رویداد

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۳۳۲

قربان‌زاده رییس کل سازمان خصوصی‌سازی می‌شود

حسین قربان‌زاده با حکم وزیر اقتصاد، به سمت معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور منصوب می‌شود. احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم، به زودی و پس از تصویب مجمع عمومی سازمان خصوصی‌سازی، طی حکمی حسین قربان‌زاده، مشاور رییس مجلس را به سمت معاون وزیر و رییس کل سازمان خصوصی‌سازی منصوب می‌کند. مطابق ماده 11 اساسنامه سازمان خصوصی‌سازی، پیشنهاد وزیر اقتصاد برای انتصاب رییس کل سازمان خصوصی‌سازی باید به تصویب مجمع عمومی (8 وزیر، رییس سازمان برنامه و رییس‌کل بانک مرکزی) برسد. 

حسین قربان‌زاده پیش از این سمت‌هایی چون مشاور اقتصادی رییس مجلس، نماینده رییس مجلس در کمیسیون مقدماتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، مدیر پروژه تنقیح قوانین و مقررات کشور، مشاور معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، مدیرمسوولی و سردبیری روزنامه همشهری و عضویت هیات‌مدیره در این شرکت را در کارنامه خود دارد.

اسلامی: از آژانس خواستیم  به قانون پایبند باشد

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سخنرانی دیروزش در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه از آژانس خواستیم به قانون پایبند باشد، تصریح کرد: تبعیض و برخوردهای سیاسی را برنمی‌تابیم. به گزارش فارس، «محمد اسلامی» معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی که به منظور شرکت در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین به سر می‌برد، دیروز دوشنبه در گفت‌وگویی با خبرنگاران درباره حضورش در این نشست و ایراد سخنرانی در نشست مذکور عنوان کرد: همانطور که در بیانیه اعلام کردیم از آژانس خواستیم به قانون پایبند باشد. وی افزود: تبعیض و برخوردهای سیاسی را برنمی‌تابیم و به لحاظ فنی و حرفه‌ای با صدای بلند همه جا این را بیان می‌کنند.  اسلامی با اشاره به آرم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: واژه‌ای که در این آرم به کار رفته اتم برای پیشرفت است و اینگونه نیست که بتوانند با رفتار دوگانه و سیاسی کشورها را از دستیابی به فناوری پیشرفته محروم کنند. رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: ایران کشوری با تمدن است و علم و فناوری همیشه از ایران به سایر جهان سرایت کرده و حق مسلم ایران و ایرانیان است که از فناوری‌های پیشرفته به ویژه فناوری‌های هسته‌ای بهره‌مند باشند. به گزارش فارس، رییس سازمان انرژی اتمی در شصت‌وپنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آژانس خواست از سیاسی‌کاری بپرهیزد و تصریح کرد: زمان آن فرارسیده که امریکا سیاست‌های غلط خود را اصلاح کرده و در ابتدا همه تحریم‌ها را به شیوه‌ای عملی، موثر و قابل راستی‌آزمایی لغو کند.

اتحادیه اروپا: لغو تحریم‌ها علیه ایران بخش حیاتی برجام است

نماینده اتحادیه اروپا با اعتراف به عواقب خروج یکجانبه امریکا از برجام تصریح کرد: برطرف شدن تحریم‌ها، بخش حیاتی این توافق به شمار می‌رود. به گزارش ایرنا، «آنزه لوگار» وزیر امور خارجه اسلوونی روز دوشنبه بیانیه مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در شصت‌وپنجمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در وین جریان دارد، قرائت کرد. وی بیان داشت: اتحادیه اروپا در این مقطع حساس پایبندی خود را به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و حمایت از اجرای کامل و موثر آن اعلام می‌کند. اتحادیه اروپا همچنین به مسائل مرتبط با خروج یکجانبه امریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها اعتراف می‌کند. وزیر خارجه اسلوونی خاطرنشان کرد که رفع تحریم‌های برجامی، در کنار اجرای کامل و قابل راستی‌آزمایی تعهدات ایران، بخش مهمی از این توافق به‌شمار می‌رود. وی بدون اشاره به بدعهدی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی این ادعای تکراری را مطرح کرد که اتحادیه اروپا به تعهدات خود در برجام از جمله رفع تحریم‌ها عمل کرده است. این سیاستمدار اسلوونی در بخش دیگری از اظهاراتش نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران و درخواست برای اجرای کامل این توافق از سوی تهران را تکرار کرد. وی از ایران خواست تا برای حل مسائل باقی‌مانده در زمینه توافقات پادمانی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور کامل همکاری کند. ایران تا یک سال پس از خروج امریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشورهای اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند. اما پس از گذشت یک سال از خروج امریکا از برجام، تهران اعلام کرد با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش خواهد داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت می‌گرفت. « لوگار» عنوان کرد که اتحادیه اروپا از تلاش‌های فشرده دیپلماتیک در چارچوب کمیسیون مشترک برجام و تماس‌های صورت گرفته از سوی نماینده عالی اتحادیه به عنوان هماهنگ‌کننده برجام با سایر طرف‌های مرتبط حمایت می‌کند. وی بر همین اساس گفت: از سرگیری مذاکرات (وین) با نگاه بازگشت احتمالی امریکا به برجام و دورنمای اجرای کامل این توافق از سوی ایران بیش از هر زمان دیگری حایز اهمیت است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسوولیت‌پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های امریکا به نحوی که قابل راستی‌آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام بازمی‌گردد.

 

ارسال نظر