خبر

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۱۴۴۵

جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رییس‌جمهوری شد

با حکمی ازسوی رییس دفتر رییس‌جمهور «معاون امور سیاسی دفتر رییس‌جمهور» منصوب شد. غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر رییس‌جمهور با صدور حکمی، محمد جمشیدی را به سمت «معاون امور سیاسی دفتر رییس‌جمهوری» منصوب کرد. به گزارش ایلنا، در متن حکم رییس دفتر رییس‌جمهوری آمده است: «نظر به مراتب تعهد، تجارب ارزنده و توانایی جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت «معاون امور سیاسی دفتر رییس‌جمهور» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با هم‌افزایی و بهره‌گیری از مجموعه نیرو و امکانات دفتر رییس‌جمهور و همکاری نزدیک با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات و کشور نسبت به بررسی موضوعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی، تنظیم برنامه‌های مربوط، ارایه گزارش، پیشنهادات و راهکارهای مناسب و پیگیری آنها و اجرای امور محوله اقدام نمایید. امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به «عدالت‌محوری»، «انقلابی‌گری»، «مردم‌داری»، «پاکدستی و فسادستیزی»، «قانون‌مداری» و مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی در انجام وظایف موفق باشید.» 

اولین واکنش دولت رییسی  به افزایش قیمت کالاها 

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: در مدت کوتاه آغاز به کار دولت شاهد اقدامات جدی در برخی زمینه‌ها ازجمله واکسیناسیون بوده‌ایم. غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهوری در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها در روزهای اخیر با بیان اینکه عموم کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت‌ها صرفا ناشی از عوامل روانی است، گفت: مدیران بخش‌های مختلف ازجمله در بخش اطلاع‌رسانی باید نسبت به صیانت از حقوق مردم احساس تکلیف کرده و اجازه ندهند انتشار اخبار منفی و تبلیغات روانی دشمنان باعث افزایش قیمت کالاها و خدمات و متضرر شدن مردم شود. رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه در مدت کمتر از یک ماهی که از تنفیذ و تحلیف رییس‌جمهور می‌گذرد، دربرخی حوزه‌ها ازجمله واکسیناسیون شاهد اقدامات جدی و موثرتری حتی نسبت به قبل بوده‌ایم، افزود: حجم واردات واکسن به‌شدت افزایش یافته و تعداد روزانه تزریق واکسن درحال نزدیک شدن به مرز یک میلیون نفر است، اما نتوانستیم به شکل مناسبی نسبت به این اقدامات اطلاع‌رسانی کرده و از آن بازخورد مثبت بگیریم. اسماعیلی اظهار داشت: در همین مدت کوتاه اقدامات مهمی در تسهیل و تسریع ترخیص کالاهای اساسی از جمله گندم و نهاده‌های دامی از گمرک انجام شده و امروز برخی از این کالاها بدون هیچ توقفی در گمرک مستقیم از کشتی توسط کامیون‌ها بارگیری شده و به انبارها یا شبکه توزیع منتقل می‌شود، اما در این زمینه نیز هنوز شاهد تاثیرگذاری عوامل روانی منفی روی بازار هستیم. رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده کمبود برخی کالاهای اساسی جبران شده و روند تسریع در تامین واکسن و انجام واکسیناسیون گویای آینده‌ای بهتر است، تصریح کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که آثار مثبت این تلاش‌ها در افکار عمومی آشکار شده و آثار تبلیغات مسموم و انعکاس نادرست مطالب نیز خنثی شود.

حمایت IMF از اقتصاد دنیا با توزیع ذخایر ۶۵۰ میلیارد دلاری

کریستالینا جورجیوا، رییس صندوق بین‌المللی پول گفت: این صندوق حدود 650 میلیارد دلار از ذخایر پولی ‌این نهاد را به اعضایش اختصاص داده است که حمایتی خواهد بود برای تلاش‌های جهانی در مبارزه با همه‌گیری کرونا. این بزرگ‌ترین توزیع ذخایر پولی صندوق بین‌المللی پول است که نقدینگی اضافی برای اقتصاد جهان فراهم و ذخایر ارز خارجی کشورهای عضو را تکمیل می‌کند تا وابستگی آنها به وام‌گیری‌های داخلی و خارجی کاهش یابد.جورجیوا گفت: «اختصاص این کمک مالی حمایتی خواهد بود از اقتصاد جهان و اگر عاقلانه به کار گرفته شود، فرصت فوق‌العاده‌ای برای مبارزه با این بحران بی‌سابقه است».صندوق بین‌المللی پول با ابراز نگرانی در مورد اقتصاد دنیا گفت: این کمک مالی به کشورهای ثروتمند اجازه می‌دهد به کسانی که از همه‌گیری کرونا آسیب دیده‌اند، کمک کنند و در عین حال دورنمای اقتصاد جهان را بهبود بخشند. جورجیوا اعلام کرد: 275 میلیارد دلار از این پول به اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه می‌رسد و 21 میلیارد دلار به کشورهای کم درآمد راه می‌یابد.

اروپا تا ۲۵ سال دیگر از واردات گاز روسیه بی‌نیاز می‌شود

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار با رییس‌جمهور اوکراین گفت: اروپا تا 25 سال دیگر نیازی به گاز روسیه نخواهد داشت. وی گفت: «اروپا باید تا 2050 به تدریج به تولید صفر کربن برسد. این بدان معناست که 25 سال دیگر هیچ گازی از روسیه وارد اروپا نخواهد شد».صدراعظم آلمان در این دیدار اطمینان داد که کشورش حتی پس از عملیاتی شدن خط لوله نورد استریم 2 هم گاز طبیعی روسیه را از طریق اوکراین وارد می‌کند و اگر روسیه تلاش کند از این خط لوله به عنوان سلاحی علیه سایر کشورها استفاده کند، آلمان پیشنهاد تحریم مسکو را به اتحادیه اروپا خواهد داد. خط لوله نورد استریم 2 که ظرفیت خط لوله فعلی در دریای بالتیک به آلمان را دو برابر خواهد کرد، باعث به وجود آمدن چالش‌ها و منازعات بسیاری در اروپا شده و امریکا هم به این جمع پیوسته‌ است.

 

ارسال نظر