر باورها تغییر پیدا کرد باید در برابرش ایستاد. باید در برابر تحریف انقلاب ایستاد.

وی یادآور شد: حفظ این انقلاب را هم‌اکنون مقام معظم رهبری ادامه داده است. 

 

ارسال نظر