برای ما بورس قُلک نیست

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۹۹
برای ما بورس قُلک نیست

تضمین امنیت سرمایه‌گذاری   کارآفرینان و ایرانیان خارج از کشور

نخستین نشست رسانه‌ای رییس‌جمهوری منتخب دیروز در شرایطی برگزار شد که سهم بالای موضوعات اقتصادی و معیشتی در پرسش‌های مطرح شده از سوی رسانه‌های گروهی نشان از اهمیت موضوعات اقتصادی در چشم‌انداز پیش روی کشور دارد. اما به‌رغم این اهمیت ساختاری هیچکدام از رسانه‌های تخصصی فرصت طرح پرسش‌هایشان در این نشست را پیدا نکردند تا یک جای خالی جدی در نخستین نشست رسانه‌ای رییس‌جمهور منتخب وجود داشته باشد.مسائلی از جمله حل معضلات مسکن، اشتغال، بهبود فضای کسب و کار، راهکارهای دولت جدید برای جذب سرمایه‌گذاری، صیانت از دارایی‌های مردم در بورس و... در راس پرسش‌های مطرح شده از رییسی قرار داشتند. در کنار موضوعات اقتصادی، سرنوشت برجام و رویکردی که دولت جدید در خصوص این سند بین‌المللی در دستور کار قرار خواهد داد دیگر موضوع مهمی بود که در قالب پرسش مطرح شد. در این میان نحوه گزینش خبرنگاران برای حضور در نشست خبری با انتقادات بسیاری از سوی نمایندگان رسانه‌های گروهی مواجه شده بود. در شرایطی که فرصت طرح پرسش برای 16رسانه داخلی و خارجی در این نشست فراهم شده بود، جای خالی رسانه‌های تخصصی اقتصاد برای طرح پرسش و عدم دعوت از بسیاری از رسانه‌های اقتصادی در این نشست باعث بروز انتقادات دامنه‌داری از روند اجرایی این نشست شد. از رسانه‌های داخلی، خبرنگاران خبرگزاری‌های صداوسیما، مهر، فارس، ایسنا، ایلنا، روزنامه‌های جام‌جم و شرق و شبکه پرس‌‌تی‌‌وی و از رسانه‌های خارجی خبرنگاران یورونیوز (اتحادیه اروپا)، شبکه NBC (امریکا)، الجزیره انگلیسی (قطر)، خبرگزاری راپتلی (روسیه)، شبکه CNN (امریکا)، خبرگزاری AFP (فرانسه)، تلویزیون دولتی چین (CCTV) و شبکه المیادین (عراق)، فرصت پرسیدن سوال پیدا کردند. از سوی دیگر، جای طرح سوال درباره بسیاری از مسائل اساسی داخلی مثل کرونا و بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، فضای مجازی، سیاست داخلی، معضلات اجتماعی، ورزش و جوانان، مباحث قومی و مذهبی و موضوعات مرتبط با مطالبات زنان و... که محتوای اصلی مناظرات انتخاباتی را شکل می‌دادند در این نشست خالی بود. رییسی در عین حال که اعلام کرد اروپا و امریکا باید به تعهدات برجامی خود بازگردند با بیان اینکه سیاست خارجی دولت مردمی از برجام شروع نمی‌شود و به برجام محدود نیست، گفت: تعامل گسترده و متوازن با همه کشورها را در سیاست خارجی دنبال می‌کنیم. رییسی در تشریح سیاست داخلی دولت مردمی گفت: بهبود وضعیت کسب و کار و معیشت مردم، بهبود شرایط دولت از طریق ایجاد نظام کارآمد از محورهای سیاست‌های داخلی دولت است. بروکراسی اداری باید پایان یابد و نظام اداری سالم، کارآمد توسط نیروهای انقلابی و فسادستیز شکل گیرد. رییس‌جمهوری منتخب با تاکید بر اینکه دولت مردمی مربوط به یک جناح و جریان خاص نخواهد بود، گفت: مدیران و مسوولان دولت مردمی دغدغه مردم و انقلاب را دارند و تلاش آنها در راستای حل مشکلات معیشتی مردم است. هر کس برای مردم و انقلاب تلاش کند همکار ما در جای‌جای کشور است. رییسی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی و وضعیت مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم مذاکرات فرسایشی بوده و مذاکره برای مذاکره انجام شود. باید هر نشستی برای حصول نتیجه باشد و نتیجه‌محوری در مذاکرات مدنظر قرار گیرد تا مذاکرات آورده‌ای برای ملت ایران داشته باشد.مذاکرات را برای رفع محدودیت‌ها، تحریم‌ها، راستی‌آزمایی و ارتباطات دنبال می‌کنیم. رییسی همچنین نخستین اولویت‌های دولت خود را حل مشکلات در حوزه مسکن و بهبود شاخص‌های اشتغالزایی عنوان کرد.

