اخبار

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۳۱۲

 قدردانی رهبر انقلاب از پیام جمعی از فلسطینیان اردوگاه‌های سوریه

رهبر انقلاب اسلامی در پی پیام جمع زیادی از فلسطینیان ساکن در اردوگاه‌های سوریه به مناسبت پیروزی ملت و مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه علیه رژیم اشغالگر قدس و قدردانی آنان از رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران برای حمایت از جهاد ملت فلسطین، از این پیام قدردانی کردند. به گزارش ایرنا، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در نامه‌ای به محمد البحیصی رییس جمعیت دوستی فلسطین و ایران، با ابلاغ تشکر رهبر انقلاب اسلامی، نوشت: «عملیات سیف‌القدس تجلی‌بخش کوچکی از قدرت و اقتدار انباشته جبهه مقاومت بود.» حجت‌الاسلام محسن قمی در این نامه افزوده است: «دفاع قهرمانانه مردم غیور فلسطین از مسجدالاقصی و سرزمین قدس، این‌بار با یکپارچگی و هم‌افزایی مردم همه مناطق فلسطین و هماهنگی تحسین‌برانگیز همه گروه‌های مقاومت به خوبی نشان داد روزگار تحکم و قدرت‌نمایی صهیونیست‌های غاصب و نژادپرست پایان یافته و دوره شکست غاصبان سرزمین مقدس، عهد آزادی فلسطین و نوبت رهایی قدس شریف فرارسیده است.»

تامین ارز کالاهای اساسی اولویت بانک مرکزی است 

رییس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر صمت با اشاره به اینکه تامین ارز کالاهای اساسی اولویت بانک مرکزی است، گفت: از ابتدای سال تاکنون 5.5 میلیارد دلار از ۸ میلیارد دلار مرحله اول، تامین ارز کالاهای اساسی و دارو با نرخ ترجیحی صورت گرفته است.

دکتر کمیجانی با تاکید بر اهمیت تامین ارز برای کالاهای اساسی و دارو گفت: از ابتدای قبول مسوولیت به عنوان قائم‌مقام و نیز رییس کل بانک مرکزی همواره نسبت به تامین کالاهای اساسی و لزوم ایجاد آرامش در جامعه توجه ویژه داشته‌‌ام و بخش ارزی بانک مرکزی نیز تمام تلاش خود را در این خصوص انجام داده‌ است.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: بانک مرکزی از ابتدای سال تاکنون نسبت به تامین ارز 5.5 میلیارد دلار از 8 میلیارد دلار مرحله اول اقدام کرده است که خوشبختانه بخشی از کالاها وارد کشور شده و بقیه نیز در گمرکات است. رییس شورای پول و اعتبار عنوان کرد: طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی اختصاص ۲ میلیارد دلار باقیمانده از بودجه برای واردات کالاهای اساسی در نیمه اول سال جاری در دستور کار قرار گرفته است. دکتر کمیجانی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی همانند تلاش برای تامین ارز 6 میلیارد دلار تکلیف شده، اقدامات لازم در خصوص تامین ارز این 2 میلیارد دلار اضافه شده را نیز در اسرع وقت انجام خواهد داد، ابراز امیدواری کرد: با تحقق این امر وضعیت بهتری را در موجودی کالاهای اساسی در کشور شاهد باشیم. رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی با وجود همه محدودیت‌ها از حیث میزان و دسترسی به منابع در تلاش است ثبت سفارش‌های انجام شده را از طریق منابع نفتی تامین کند و فرآیندهای تخصیص ارز نیز تسریع شود. در جریان این دیدار معاونان وزارت صمت و مسوولان بخش ارزی بانک مرکزی نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل ارزی پرداختند و درباره چگونگی تسریع فرآیند تخصیص ارز به گفت‌وگو نشستند.

موافقت رهبران مالی گروه ۲۰ با کاهش مالیات بین‌المللی

 رهبران مالی گروه ۲۰ شامل بیست کشور اقتصادی بزرگ جهان در بیانیه‌ای در پایان جلسه روز شنبه اعلام کردند که در مورد چگونگی پیشبرد «ساختار باثبات‌تر و عادلانه‌تر مالیات بین‌المللی» به توافق دست یافته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، گروه ۲۰ که مجمعی برای دولت‌ها و روسای بانک‌های مرکزی است، از ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا تشکیل شده است. در جلسه وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی این گروه، رهبران مولفه‌های یک طرح مالیاتی را طراحی کردند که از جمله موارد مطرح شده در آن تخصیص مجدد سود شرکت‌های چند ملیتی و نیز کاهش مالیات جهانی-پس از بحث‌های طولانی‌مدت و شکل‌گیری روند پیشرفت در سال گذشته- بوده است.

هدف گروه این است که رهبران ملی این طرح را در اجلاس گروه ۲۰ در ماه اکتبر به تصویب برسانند.

به گفته رویترز، این پیمان حداقل مالیات شرکت‌های جهانی را ۱۵ درصد تعیین می‌کند تا از تلاش شرکت‌های چند ملیتی برای یافتن راهی در پرداخت پایین‌ترین میزان مالیات جلوگیری کند. این توافق‌نامه همچنین نحوه پرداخت مالیات شرکت‌هایی چون آمازون و گوگل آلفابت را هم تغییراتی داده است. بر این اساس این شرکت‌ها تا حدودی بر مبنای محل فروش محصولات و خدمات و نه محل دفتر مرکزی مالیات خواهند پرداخت.

رویترز همچنین گزارش داد که اولاف شولز وزیر دارایی آلمان در این نشست تاکید کرد که در این موضوع همه اقتصادهای گروه ۲۰ در نظر گرفته شده‌اند. همزمان جنت یلن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده عنوان کرد که هنوز هم تعداد معدودی از کشورهای کوچک‌تر با این پیمان مخالف هستند و از ایرلند و مجارستان به عنوان کشورهای مخالف این پیمان نام برد اما همزمان تاکید کرد که تمام تلاش‌ها برای جلب موافقت این کشورها تا ماه اکتبر به کار گرفته می‌شود.

 

ارسال نظر