اخبار

۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۸۲

رییسی از مجلس به خاطر رای اعتماد به کابینه تشکر کرد

در این پیام تشکر از رییس و نمایندگان مجلس آمده است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم، اعضای محترم هیات‌رییسه و نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی از حسن اعتماد شما به وزرای پیشنهادی اینجانب، صمیمانه سپاسگزارم. تلاش‌های مجدانه شما برای بررسی دقیق صلاحیت اعضای دولت، تحسین برانگیز است و «رای قوی» مجلس شورای اسلامی به «دولت مردمی»، ان‌شاءالله سرآغاز همکاری‌های همدلانه دو قوه برای ساختن «ایران قوی» خواهد بود. سربلندی ایران عزیز و توفیق همه خدمتگزاران این مرز و بوم را از پیشگاه خداوند متعال خواستارم.

مخبر:  استقرار دولت اثر مثبتی بر بازار ارز دارد

معاون اول رییس‌جمهور گفت: با کابینه‌ای که امروز از مجلس شورای اسلامی رأی خواهد گرفت و دولت استقرار می‌یابد، اثرات مثبتی را در بازار ارز شاهد خواهیم بود.

محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز در کشور گفت: با توجه به مذاکرات رییس‌جمهور با برخی از سران کشورها، گشایش‌هایی که در برخی از ارزهای بلوکه شده در خارج از کشور صورت می‌گیرد و همچنین با کابینه‌ای که امروز از مجلس شورای اسلامی رأی خواهد گرفت و دولت استقرار می‌یابد، اثرات مثبتی را در بازار ارز شاهد خواهیم بود.

مخبر در خصوص رفع آشفتگی بازار ارز افزود: بخشی از این مشکلات مربوط به کارهای درازمدت است که باید برای رفع مشکل صورت گیرد و بخشی دیگر نیز به برنامه‌های کوتاه‌مدت نیاز دارد.

وی گفت: دولت برای رفع مشکلات ناشی از نوسانات ارز و اثرگذاری کامل و جامع در بازار حتماً به زمان نیاز دارد، ولی حتماً این اتفاق خواهد افتاد.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین با اعلام اینکه در زمینه واردات و ذخیره کالاهای اساسی هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه وضعیت بدی از نظر ذخیره کالاهای اساسی شکل گرفت، ولی در این مدت واردات خوبی انجام شده و ذخیره کالاها هم به خوبی انجام شده است.

مخبر اعلام کرد: ذخیره کالاهای اساسی در کشور هم‌اکنون به نقطه مطمئن و خوبی رسیده است.

روسیه خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات برجام شد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی برجام را از سرگیری فوری مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای دانست. 

زاخارووا شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای در سایت وزارت امور خارجه روسیه، با اشاره به وضعیت دشوار پیش آمده در مورد احیای برجام و تلاش‌های ایران در پاسخ به زیاده‌خواهی طرف‌های اروپایی و تحریم‌های امریکا گفت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی، ازسرگیری فوری روند مذاکرات برای احیای برجام است.

مذاکرات برای احیای برجام پس از چند دور برگزاری در وین از ۲۰ ژوئن متوقف شده است. وی افزود: از همه شرکا در توافق هسته‌ای و نیز امریکا دعوت به خودداری از گام‌های ناسنجیده می‌کنیم که ممکن است موانع بیشتر در مسیر عادی‌سازی وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کند.

فضائلی: رهبر انقلاب تاکنون واکسن خاصی را ممنوع نکرده‌اند

عضو دفتر حفظ‎ونشر آثار رهبری نوشت که رهبرانقلاب تاکنون واکسن خاصی را ممنوع نکرده‌اند. مهدی فضائلی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: از ابتدا تأکید رهبر انقلاب خرید واکسن مطمئن بود و خرید از مبدأ امریکا، انگلیس و فرانسه را به‎ دلایلی مطمئن نمی‎دانستند و نمی‎دانند درعین حال همان واکسن‎‌ها اگر در کشورهای دیگر تولید شود منعی نداشته و ندارد.

صدور مجوز  برخورداری از ویزای امریکا از خدمات آموزشی برای دانشجویان ایرانی

وزارت خزانه‌داری امریکا در یک مجوز مشروط، صادرات خدمات آموزشی و نرم‌افزار برای دانشجویان ایرانی بهره‌مند از ویزای امریکایی را مجاز اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اردو پوینت، وزارت خزانه‌داری امریکا روز سه‌شنبه یک مجوز کلی به‌روزرسانی شده را صادر کرد که از اول سپتامبر صادرات خدمات آموزشی در سطوح بالاتر از مقطع کارشناسی و نرم‌افزار را برای دانشجویان ایرانی مجاز می‌سازد.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا، این مجوز شامل حال آن دسته از دانشجویان ایرانی می‌شود که در حال حاضر در امریکا نیستند اما ویزای امریکایی به آنها داده شده است و احتیاج به دسترسی به خدمات آموزش آنلاین دارند. 

وزارت خزانه‌داری افزود: این مجوز اجازه صادرات یا صادرات مجدد هیچ‌یک از این خدمات یا نرم‌افزارها را به دولت ایران یا هرگونه نهاد وابسته به آن که تحت تحریم هستند، نمی‌دهد.


 

ارسال نظر