   برای «رونق تولید» برنامه داریم

رییس‌جمهور منتخب در پاسخ به سوال در خصوص اینکه شما در برنامه‌های انتخاباتی خود دایما بر روی موضوع تولید تأکید کردید؛ تولیدکنندگان می‌گویند که از جانب دولت متحمل فشارهای زیادی هستند، از جمله این فشارها اولا: قیمت‌گذاری دستوری، ثانیا: تأمین مالی معیوب توسط بانک‌ها و بازار سرمایه، ثالثا: اعطای رانت ارزی ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان و رابعا انحصارات و سختی صدور مجوزهای کسب و کار است، برای رفع این فشارها و موانع چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: ما برای رفع تحریم‌ها و موانع تولید که مساله اصلی در کشور است برنامه داریم، شعار سال در سال گذشته و امسال موضوع رونق اقتصادی است و ما نیز در دولت، محور کارمان رونق اقتصادی و تولید است. نقدینگی در کشور باید مدیریت شود و ما مدیریت تولید را اولویت خودمان قرار خواهیم داد و نقدینگی را باید به طرف تولید سرازیر کنیم و حتما سازوکارهایی که بتواند نقدینگی را به طرف تولید ببرد و تولید را در کشور رونق دهد در دستور کار قرار خواهیم داد.

رییس‌جمهور منتخب تاکید کرد: در حال حاضر شرایط به نحوی است که هم تولید‌کننده و هم کارآفرین اعتراض دارد که نقدینگی ندارد یا کم دارد و از آن طرف تمام کارشناسان اقتصادی نظرشان آن است که رشد نقدینگی موجب مشکلات جدی در کشور می‌شود. ما تولید را پرجاذبه خواهیم کرد و اقدامات اقتصادی غیرمولد را بی‌جاذبه خواهیم کرد، به نحوی که نقدینگی به سمت تولید برود و این نیاز به سازوکارهایی دارد و با یک بخشنامه حل نمی‌شود. رونق تولید امکان‌پذیر است اما نیاز به سازوکار دارد. دولت ما حتما برنامه‌هایی که بتواند تولید را رونق بدهد دنبال خواهد کرد. همان‌گونه که در برنامه‌های تبلیغاتی خود گفتم ایجاد جذابیت برای تولید آن است که ما مالیات را برای تولید بکاهیم. یعنی از ۲۵ درصد به سمت ۱۰ درصد، با شیب ملایم کاهش دهیم. از طرف دیگر برای اقدامات غیرمولد، ایجاد مالیات کنیم. مثل رفتن به سمت ارز و طلا و مسکن به نحوی که بخواهد کارهای سوداگرانه انجام شود.دولت با ایجاد مالیات، یک عدالت مالیاتی ایجاد خواهد کرد، در برنامه هایمان این را گفته‌ایم و مصمم به اجرای آن هستیم.

