رویداد

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۷۲۲

تاکید رییسی بر  محدودیت‌های هوشمند به‌ جای تعطیلی

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه تمهیدات آغاز آموزش حضوری در مدارس صورت گرفته، گفت: «کنار اقدامات انجام ‌شده برای واکسیناسیون معلمان، کادر مدارس، والدین و رانندگان سرویس مدارس، لازم است واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای دوازده سال نیز با سرعت انجام شود.» به گزارش ایرنا، ابراهیم رییسی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش را در واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای 12 سال ضروری دانست و گفت: «برای سرعت ‌گرفتن این کار، وزارت آموزش و پرورش مساعدت کند، مدارسی که شرایط مناسبی برای واکسینه کردن دانش‌آموزان دارند، در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.» او گفت: «باتوجه به اینکه برای واکسیناسیون 12 سال به پایین، نظرات علمی مختلفی وجود دارد؛ لذا تا زمانی که به قطعیت علمی نرسیم، نباید اقدامی در این زمینه انجام شود.» رییسی در ادامه، عادی‌انگاری و کم‌توجهی به رعایت اصول بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا را بسیار خطرناک دانست و با بیان اینکه محدودیت‌های هوشمند به ‌مرور جای تعطیلی مراکز را می‌گیرد، گفت: «در شرایط کنونی مراکز علمی و پژوهشی باید برای جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از شیوع کرونا، در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، نسخه‌ها و راهکارهای مناسب تدوین و ارایه کنند.»

حکم خرازی برای عراقچی جایگزینی سجادپور با شیخ‌الاسلام

کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی در حکمی عباس عراقچی را به سمت دبیری شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کرد. خرازی در این حکم از عراقچی خواسته «تا نسبت به بازسازی دبیرخانه و توسعه نقش آن در تبیین سیاست‌های نظام و تنویر افکار عمومی جهانیان و تحقق منافع کشورمان» اقدام کند. عراقچی معاون سابق سیاسی وزیر امور خارجه در حال حاضر مشاور وزیر امور خارجه است. وی پیش از این مسوولیت‌هایی از جمله سفارت در فنلاند و ژاپن، معاونت امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، معاونت آسیا، سخنگوی وزارت امور خارجه و ... را بر عهده داشته است. خرازی همچنین از محمدباقر خرمشاد، دبیر سابق شورای راهبردی روابط خارجی در زمان تصدی این مسوولیت قدردانی کرد. همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه «محمدحسن شیخ الاسلامی» رییس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه را به عنوان رییس جدید مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه منصوب کرد. امیرعبداللهیان در حکم جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سید محمدکاظم سجادپور رییس سابق مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی، وی را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد.

مهلت دوهفته‌ای اژه‌ای به کمیته  رسیدگی به مطالبات بانک‌ها

رییس دستگاه قضا مهلت دوهفته‌ای به کمیته فرادستگاهی‌ رسیدگی به مطالبات بانک‌ها برای ارایه راهکارهای تقویت و افزایش اختیارات و کارآمدی این کمیته تعیین کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست با کمیته فرادستگاهی‌ رسیدگی به مطالبات غیر‌جاری بانک‌ها گفت: این کمیته از سال ۹۳ تاکنون تشکیل و عنوان شده که ۱۶۳ جلسه هم برگزار کرده که طی این جلسات به ۱۲ پرونده رسیدگی کرده است. رسیدگی به این تعداد پرونده نشان می‌دهد که این کمیته در اهداف خیلی موفق نبوده است و تعداد بالایی از موضوعات که در کشور مساله ایجاد کرده مورد بررسی قرار نگرفته است. او در ادامه با اشاره به اینکه فساد سرایت می‌کند، اضافه کرد: «مبارزه همه‌جانبه‌نگر با فساد جزو دستورکارهای اصلی قوه قضاییه است که بانک‌ها هم باید در این زمینه ایفای نقش مهمی داشته باشند. فساد چه در بانک چه در قوه قضاییه چه در دستگاه نظارتی و نهاد ضابطین باشد باید مبارزه جدی شود تا سرایت نکند.» اژه‌ای ضمن تعیین مهلت دوهفته‌ای برای ارایه راهکارهای تقویت و افزایش اختیارات و کارآمدی کمیته فرادستگاهی‌ رسیدگی به مطالبات بانک‌ها اعلام کرد: «همه‌ موظف به مبارزه با فساد‌ بانکی هستیم‌ اما مدیران بانک‌ها باید پیشگام مبارزه باشند، فرقی نمی‌کند مدیر‌ و کارمند بانک‌ یا مشتری یا ضابط و قاضی مرتکب فساد، تخلف و سوءاستفاده شود، اگر با فاسد، متخلف و سوء‌استفاده‌گر برخورد نکنیم فساد به دیگر بخش‌ها‌ هم سرایت می‌کند. اگر مدیران عامل یا مدیران شعب بانکی از سوی برخی افراد متنفذ برای پرداخت‌ تسهیلات‌ به افراد سفارش‌ شده‌ تحت فشار هستند، باید از آنها در برابر این اِعمال نفوذ‌ها حمایت شود‌ تا مجبور به انجام اقدام خلاف قانون نشوند‌.»

برگزاری نشست سران قوا  به میزبانی قوه قضاییه

نشست سران قوا عصر دیروز به میزبانی رییس قوه ‌قضاییه برگزار شد. به گزارش خبرگزاری میزان، نشست سران سه قوه بعدازظهر دیروز به میزبانی غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه ‌قضاییه و با حضور ابراهیم رییسی رییس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این جلسه و در ادامه دیدارهای قبلی سران قوا، روسای قوای قضاییه، مجریه و مقننه درباره مهم‌ترین موضوعات کشور از جمله مسائل اقتصادی گفت‌وگو و مشورت کردند تا روند رسیدگی به مسائل و مشکلات کشور سریع‌تر و جدی‌تر دنبال شود.

 

ارسال نظر