اخبار

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲۱۲

جزییات وصول مالیات از خودروهای لوکس

اطلاعات کامل خودروهای تجملی (لوکس) موجود در کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و به محض تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی اخذمالیات از این خودروها، این قانون اجرایی خواهد شد. اخیرا معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است: اطلاعات کامل خودروهای لوکس یعنی خودروهایی که ارزش روز آنها بیش از یک میلیارد تومان باشد یا به صورت تجمیعی خودروهای یک فرد یا افراد تحت تکفلش بیش از یک میلیارد تومان باشد را نیروی انتظامی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده است و این سازمان به راحتی با علم و اطلاع، می‌تواند درباره مالیات آنها تصمیم‌گیری کند.  اطلاعات کامل خودروهای تجملی (لوکس) موجود در کشور در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و به محض تصویب و ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی اخذمالیات از این خودروها، این قانون اجرایی خواهد شد. آیین نامه‌های اجرایی اخذ این مالیات به دولت فرستاده شده و در کمیسیون اقتصادی دولت هم به تصویب رسیده است. این آیین‌نامه‌ها بعد از طرح در هیات دولت، تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود. براساس قانون، تا دی یا بهمن‌ برای وصول مالیات از خودروهای تجملی مهلت داریم اما بعد از ابلاغ، میزان مالیات مشمول برای صاحبان این خودروها اعلام خواهد شد. سال گذشته 47 دستگاه اجرایی، در تبادل با سازمان اموذ مالیاتی کشور، اطلاعات می‌دادند و امروز بیش از 90 دستگاه به سازمان مالیاتی دیتا می‌دهند. هم اکنون دستگاهی نداریم که اطلاعات موردنیاز را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار ندهند و جریان تبادل دیتا برقرار است اگرچه از کیفیت لازم برخوردار نیست. تمام دستگاه‌های اجرایی، اطلاعات و دیتاهای مورد نیاز را بهتر از گذشته در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دادند و این کار موجب شد تا گام نهایی طرح جامع مالیاتی به اجرا در آمد.

سه چالش‌ اقتصادی دولت سیزدهم چیست؟  

ایرنا | عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، کسری بودجه، تورم، بیکاری، صندوق‌های بازنشستگی، هزینه‌های بالا و بحران آب را از چالش‌های اقتصادی دولت سیزدهم عنوان کرد. جعفر قادری در بحث اولویت‌های دولت آینده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، تحرک بخشیدن به اقتصاد را از اولویت‌های دولت بعد توصیف کرد و گفت: این کار راه‌حل‌هایی دارد. دولت سیزدهم باید واحدهای تولیدی که به دلایل مختلف غیرفعال هستند فعال کند و تقاضاها را به سمت تولیدات داخلی ببرد و بتواند شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کند که فاصله، شکاف و افتادگی فنی و تکنولوژی را کاهش دهد. نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: دولت آینده باید بخش‌های پایین‌دستی، معدن، پتروشیمی، صنعت غذایی و پوشاک و مسکن را فعال کرده، مدل‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها را طراحی کند و منابع و ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی را کنار ظرفیت‌های دولتی قرار دهد و تلاشش بر این باشد که رونق فضای کسب و کار را با جدیت دنبال کند.

قادری تصریح کرد: دولت آینده باید بتواند از ظرفیت فناوری اطلاعات به‌درستی استفاده کرده و ساخت تجهیزات پزشکی و تمرکززدایی را به جد دنبال کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ا فزایش تعامل و ارتباط با قوای دیگر را از دیگر اولویت‌های دولت دانست و گفت: دولت آینده باید از ظرفیت جلسه سران قوا و شورای عالی اقتصادی استفاده بیشتری کند و تلاشش در جهت تعامل و ارتباط خوب با کشورهای همسایه باشد و بتواند از ظرفیت‌ این کشورها استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت بتواند سند راهبردی ایران و چین را تبدیل به قرارداد کند و از ظرفیت آن استفاده کند، به‌ سرعت می‌تواند مشکلات کشور را حل کند. قادری، موضوع بیکاری، تورم، بحران آب، صندوق‌های بازنشستگی، کسری بودجه، هزینه‌های بالای دولت را از چالش‌های پیش‌روی دولت آینده عنوان کرد. وی در ارزیابی خود از سیاست خارجی دولت سیزدهم گفت: دولت بعد باید ارتباط و تعامل خوبی را با کشورهای همسایه، کشورهای بلوک شرق و امریکای لاتین داشته باشد. دولت آینده می‌تواند کارها را با اقتدار پیش ببرد بدون اینکه تنش و حساسیت ایجاد کند.

نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: به اعتقاد من این سیاست‌ها می‌تواند با یکدیگر هماهنگ شوند و این کار کاملا امکان پذیر است. اگر بتوانیم چند ظرفیت یعنی توانمندی‌های داخلی، ارتباط با شرق آسیا و امریکای لاتین و کشورهای همسایه را کنار هم داشته باشیم، غربی‌ها قطعا همراه می‌شوند و کمک می‌کنند. قادری درباره ترکیب کابینه سیزدهم گفت: به اعتقاد من همانطور که خود سید ابراهیم رییسی هم عنوان کرد کابینه باید فعال، زحمتکش، کارآمد و مردمی باشد و بحث‌های جناحی، سیاسی و خطی نباید خیلی پررنگ باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامیک ارایی، مردمی بودن، ‌ساده‌زیستی و شفافیت را مهم‌ترین معیارهای تعیین کننده کابینه سیزدهم عنوان کرد و گفت: افرادی باید در کابینه قرار گیرند که خط مشی و راه و روش دولت را قبول داشته باشند البته ممکن است دیدگاه و نگاه سیاسی‌ متفاوتی داشته باشند اما باید حاضر به کار و همراهی با دولت باشند. اگر این ملاک‌ها و معیارها مدنظر باشد به‌راحتی می‌توان اعضای کابینه را انتخاب کرد.

 

ارسال نظر