  اولین اقدام دولت ما اشتغال و مسکن است

رییسی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین و با اولویت‌ترین سیاست دولت او در حوزه معیشتی چیست و اولین دستوری که در روز اول کاری دولت برای حل این مشکلات صادر خواهد کرد کدام است، گفت: ان‌شاءالله در روز آغاز کار دولت، ما اعلام خواهیم کرد که تمام بسترهای فسادزا و بسترهایی که ایجاد رانت می‌کنند باید خاتمه پیدا کند. یعنی تمام دستگاه‌های اداری موظفند زمینه‌های فساد و رانت‌خواری در کشور را از بین ببرند و این سازوکارها توسط دولت اصلاح می‌شود. اولین اقدامی که خواهیم کرد مساله توجه به وضعیت اشتغال و مسکن مردم خواهد بود و دست اندرکاران این حوزه در بخش‌های مختلف بایدحضوری فعال با مشارکت مردم عزیز داشته باشند.

  اروپایی‌ها تحت فشار سیاست‌های امریکا قرار نگیرند

رییس‌جمهور منتخب در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان اهمیت «برجام» برای دولت منتخب و اهمیت احیای آن و اینکه چه پیامی برای دولت امریکا و کشورهای اروپایی دارد، تاکید کرد: برجام را کشورهای اروپایی و امریکایی باید نگاه کنند و ببینند که در قبال این توافق چگونه اقدام کرده‌اند. امریکایی‌ها، برجام را نقض کردند و اروپایی‌ها نیز به تعهدات خودشان عمل نکردند. تاکید من به امریکا این است که بر اساس برجام، شما موظف به رفع همه تحریم‌ها بودید و این کار را نکردید، به تعهدات خودتان برگردید و آن را اجرا کنید. همچنین پیام ما به اروپایی‌ها این است که حتما تحت فشارها و سیاست‌های امریکایی‌ها قرار نگیرید و به آنچه متعهد شده‌اید در برجام، عمل کنید.مطالبه مردم ایران از امریکایی‌ها و اروپا این است که به تعهدات خودشان عمل کنند. همچنین خواست مردم از دولت مردمی این است که به دنبال احقاق حقشان باشند و ما حق مردم را دنبال خواهیم کرد. رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای اینکه برجام به نتیجه برسد، آیا باید کل تحریم‌ها لغو شود و آیا قصد دارید که تیم مذاکره‌کننده فعلی را حفظ کنید یا خیر، گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کار را دنبال می‌کنند و گزارش‌هایی را هم به ما دادند. تیم سیاست خارجی بنده در حال بررسی گزارش‌های عزیزانی است که در حال مذاکره هستند. در مورد تحریم‌ها باید گفت امریکا موظف است که تمامی تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت ایران را رفع کند و آنچه بارها تاکید کردم رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن است؛ این محور بحث سیاست خارجی ما خواهد بود. رییس‌جمهور منتخب گفت: این سوال همواره مطرح است که چرا علی‌رغم اینکه دولت ایران و ملت ما به تعهدات خود عمل کرده است اما آنان در انجام تعهداتشان کوتاهی می‌کنند؟ رییس‌جمهور منتخب تصریح کرد: آنان باید به دنیا پاسخ دهند. امریکا باید به دنیا پاسخ دهد که چرا نسبت به انجام تعهدات خود در قبال ملت ایران کوتاهی می‌کند و اروپا هم باید پاسخ دهد که چرا همراهی و همگامی با امریکا را پیشه کرده است؟ همواره این مورد تاکید بوده است. آنان باید به تعهدات خود عمل کنند و ما مطالبه ملت ایران را مجدانه دنبال خواهیم کرد.

  اعلام گزارش‌های 100روزه

رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما می‌دانید که کشور را با توجه به چه شرایط و وضعیتی قرار است تحویل بگیرید و آیا ‌قرار است بعد از هر ۱۰۰ روز شاهد ارایه گزارش از سوی شما باشیم، گفت: وضعیت، شرایط و آمار و ارقام در کشور روشن است. هم مراکز رسمی مثل مرکز آمار ایران ارایه می‌دهند، هم دستگاه‌ها به صورت خاص آمار ارایه می‌دهند و هم نهادهای تجمیع‌کننده آمارها مانند ریاست‌جمهوری و دولت آمار ارایه می‌دهند. آمارها از دید ملت ایران و به ویژه از دید نخبگان و کارشناسان و رسانه‌ها امر پنهانی نیست. البته اختلاف آماری ممکن است وجود داشته باشد اما آمار امر پنهانی نیست. مردم ما هم حتما باید بدانند که در چه شرایطی و در چه وضعیتی دولت جدید شروع به کار می‌کند. وی ادامه داد: اعداد، ارقام، وضعیت و شرایط کشور به عنوان گزارشی از وضع موجود، حتما پیش روی ملت و رسانه‌ها خواهد بود. ما هم وضع مطلوب و هم وضع موجود را ترسیم می‌کنیم و بعد تفاوت بین وضع موجود و مطلوب را می‌بینیم و تلاش خواهیم کرد تا وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک و نزدیک‌تر کرده و فاصله را کمتر کنیم.رییس‌جمهور منتخب ملت ایران گفت: آنچه ملت بزرگ ما از دولت می‌خواهد، این است که عمل به وعده‌های خود را فراموش نکند. ما همه وعده‌ها را پیش‌روی همه دولتمردان قرار می‌دهیم که نه فقط هر صد روز بلکه از ابتدای کار، تمام سمت‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های خود را در جهت اجرای وعده‌ها به کار گیرند.

  مردم را در جریان امور کشور قرار می‌دهم

رییسی اظهار داشت: محور کار ما در دولت، اقدام و عمل خواهد بود. بنده به عنوان خدمتگزار کوچک مردم، آنان را در جریان پیشرفت امور می‌گذارم و اگر هم مشکلی باشد، حتما مشکل را با مردم در میان خواهیم گذاشت و مردم به ویژه نخبگان را در جریان امور حتما قرار خواهیم داد.  

 

رییسی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه تحریم‌ها و اتهاماتی علیه شما از سوی برخی از سازمان‌های حقوق بشری وجود دارد. اخیرا سازمان عفو بین‌الملل اتهاماتی را درباره نقش شما در برخی از اعدام‌ها مطرح کرده است. آیا این مساله می‌تواند تاثیری روی نحوه تعامل شما با دیگر رهبران کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی داشته باشد؟ آیا قصد دارید به کشورهای غربی سفر کنید یا خیر، گفت: من از ابتدای مسوولیت به عنوان یک حقوقدان همواره مدافع حقوق مردم بودم و حقوق بشر محوری‌ترین نکته‌ای بوده است که بنده در همه مسوولیت‌های خود دنبال کردم. به کسانی که اتهام می‌زنند باید گفت که امروز ما در جایگاه مدعی قرار داریم. ما به عنوان مدعی حقوق انسان هستیم. تمام اقداماتی که بنده در این مدت مسوولیت انجام دادم، همواره در جهت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان بوده است. با کسانی که اخلال در حقوق انسان‌ها ایجاد کردند و دست به حرکت‌های داعشی و اقدامات ضد امنیتی زدند، همواره در دستگاه قضا با آنها برخورد کردم و به عنوان یک حقوقدان و قاضی مدعی حقوق انسان‌ها بودم و در جایگاه دفاع از حقوق بشر عمل کردم. امروز کسانی که در دنیا نقض حقوق بشر می‌کنند، باید پاسخگو باشند که چگونه جلوی چشم همه مردم دنیا حقوق انسان‌ها را نقض می‌کنند. وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا حاضر است با رییس‌جمهور امریکا مذاکره مستقیم داشته باشد، گفت: خیر!

  بورس برای دولت ما قُلک نیست

رییس‌جمهور منتخب درباره برنامه‌های دولت او برای بازار سرمایه، افزود: ما اعتماد را در مورد بازار سرمایه به مردم باز خواهیم گرداند، حتما دولت، بورس را به عنوان یک قلک برای خودش قرار نخواهد داد تا بخواهد کسری بودجه خودش را از بورس تامین بکند.

رییسی ادامه داد: حتما تلاش می‌کنیم نسبت به سهام خرد، تضمین‌های لازم را برای جبران خسارت عزیزانی که در بورس، صاحب خسارت شده‌اند، ایجاد کنیم. حتما نظارت و سازوکارهای نظارتی را در بورس فعال خواهیم کرد که فعال شدن سازوکارهای نظارتی در بورس، فعال شدن صندوق توسعه، صندوق تثبیت از ایجاد تکانه‌ها در بورس که موجب خسارت و ضرر بشود، پیشگیری خواهد کرد. الزامات دیگری که در دست برنامه‌ریزی است تا در دولت پیگیری شود، عمیق کردن و عمق دادن به بورس است. شرکت‌هایی را که پشت در بورس ایستاده‌اند و می‌خواهند در بورس سهام را عرضه بکنند را تسهیل خواهیم کرد.

  از «برجام» خاطره خوشی نداریم

رییس‌جمهور منتخب همچنین درباره انجام یک توافق جامع‌تر با امریکا و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای در آن گفت: در سوال قبل گفتم و دو مرتبه تکرار می‌کنم، که چرا امریکا به تعهدات دولت‌های قبلِ آقای بایدن متعهد نیست. چرا به وظایف خود و نسبت به تعهداتی که ایجاد شده است پاسخگو نیست.

رییسی تاکید کرد: پیشنهاد جدی‌ام به امریکا، آن است که سریعا به تعهدات خودشان عمل کنند. تمامی تحریم‌ها را رفع کنند و نشان بدهند که در رفع همه تحریم‌ها صداقت دارند.وی با بیان اینکه دولت ایران از برجام خاطره خوشی ندارد، چون آورده‌ها آنچنان که در برجام پیش‌بینی شد را ملت ایران شاهد نبود، گفت: تاکید می‌کنم دولت امریکا نسبت به تعهداتش و نسبت به این قرارداد عمل کند و پایبند باشد. مسائل منطقه‌ای یا مسائل موشکی قابل مذاکره نیست. رییس‌جمهور منتخب اضافه کرد: مساله‌ای که مذاکره و پیرامون آن توافق شد، قرارداد منعقد و متعهد شدند را عمل نکردند. چگونه می‌خواهند وارد مسائل جدید و نو شوند!؟ رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌اش برای احیای برجام و وادار کردن امریکا به لغو تحریم‌ها چیست؟ اظهار داشت: آنچه که سیاست جمهوری اسلامی بوده و بارها اعلام شده این است که اقدامات هسته‌ای ما اقداماتی مسالمت‌آمیز و در جهت قواعدی است که این علم و دانش در عرصه‌های مختلف صنعتی، ‌کشاورزی و پزشکی دارند و اقدامات جمهوری اسلامی تاکنون اقداماتی بوده که بر اساس اعلام سازمان‌های بین‌المللی در چارچوب قوانین و مقررات انجام شده است.وی افزود: علیرغم اینکه اقدامات جمهوری اسلامی طبق اعلام خود آنها در چارچوب مقررات انجام شده چرا موانع و مشکلاتی بر سر راه اقدامات هسته‌ای ایران قرار می‌دهند حال آنکه به اعتراف مکرر آنها اقدامات هسته‌ای ایران تاکنون هیچگونه مشکلی نداشته است.

  در تشکیل کابینه فقط وامدار ملت خواهم بود

رییسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لیست‌های متعددی از ترکیب کابینه شما منتشر می‌شود، برنامه شما برای تشکیل کابینه چیست؟ گفت: من به صورت مستقل وارد میدان شدم، از همه گروه‌ها، تشکل‌ها، احزاب و شخصیت‌های بزرگ که از بنده حمایت کردند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: برای تشکیل دولت خود را در برابر خداوند متعال مسوول می‌دانم و فقط وامدار ملت خواهم بود. در انتخاب افراد کابینه شاخص انقلابی بودن، کارآمد بودن، فسادستیزی و مردم‌دار بودن خواهد بود.رییس‌جمهور منتخب به رسانه‌ها توصیه کرد: گمانه‌زنی نکنید، سامانه‌ای در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا بتوانند افراد مورد نظر خود را که شاخص‌های مورد نظر دولت را دارند برای مسوولیت‌های مختلف معرفی کنند. در این موضوع از نگاه مردم استقبال می‌کنم، این سامانه تا چند روز آینده در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. محور انتخاب مسوولان در دولت مردمی، شایسته سالاری است.

  اجرای طرح جامع ایران و چین در دستور کار دولت مردمی است

رییسی در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه چینی مبنی بر اینکه انتظار شما بین دو کشور ایران و چین چیست، گفت: روابط با چین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دولت‌های مختلف دنبال شده، امروز هم روابط خوبی با دولت چین داریم، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای روابط بین دو کشور وجود دارد که در راستای احیای این ظرفیت‌ها اقدام خواهیم کرد. اجرای طرح جامع به عنوان یکی از اسناد و توافقات بین دو کشور در دستور کار دولت مردمی قرار خواهد گرفت.دولت مردمی از ابتدا خودکفایی کشور در تولید کالاهای اساسی را کلید خواهد زد. رییس‌جمهور منتخب در پاسخ به سوال دیگری در مورد راهکارهای دولت برای تامین کالاهای اساسی مردم گفت: تامین کالاهای اساسی اولویت دولت است. نظارت بر زنجیره تامین، تولید و توزیع کالاهای اساسی از برنامه‌های مهم دولت است. باید ارتباط سفره مردم و کالاهای اساسی با دلار و خارج از کشور در میان مدت و بلندمدت قطع شود، به نحوی که ملت ایران در تامین کالاهای اساسی به خودکفایی واقعی دست یابد. دولت مردمی از ابتدا خودکفایی کشور در تولید کالاهای اساسی را کلید خواهد زد.

  مانعی برای بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان نیست

رییسی در مورد روابط با عربستان گفت: روابط با کشورهای همسایه در اولویت ماست، هیچ مانعی از طرف جمهوری اسلامی برای بازگشایی دوجانبه سفارت‌های ایران و عربستان وجود ندارد. این موضوع قبلا هم اعلام شده است، روابط و گفت‌وگو با عربستان و همه کشورهایی که در منطقه هستند هیچ مانعی ندارد. وی در پایان این نشست خبری در مورد ایرانیان خارج از کشور گفت: در ابتدای دولت خواهیم گفت که همه زمینه‌ها را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهیم کرد، دولت همانطور که نسبت به ایرانیان داخل کشور وظایفی برای خود قائل است نسبت به ایرانیان خارج از کشور نیز خود را وظیفه‌مند می‌داند. دولت نسبت به آنها خود مسوول می‌داند.سرمایه‌گذاری در کشور توسط ایرانیان خارج از کشور در اولویت قرار دارد، بهترین و امن‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور، ایران سرزمین آبا و اجدادی آنهاست. امنیت کامل برای این سرمایه‌گذاری وجود دارد.

دولت، امنیت سرمایه‌گذاری را برای همه کارآفرینان و ایرانیان خارج از کشور تضمین می‌کند. رییسی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی جزو امن‌ترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاری اقتصادی است و این امنیت را دولت برای همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به ویژه ایرانیان خارج از کشور تضمین می‌کند.وی اظهار داشت: سامانه‌ای برای ایده‌ها راه‌اندازی شده است. اصحاب رسانه، نخبگان، اساتید و دانشگاهیان که ایده‌ای برای اداره دولت و اصلاح وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، در بانک ایده‌ها نظریات خود را قرار دهند.

  ارتباط مردم با من از طریق اقوام، خویشان و بستگان نباید تنظیم شود

رییس‌جمهور منتخب تصریح کرد: ارتباط مردم با من از طریق اقوام، خویشان و بستگان نباید تنظیم شود، اقوام و بستگان جایگاه خودشان را دارند اما ارتباط با مردم از این طریق نباید باشد. سامانه‌ای برای ارتباط دایمی با مردم و همه سطوح اجتماعی ایجاد خواهد شد. این ارتباط کاملا سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده است. وی در پایان از اصحاب رسانه تشکر کرد و گفت: اصحاب رسانه از همه گرایشات سیاسی در دوره انتخابات بهترین کانال ارتباطی با مردم و تبیین دیدگاه‌ها بودند. رسانه‌ها نقش مهمی در ادامه این ارتباطات خواهند داشت.

 

 

ارسال نظر